Kaj vemo o Hrvatih, ki želijo prodreti na slovenski trg hitre hrane

Posel Marko Rabuza 11. maja, 2025 05.50
featured image

Za odpiranje ene restavracije potrebujejo 250.000 evrov, kar se jim povrne v 18 mesecih, pravi direktor Koykana Boro Milivojević.

11. maja, 2025 05.50

Proti koncu aprila je hrvaška veriga s hitro prehrano Koykan napovedala izdajo obveznic, s katerimi želi financirati širitev v več evropskih držav. Na seznamu je tudi Slovenija, kjer si v Ljubljani restavracijo želijo odpreti do začetka prihodnjega leta.

Širitev bodo financirali z izdajo korporativnih obveznic, kar bi zadostovalo za odprtje 15 restavracij do konca prihodnjega leta. Do zdaj so zbrali dva milijona evrov, računajo še na dodatni milijon evrov. Obveznice imajo triletno dospelost in osemodstotno letno donosnost.

Koykan pri nas ni splošno znana veriga hitre prehrane, kot so nekatere tuje. Za zdaj ima štiri restavracije, vse v Zagrebu. Napovedana širitev ob Sloveniji vključuje še širitev v Nemčijo, Avstrijo, na Češko, Slovaško in Madžarsko ter nove restavracije tudi na Hrvaškem. V Münchnu, Pragi, Bratislavi, Zagrebu, Splitu, Zadru in Reki so že podpisali pogodbe za prostore.

Verigo restavracij vodijo prek holdinške družbe Planets Group, kjer so med lastniki Koykan Partners, Kmgm and Partners, Funderbeam (platforma za financiranje zagonskih, malih in srednjih podjetij) in sklad Loops Capital Partners, v pogovoru za Forbes Slovenija razlaga direktor in solastnik podjetja Boro Milivojević. Lani so na ravni skupine imeli 2,7 milijona evrov prihodkov, kar je za 12 odstotkov več kot leto pred tem, pojasnjuje solastnik Marko Gnjidić, ki skrbi za širitev restavracij. Letos načrtujejo 4,3 milijona evrov prihodkov. Zaposlujejo 45 ljudi.

Pri financiranju širitve si bodo pomagali tudi z lastnim kapitalom in bančnim posojilom.

Za vsako restavracijo 250.000 evrov

Za odpiranje vsake lokacije po njegovih besedah potrebujejo 250.000 evrov, naložba pa se jim povrne v približno 18 mesecih.

“To so rezultati naših restavracij, ki so odprte na dobrih lokacijah. Naš koncept temelji na izbiri lokacij, kjer se lahko investicija hitro povrne – kar je v tej fazi širitve izredno pomembno za zmanjševanje tveganj glede povračila naložbe,” meni Milivojević. Tudi v Ljubljani pogledujejo predvsem proti nakupovalnim središčem, kjer je frekvenca ljudi velika, vendar za zdaj še niso našli primerne lokacije. Milivojević pričakuje, da jo bodo v prihodnjih mesecih.

Smele načrte Milivojević zagovarja z besedami, da so se v 13 letih naučili ključnih sestavin za uspeh – hitrost postrežbe, pametne digitalne rešitve in operativna učinkovitost.

Od hamburgerjev do buritov in gyrosov

V svojih restavracijah imajo na menijih širok nabor hitre prehrane iz različnih svetovnih kuhinj z lastnimi recepturami, od hamburgerjev, wrapov do buritov, gyrosov in bowl. V vsaki državi si želijo dodati kakšno od lokalnih jedi. Katera bo ta v Sloveniji, še izbirajo. Najprej morajo najti primerno mesto za restavracijo, nato bodo pripravili celoten načrt, izpostavlja Milivojević.

O širitvi Koykana izven Hrvaške se je sicer v hrvaških medijih pisalo že leta 2022, ko sta se omenjali Nemčija in Avstrija. Zakaj je prišlo do zamude?

“Nemčija se je izkazala za precej zahtevno glede tega, saj so najemnine in stroški prevzemov prostorov zelo visoki. Naš prvotni načrt je bil, da najprej odpremo poslovalnico v Nemčiji, ker imamo tam nekaj partnerjev in smo pričakovali hitrejšo širitev. Nato bi nadaljevali z Avstrijo. Vendar smo z raziskavo trga ugotovili, da se nam hitreje ponujajo priložnosti na Češkem in Slovaškem, zato smo prilagodili načrt širitve,” odgovarja Milivojević.

Dodaja, da je izbira lokacije ključna, saj je od nje zelo odvisno, kako uspešna bo restavracija.

Koykan
V letošnjem in prihodnjem letu načrtujejo v Koykanu odprtje 15 novih restavracij (Foto: osebni arhiv)

Povezala ju je strast do ulične hrane

Prvo restavracijo sta skupaj z Domagojem Klarićem, ki je prokurist in poslovni direktor podjetja, odprla leta 2012 v Zagrebu. Spoznala sta se pri drugem projektu, kjer so pripravljali platformo zvestobe za mala in srednje velika podjetja. Milivojević je strokovnjak za vodenje IT projektov, Klarić pa finančnik, ki je deloval v različnih podjetjih. Povezala ju je strast do potovanj in spoznavanja različnih kultur, predvsem skozi lokalno ulično hrano.

Njuna strast se je hitro preoblikovala v poslovno idejo, saj sta ugotovila, da je na Hrvaškem takrat primanjkovalo kakovostne mednarodne ulične hrane. Tako se je porodila zamisel o ustanovitvi Koykana.

Ime blagovne znamke nima posebnega pomena. Eden od ustanovitelj je besedo kot otrok uporabljal za opisovanje dobre hrane. “Zdelo se nam je zanimivo in lahko prepoznavno, zato smo ga zaščitili kot blagovno znamko.”

Pred Koykanom je Milivojević prek Planets Groups sodeloval pri nekaterih start upih, ki so se pozneje osamosvojili kot ločena podjetja. Eno takšnih je Sailing Europe, turistična agencija za najem čarterskih jaht po vsem svetu, in Sailing Europe Charter, ki upravlja svojo floto jaht v splitski regiji. Do lani so ob Koykanu imeli tudi poslovno kantino Chill, letos pa so jo oddali strateškemu partnerju.