Razvpita znamka oblačil se vrača na velika vrata
Ne vračajo se le stili iz devetdesetih let prejšnjega stoletja. Vrača se tudi slavna znamka tega desetletja.
Prvič po več kot desetletju je ameriška znamka oblačil Abercrombie & Fitch dve leti zapored beležila dvomestno rast prodaje.
Podjetje, ki ima v lasti tudi Hollister, je vlagateljem sporočilo, da pričakuje desetodstotno prodajo letos.
To je skoraj dvakrat več od prejšnje napovedi, že lani pa so v primerjavi z letom 2022 povečali rast za 16 odstotkov, poroča BBC.
Podjetje je bilo v devetdesetih letih znano po tem, da je nagovarjalo najstnike in je bilo razvpito po svojih modelih, ki so v trgovinah pozirali brez majic. V zadnjih letih so spremenili ponudbo in vanjo dodali poročna oblačila ter poskušajo nagovarjati odrasle.
Prav tako so pristopili k bolj vključujočemu pristopu in med drugim uvedlo širšo paleto velikosti – kar ni zanemarljiv premik za podjetje. Spomnimo, nekdanji izvršni direktor Mike Jeffries, ki je znamko v težavah prevzel leta 1992 in jo preobrazil v eno najbolj prepoznavnih modnih znamk, je nekoč izjavil, da “veliko ljudi ne sodi v njihova oblačila”.
Vstali od mrtvih
Abercrombie je leta 2004 pristal na plačilo 50 milijonov dolarjev težko poravnavo zaradi diskriminatorne prakse zaposlovanja.
Jefferies se je soočil tudi z obtožbami, da je spolno izkoriščal in zlorabljal moške na dogodkih, ki jih je gostil po vsem svetu, in da je vodil mrežo za trgovino s spolnimi storitvami. Pred kratkim je proti njemu stekla tudi preiskava FBI.
Podjetje Abercrombie, ki ga je Jeffries kot šef zapustil leta 2014, se je od takrat uspešno preoblikovalo in skoraj nima več skupnih točk z nekdanjo podobo, je dejal izvršni direktor podjetja GlobalData Neil Saunders, ki se ukvarja z analizo podatkov.
Delnice podjetja, ki ima po svetu več kot 750 trgovin, so zaradi preobrata poskočile s približno 25 dolarjev v začetku leta 2023 na več kot 189 dolarjev, kolikor je bilo treba odšteti danes.
“Mislim, da še nikoli nisem videl blagovne znamke, ki bi tako hitro vstala od mrtvih,” je na družbenih omrežjih zapisal glavni izvršni direktor investicijske družbe Lupton Capital Jonah Lupton.
Spremenili koncept
Saunders med ključnimi novostmi legendarne znamke našteva, da imajo manjše logotipe, kot so jih na oblačila tiskali v 90. letih, s tem pa so postali bolj priljubljeni med milenijci, ki želijo svež videz, vendar na drugi strani ne želijo slediti najnovejši vrhunski modi.
Dodal je, da je uspeh Abercrombiejevega preobrata v maloprodaji nenavaden.
“Zelo redko se zgodi, da se podjetje s takšno usmeritvijo kot Abercrombie & Fitch in s takšno podobo iz 90. let prejšnjega stoletja popolnoma obrne in postane zelo sodobna, uspešna in drugačna blagovna znamka. To se ne dogaja pogosto,” je dejal po poročanju BBC.
Postavili četrtletni rekord
Podjetje je sporočilo, da je prodaja v obdobju od februarja do aprila v primerjavi z enakim obdobjem lani poskočila za 22 odstotkov in dosegla milijardo dolarjev, kar je njihov četrtletni rekord.
V ZDA so se prihodki povečali skoraj za četrtino, v Evropi pa za petino.
Sedanja vodja Abercrombieja Fran Horowitz, ki je na čelu podjetja od 2017, je dejala, da je bilo lansko leto odločilno, saj se je obrestovala posodobitev podatkovnih in digitalnih zmogljivosti.
“V leto 2024 smo vstopili z zagonom. Naši rezultati v prvem četrtletju so še en dokaz, da smo dobro začeli,” je dodala Horowitz. Za nadaljevanje leta se vseeno pričakuje upočasnitev rasti.