Peking vrača udarec Bruslju: preiskovali bodo prakse EU

Novice Forbes Slovenija 10. julija, 2024 13.01
featured image

Potem ko je EU sprožila več preiskav zaradi kitajskih državnih subvencij svojim transportnim podjetjem in podjetjem za zeleno energijo, se je oglasil tudi Peking. Pregledal bo evropske prakse v omenjenih preiskavah.

10. julija, 2024 13.01

Trgovinske napetosti med Kitajsko in EU so se v zadnjih mesecih okrepile, Bruselj pa se je osredotočil zlasti na preiskavo podpore Pekinga domačemu sektorju električnih vozil in obnovljivih virov energije, poroča STA.

Kitajska je zanikala, da bi bila njena industrijska politika nepoštena, in jasno poudarila, da bo zaščitila svoja podjetja. Njeno ministrstvo za trgovino je tako danes sporočilo, da bo “preiskalo trgovinske in naložbene ovire v praksah, ki jih je sprejela EU pri preiskavi kitajskih podjetij,” je objavo ministrstva povzela francoska tiskovna agencija AFP.

Povod za preiskavo je bila pritožba kitajske gospodarske zbornice za uvoz in izvoz strojev in elektronike, ki se je nanašala predvsem na “proizvode, kot so železniške lokomotive, fotovoltaika, vetrna energija in varnostna inšpekcijska oprema”.

Ministrstvo je dodalo, da bo preiskava pod drobnogled vzela tako preliminarne preiskave EU, poglobljene preiskave in nenapovedane inšpekcije kitajskih podjetij.

Preiskava bo najverjetneje potekala do 10. januarja prihodnje leto, pri čemer se lahko v “posebnih okoliščinah” podaljša še za tri mesece.

Bruselj že uvedel začasne dodatne carine za kitajske električne avtomobile

Evropska komisija je pred tem zaradi kitajskih državnih subvencij sprožila podobne preiskave kitajskih dobaviteljev vlakov, solarnih panelov in električnih avtomobilov, še povzema STA.

Tako je denimo po preiskavi odločila, da kitajske državne subvencije domačim proizvajalcem električnih vozil nepravično spodkopavajo evropske tekmece. Bruselj je zato pretekli teden uvedel začasne dodatne carine za uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske, kar je povzročilo negodovanje kitajske gospodarske zbornice in kitajskih proizvajalcev vozil. Kritični so bili tudi nemški proizvajalci avtomobilov, ki se bojijo, da bi lahko postali tarča kitajskih protiukrepov.