Po slavnem mostu Hrvati Kitajcem zaupali še en infrastrukturni projekt

Posel Forbes Slovenija 8. maja, 2025 18.00
featured image

Pogodba za gradnjo 15-kilometrskega odseka hitre ceste, ki so jo Hrvatske ceste podpisale s kitajskim CRBC, je vredna 160 milijonov evrov (brez DDV).

8. maja, 2025 18.00

Hrvaško podjetje Hrvatske ceste je podpisalo pogodbo za nov infrastrukturni projekt s kitajsko družbo China Road and Bridge Corporation (CRBC), ki je gradila že Pelješki most. Gre za 160 milijonov (brez DDV) vredno gradnjo hitre ceste, s katero bodo vzpostavili najkrajšo cestno povezavo Požege z avtocesto, ki vodi do meje s Srbijo, poroča STA.

Pogodbo o izvedbi del sta v sredo podpisala predsednik uprave Hrvatskih cest Ivica Budimir in pooblaščeni predstavnik družbe CRBC Lu Šengwei, navzoč pa je bil tudi hrvaški minister za pomorstvo, promet in infrastrukturo Oleg Butković, so sporočili z ministrstva.

Kitajsko podjetje bo gradilo hitro cesto Brestovac Požeški-vozlišče Godinjak. Gre za odsek v skupni dolžini 14,75 kilometra, dela pa bodo potekala v dveh fazah. Po koncu gradnje bo vzpostavljena najkrajša cestna povezava med Požego in avtocesto A3, ki vodi od Bregane na meji s Slovenijo prek Zagreba in Slavonskega Broda do Lipovca ob meji s Srbijo.

“Na javnem razpisu je bilo izbrano podjetje CRBC, s katerim imamo zelo pozitivne izkušnje pri gradnji Pelješkega mostu, prav tako pa sodelujejo pri izvedbi projekta predora Kozjak v splitsko-dalmatinski županiji,” je dejal Butković. Podpis pogodbe je označil za zgodovinski trenutek, saj bosta požeško-slavonska županija in mesto Požega z izgradnjo te ceste po njegovih besedah postala dostopnejša, navaja STA.

Najdražja pogodba po Pelješkem mostu

“Vsem je jasno, da povezava Požege z avtocesto tej regiji pomeni priložnost za razvoj, odpira pot gospodarstvu, skrajšuje pot do službe, bolnišnice, šole,” je dejal Ivica Budimir.

Izpostavil je, da gre po finančni vrednosti za največjo pogodbo, ki so jo Hrvatske ceste podpisale s katerim od izvajalcev po Pelješkem mostu. Ob tem je pojasnil, da projekt vključuje tudi zelo zahteven predor Bablja gora v dolžini 1,65 kilometra, dve sodobni vozlišči, pet viaduktov, štiri nadvoze in dva mostova, piše STA.

Pelješki most ‘razpokan’ že po dobrih dveh letih

Pelješki most, ki ga je gradil CBRC, so uradno odprli julija 2022. Celoten projekt gradnje 2,4 kilometra dolgega mostu in 30 kilometrov vpadnic s kopenske in pelješke strani je bil vreden nekaj več kot 525 milijonov evrov.

Konec oktobra lani je v javnost prišla novica, da so se na Pelješkem mostu, takrat starem komaj dobri dve leti, pojavile prve razpoke.