Zaradi trenda, ki se širi kot požar, britanskim pubom zmanjkuje Guinnessa
Temno pivo irskega proizvajalca je bilo še lani priljubljeno pri starejših generacijah, danes pa ga največ popijejo pripadniki generacije Z.
Trend na družbenem omrežju TikTok, povezan s pitjem piva Guinness, je poskrbel za skok priljubljenosti znamke, proizvajalec Diageo pa je bil primoran pubom in barom v Združenem kraljestvu omejiti dobavo, poroča Sky News.
Temno irsko pivo je bilo še lani priljubljena pijača starejših generacij (55-64 let), sedaj pa s pomočjo tako imenovanih “Guinnfluencerjev” po njej posegajo predvsem pripadniki generacije Z in milenijci (25-35 let).
Razlog je nov “izziv” na TikToku, imenovan splitting the G (angl., prepolovitev G-ja), kjer pivec skuša s prvim požirkom Guinnessa izpiti ravno toliko, da se črta, ki deli pivo od pene, ustavi na polovici črke G na Guinnessovem kozarcu.
Trend je tako razširjen, da obstaja tudi aplikacija, ki pokaže, če vam je uspelo “prepoloviti G” tudi ob pitju iz kozarca, ki ne nosi imena znamke.
Začelo se je na dan Sv. Patricka
Iskalne poizvedbe na Googlu za “split the G” so prvič poskočile na praznik Sv. Patricka v marcu, je za Sky News dejal strokovnjak za družbena omrežja Will Francis. Od takrat so se trendu pridružili tudi zvezdniki, kot sta pevca Ed Sheeran in Niall Horan, kar je še dodatno okrepilo priljubljenost.
Decembra so iskalne poizvedbe sedemkrat večje, kot so bile pred letom dni.
“Največji porast pivcev Guinnessa je prišel med ljudmi, ki imajo TikTok za svojo najljubšo družbeno omrežje, in med pogostimi uporabniki družbenih omrežij na splošno,” je dejal podatkovni analitik pri raziskovalni platformi GWI Chris Beer.
Mlade ženske so tudi ena najhitreje rastočih skupin pivcev Guinnessa – nekateri se morda spomnijo, da so Kim Kardashian v začetku tega leta opazili pri pitju Guinnessa.
Za pomanjkanje ni kriv samo TikTok
Čeprav je generacija Z morda pripomogla k povečanju priljubljenosti pijače, to ne pomeni, da so edini vzrok za njeno pomanjkanje.
Jonathan Barrett, izvršni direktor tehnološkega podjetja Kallikor, je za Sky News dejal, da lahko nenadne spremembe povpraševanja ujamejo celo največje blagovne znamke nepripravljene. Dejal je, da morajo podjetja zagotoviti, da imajo pravo tehnologijo na pravih mestih za podporo upravljanja zalog, načrtovanja scenarijev in napovedovanja z umetno inteligenco.
“Bolj verjetno je, da je pomanjkanje posledica neuspeha pri integraciji tehnologij, ki so sposobne pravilno upoštevati obdobja največje obremenitve, ali napovedati vpliv uspešnih marketinških kampanj – kot je sprejetje trenda split the G, ki je prevzel TikTok,” je dejal.