Ikea opozarja na rast cen v primeru Trumpovih carin
Zaradi carin težje ohranjamo nizke cene, je dejal generalni direktor največjega upravljalca Ikeinih trgovin.
Glavni izvršni direktor podjetja, ki upravlja z največ franšiznimi trgovinami švedskega pohištvenega velikana Ikea, je za CNN opozoril, da bi carine, ki jih napoveduje prihajajoči ameriški predsednik Donald Trump, udarile predvsem po žepih potrošnikov.
“Na splošno ne verjamemo, da bodo carine podpirale mednarodna podjetja in mednarodno trgovino. Na koncu dneva tvegamo, da bo to končalo na računih naših strank,” je v sredo na vprašanje o Trumpovih carinah dejal Jesper Brodin, izvršni direktor nizozemskega holdinga Ingka, največjega franšizista Ikee.
“Tarife nam otežujejo ohranjanje nizkih cen in dostopnost za marsikoga, kar je na koncu tudi naš cilj,” je dodal. “Nikoli nismo imeli ugodnega obdobja, ko smo imeli visoke carine,” je dejal, pri čemer je imel v mislih tako Ikeo kot svetovno gospodarstvo. “Ampak to je izven našega nadzora. Morali bomo razumeti in se prilagoditi.”
Dvig carin že prvi dan
Zmagovalec novembrskih predsedniških volitev v ZDA Trump je v ponedeljek napovedal, da bo že prvi dan na funkciji dvignil carine na vse izdelke, ki v ZDA prihajajo iz Kanade, Mehike in Kitajske, na 25 odstotkov. Za Kitajsko je napovedal še 10-odstotni dvig na vse obstoječe carine, dokler država ne ustavi uvoza prepovedanih drog, kot je fentanil, v ZDA. Uradniki teh držav so opozorili, da bi carine škodovale vsem gospodarstvom, vključno z ameriškim.
“Eni carini bo kot odgovor sledila druga in tako naprej, dokler ne bomo ogrozili skupnih podjetij,” je v torek na tiskovni konferenci dejala mehiška predsednica Claudia Sheinbaum. Predstavnik kitajskega veleposlaništva v ZDA Liu Pengju pa je po poročanju CNN dejal, da “nihče ne bo zmagal v carinski ali trgovinski vojni”.
S Kanado in Mehiko imajo ZDA sicer sklenjen prostotrgovinski sporazum (USMCA), ki je v veljavi od julija 2020. S partnericama ga je sklenil prav takratni predsednik Trump, sporazum pa je nadomestil prej veljavni sporazum NAFTA.
Zaskrbljena tudi druga podjetja
Skupine lobističnih združenj podjetij za maloprodajo in potrošniško industrijo v ZDA so prav tako sprožile alarm. Tom Madrecki, podpredsednik za kampanje in posebne projekte pri Združenju potrošniških blagovnih znamk, je za CNN povedal, da so tarife “jasna in aktualna nevarnost” za njegove člane. Skupina zastopa Coca-Colo, General Mills, Molson Coors in na desetine drugih podjetij, ki prodajajo embalirano blago.
Ikea večino svojega blaga – približno 70 odstotkov – proizvede v Evropi, preostalih 30 odstotkov pa v Aziji, večinoma na Kitajskem. Trump je v preteklosti napovedoval različne višine carin, med drugim tudi 10- ali 20-odstotne carine na vse izdelke, ki prihajajo v ZDA, kar bi vključevalo tudi uvoz iz Evrope.
Brodin ni neposredno odgovoril na vprašanje, ali Ingka Group, ki upravlja večino Ikeinih trgovin, načrtuje selitev svoje proizvodnje zaradi napovedanih Trumpovih carin. A je poudaril, da ima švedsko podjetje dolgoletne odnose z dobavitelji, ki v povprečju trajajo več kot 10 let. “Mi se držimo dolgoročnih odnosov, v dobrem in slabem,” je dejal.
Lani je Ikea znižala cene za približno dva tisoč izdelkov, kar je podjetje stalo več kot dve milijardi evrov, da bi privabila potrošnike, ki jih pesti inflacija. Posledično je zabeležila padec letnih prihodkov, čeprav je prodala več artiklov, še piše CNN.