Z ‘zakonom Taylor Swift’ nad preprodajalce vstopnic
Več zveznih držav in zvezna vlada v ZDA skuša stopiti na prste preprodajalcem koncertnih vstopnic, ki kujejo dobičke s koncerti najbolj priljubljenih zvezd.
Zakonodajalci v več ameriških zveznih državah in na zvezni ravni sprejemajo zakone, s katerimi bi glasbene oboževalce zaščitili pred plenilskim navijanjem cen preprodajalcev, pa tudi pred zavajanjem s strani uradnih ponudnikov.
Največjo težavo predstavlja špekulativna prodaja. To pomeni, da prodajalec ponudi vstopnico, ki je še nima v lasti. V primeru najbolj zaželjenih koncertov, kot je bila nedavna turneja Eras Tour superzvezdnice Taylor Swift, za vstopnico zahtevajo tudi po več tisoč dolarjev, čeprav jo kasneje kupijo od uradnega prodajalca za 200 dolarjev in poberejo dobiček, piše Reuters.
Nov zakon, ki bo prepovedal to prakso, bo 1. julija stopil v veljavo v zvezni državi Maryland. Nedavno je podoben ukrep sprejela tudi Arizona, kjer so zakon poimenovali po Taylor Swift. V Illinoisu je takšen zakon prestal glasovanje v zveznem senatu.
Po podatkih Nacionalne konference državnih zakonodajnih organov je vsaj dva ducata zveznih držav predlagalo zakone za obravnavanje prodaje vstopnic za dogodke.
Manj zavajanja kupcev
Medtem sta se podjetji Ticketmaster in SeatGeek, ki se ukvarjata s prodajo vstopnic za dogodke, zavezali k večji transparentnosti pri prodaji. To pomeni, da bosta že vnaprej navedli skrite stroške in provizije pri nakupu, kar doslej ni bila praksa. Podjetji sta se k temu zavezali lansko poletje ob obisku v Beli hiši.
Tudi na zvezni ravni je v pripravi zakon za boj proti preprodajalcem. V senatu namreč na glasovanje čaka zakon Fans First Act (Oboževalci na prvem mestu). Ta vključuje tako prepoved špekulativne prodaje kot zahtevo po transparentnem navajanju cen za uradne prodajalce.
V četrtek je zakon v pismu podprlo 250 glasbenikov, med njimi Billie Eilish in Finneas O’Connell, Green Day and Fall Out Boy. Prizorišča in skupine umetnikov so oblikovale koalicijo, imenovano Fix the Tix, ki jo vodi Nacionalno neodvisno združenje prizorišč (NIVA). Združenje si prizadeva za sprejetje zakona Fans First Act, za katerega pravijo, da ponuja najmočnejšo zaščito za kupce vstopnic.