Kateri nemški premijski avtomobilist je imel najboljše polletje

Posel Jan Artiček 11. julija, 2024 16.04
featured image

Mercedes-Benz, Porsche in BMW so v prvi polovici leta beležili padec prodaje. Toda BMW vodi v prodaji električnih vozil.

11. julija, 2024 16.04

V tem tednu so četrtletne oziroma polletne rezultate objavili trije nemški proizvajalci avtomobilov premijskega razreda, Mercedes-Benz, BMW in Porsche, ki je del skupine Volkswagen. Vsem trem je upadla prodaja na ključnem kitajskem trgu, BMW pa je imel največ uspeha pri elektrifikaciji.

Porsche je v prvih šestih mesecih leta dostavil 155.945 vozil po vsem svetu, kar je sedem odstotkov manj kot pred letom dni. Na Kitajskem, kjer je v enakem obdobju lani Porsche prodal največ avtomobilov med regijami, je letos prodaja upadla za tretjino, na 29.551 vozil, je razvidno iz polletnega poročila.

Toda proizvajalec športnih avtomobilov je imel več uspeha v domači Evropi, kjer se je prodaja okrepila za šest odstotkov, v domači Nemčiji pa celo za 22 odstotkov. V Nemčiji in preostali Evropi je Porsche skupno prodal 59.422 avtomobilov, več kot tretjino celotne prodaje.

“V prvi polovici leta 2024 smo se ponovno lahko zanesli na zelo uravnoteženo prodajno strukturo v naših prodajnih regijah in kompenzirali izzive na posameznih trgih. To nam daje stabilnost in potrjuje, da bomo še naprej dosledno sledili naši strategiji vrednostno usmerjene prodaje,” je rezultate komentiral član uprave Porscha Detlev von Platen.

Porsche je v obdobju prodal več terenskih vozil Cayenne in športnih avtomobilov 911, upadla pa je prodaja modelov Taycan, Macan in Panamera. Von Platen je izrazil zadovoljstvo z naročili za novega električnega terenca Macan, prve dostave katerega naj bi sledile v drugi polovici leta.

Porsche
Porsche, ki je del skupine Volkswagen, je v prvem polletju povečal prodajo v Evropi (Foto: PROFIMEDIA)

S padcem prodaje tudi Mercedes

Mercedes-Benz je v prvem polletju – kljub rasti v drugem četrtletju – prodal 1.168.600 avtomobilov oziroma šest odstotkov manj kot leto prej, so sporočili. Četrtletno rast v podjetju pripisujejo predvsem izboljšani dostopnosti izdelkov na trgih v ZDA in na Kitajskem, čeprav je na obeh trgih prodaja upadla.

V ZDA je Mercedes prodal 151.200 avtomobilov, kar je en odstotek manj kot leto prej, na Kitajskem pa je prodal 341.500 avtomobilov. To je devetodstotni padec v primerjavi z enakim obdobjem lani. V Evropi je Mercedes v prvih šestih mesecih dostavil 317.600 avtomobilov, kar je odstotek nižje kot lani. V Nemčiji, kjer ustvarijo skoraj tretjino evropske prodaje, so prihodki od prodaje upadli za 16 odstotkov.

Mercedes je v obdobju prodal 101.600 električnih vozil, kar je 16 odstotkov manj kot lani. “Hitrost uvajanja električnih vozil se je na pomembnih trgih umirila, saj se je podjetje osredotočilo na zdravo rast v tržnem okolju, ki ga zaznamujejo visoki popusti,” so zapisali pri Mercedesu.

Mercedes
Prodaja električnih vozil pri Mercedesu je upadla za 16 odstotkov (Foto: PROFIMEDIA)

BMW okrepil električno prodajo

Bavarski avtomobilist BMW je v polletju prodal 1.096.486 avtomobilov, kar je 2,3 odstotka več kot v enakem obdobju lani. Če prištejemo še znamki Mini in Rolls-Royce, ki sta del skupine BMW, je polletna prodaja znašala dobrih 1,2 milijona vozil, kar je na ravni lanskega leta.

BMW je v Evropi povečal prodajo za 2,6 odstotka, a je v domači Nemčiji ta v prvih šestih mesecih leta upadla za 3,3 odstotka, kaže polletno poročilo. Za dobra dva odstotka je bila višja tudi prodaja v Severni Ameriki, vključno z 1,5-odstotno rastjo v ZDA. Kot pri tekmecih pa je upadla prodaja na Kitajskem: BMW je med januarjem in junijem tam prodal 375.947 avtomobilov, kar je 4,2 odstotka manj kot leto prej.

Najbolj opazen je bil skok prodaje električnih vozil, saj je BMW okrepil ta segment za 34,5 odstotka na medletni ravni. Na globalni ravni so namreč prodali 179.557 električnih vozil.