Diskontni trgovec kopiral luksuzno torbico, marsikje je že razprodana

Posel Forbes Slovenija 31. decembra, 2024 10.34
featured image

Walmart dvojnik torbice Birkin, ki sicer dosega vrtoglave cene, prodaja za 78 dolarjev.

31. decembra, 2024 10.34

V zadnjih dneh je na družbenih omrežjih pravi hit postala torbica ameriške trgovske verige Walmart, ki je ugodnejša alternativa luksuzni torbici Birkin francoskega proizvajalca Hermès, zaradi česar si je prislužila ime Wirkin. Kmalu po izidu so bili tako imenovani dvojniki (angl. dupe) Hermèsove torbice marsikje razprodani, poroča CNN.

Cene standardnega modela torbice Birkin se gibljejo med 20 in 30 tisoč dolarji, navaja dražbena hiša Sotheby, najdražja, ki je bila kadarkoli prodana, pa je dosegla ceno več kot 450 tisoč dolarjev. Kupci na nove prestižne torbice čakajo tudi po več let. Te torbice so med modnimi kosi, ki jih potrošniki najpogosteje kupujejo rabljene, pri čemer tudi cene rabljenih dosegajo več tisoč dolarjev.

Rabljene torbice Birkin sicer prodaja tudi Walmart, a je njegova različica občutno cenejša. Wirkin je mogoče kupiti že za 78 dolarjev, odvisno od velikosti in barve. Podjetje Kamugo, ki jo proizvaja, pravi, da je izdelana iz pravega govejega usnja, v notranjosti pa je sintetično usnje.

Dvojniki so neizogibni

Dvojniki, ki so cenejša alternativa blagovnim znamkam brez ponarejenih logotipov (kar pomeni, da se izdelek ne šteje za ponarejenega, čeprav je zelo podoben dražjim izvirnikom), so v zadnjih letih na spletu pritegnili več pozornosti. A kot je za CNN dejal Steven Moy, vodja strank pri svetovalcu za prestižne izdelke G & Co., so ti neizogibni.

Trgovine s hitro modo in dodatki omogočajo dostopnost luksuza, zlasti za mlajše množice, ki bodo morda sčasoma nakupovale pri prestižnih blagovnih znamkah, pravi. Dvojniki pa premožnih potrošnikov, ki so tem znamkam zvesti, ne bodo odvrnili od nakupa luksuznih izdelkov. “V tem primeru pravi ultra luksuz kratkoročno ne bo prizadet,” je za CNN še dodal Moy.

Vendar proizvajalci dvojnikov pogosto delujejo brez večje preglednosti, številne blagovne znamke pa nimajo jasnega izvora trgovine. Podjetje Kamugo na primer nima spletne strani, ugotavlja CNN.

Birkin sprva zasnovana za mamo

Torbica je bila prvotno zasnovana s prostorom za otroške stekleničke za britansko igralko Jane Birkin leta 1984, ki je z majhnim otrokom potrebovala prostorno torbo, na svoji spletni strani navaja Hermès.

Hermès je eno od vodilnih podjetij za luksuzno modno blago. Leta 2022 se je prodaja povzpela za 32 odstotkov, k čemur sta pripomogli novi trgovini v New Yorku in Austinu v Teksasu, razkriva poročilo družbe Deloitte. Usnjeni izdelki modne hiše, med katerimi prednjači predvsem torba Birkin, so leta 2022 predstavljali 42,8 odstotka vseh prihodkov podjetja, še poroča CNN.