Eden najcenejših električnih avtomobilov kmalu v Evropi
Kitajski BYD bo prihodnje leto pripeljal svoj električni model Seagull na evropske trge. Prodajal se bo po ceni, ki je evropski proizvajalci še ne morejo ponuditi.
Evropska avtomobilska industrija je pred novim izzivom, saj prihodnje leto na trge prihaja kitajski električni avto s precej nižjo ceno od domačih tekmecev.
Kitajski proizvajalec električnih vozil BYD, ki je lani za kratek čas prehitel Teslo in postal največji na svetu, bo leta 2025 v Evropi začel prodajati manjši model Seagull (galeb). Čeprav ima avto nekatere funkcije višjega razreda, kot je vrtljiv zaslon na dotik ali brezžično polnjenje telefona, se na Kitajskem prodaja za manj kot 10 tisoč evrov, poroča Bloomberg.
Po carinah in spremembah, ki bodo potrebne za izpolnjevanje evropskih standardov, vodilni pri BYD ocenjujejo, da bo evropska cena za vozilo približno 20 tisoč evrov. To je še vedno nekaj tisoč evrov manj od najcenejših električnih modelov evropskih ponudnikov, kot so Volkswagen, Stellantis in Renault.
Evropska unija je sicer lani sprožila preiskavo kitajske industrije električnih vozil. V sklopu preiskave Evropska komisija preverja, ali zajetne državne subvencije za to industrijo na Kitajskem pomenijo kršitev evropskih pravil konkurence.
Ne bo edini
‘Galeb’ ne bo edini avto BYD, ki prihaja v Evropo. Poleg cenejšega in manjšega mestnega modela bo podjetje predstavilo tudi električno vozilo premijskega razreda, ki se bo prodajalo za 25 tisoč evrov, je ta mesec na dogodku dejal generalni direktor BYD za Evropo Michael Shu.
Obenem bo BYD prvi kitajski proizvajalec električnih vozil s proizvodnjo na evropskih tleh. Septembra lani je napovedal gradnjo tovarne na Madžarskem, ki postaja evropsko središče proizvodnje baterij in električnih vozil.
Nedavno je Shu sporočil, da leta 2025 načrtujejo gradnjo še druge tovarne na evropskih tleh, piše Reuters.
Kako odgovarja Evropa
Evropski proizvajalci se različno odzivajo na prevlado tako ameriške Tesle kot kitajskih ponudnikov.
Renault in Stellantis iščeta partnerstva, ki bi pomagala znižati stroške proizvodnje manjšega električnega modela. Medtem ko Renault partnerja še išče, bo Stellantis septembra začel prodajo modela, ki ga je razvil v sodelovanju s kitajskim Zhejiang Leapmotor Technologies.
Medtem ko je ameriški predsednik Joe Biden skoraj početveril carine za kitajska električna vozila, s čimer je zaprl vrata temu uvozu, so dajatve v Evropi bolj zapletene. Proizvajalci avtomobilov v regiji so bolj odvisni od kitajskega trga kot njihovi ameriški kolegi, zato so ranljivi za povračilne ukrepe. Peking je to poudaril v sredo, ko je nakazal, da bi lahko uvedel kar 25-odstotne carine na uvožene avtomobile z velikimi motorji. Takšna poteza bi še posebej prizadela nemška proizvajalca avtomobilov višjega razreda Mercedes-Benz in BMW.
Pomemben trg
BYD je bil ustanovljen leta 1995. Začel je kot proizvajalec baterij, leta 2003 se je razširil na avtomobile. Osebne avtomobile je v Evropi prvič začel prodajati v Evropi pred tremi leti in navdušil na salonih v Parizu in Münchnu, še piše Bloomberg.
Evropa je sicer najpomembnejši izvozni trg za kitajske proizvajalce. Lani do konca novembra je Kitajska v Evropo izvozila okrog 600 tisoč vozil.
Avtomobilist si je za cilj zadal osvojitev evropskega trga do konca desetletja. “Prepričani smo, da bi lahko bili do leta 2030 na vodilnem položaju,” je dejal Shu.