Kako dolgo se čaka na nove avtomobile v Sloveniji: za nekatere tudi osem mesecev

Novice Marko Rabuza 15. septembra, 2024 14.55
featured image

So se zaradi težav pri Volkswagnu podaljšale čakalne dobe na nove avtomobile in zakaj je na določene modele treba čakati tudi več kot pol leta?

15. septembra, 2024 14.55

V zadnjem tednu ali dveh je glavna novinca v avtomobilski industriji težave nemškega velikana Volkswagna. Podrobno analizo njihovih težav si lahko preberete v članku Zakaj Volkswagen ob 20 milijardah letnega dobička grozi z zapiranjem.

Ne le Volkswagen, z manjšim povpraševanjem in praznimi tovarnami so se v zadnjem času soočali tudi nekateri drugi konkurenti. Pet največjih evropskih proizvajalcev – Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Stellantis in Renault – je namreč lani v skoraj tretjini svojih evropskih tovarn, ki izdelujejo osebne avte, proizvedlo manj kot polovico vozil, ki bi jih lahko, je poročal Bloomberg.

So se zaradi praznih tovarn podaljšale čakalne dobe na nove avtomobile? Eni od strank, ki je pred kratkim kupila oziroma naročila novo različico Volkswagnovega tiguana, so ob nakupu dejali, da bo na nov avto čakala štiri do pet mesecev, vendar je kasneje dobila klic, po katerem se je čakalna doba podaljšala še za vsaj dva meseca.

Kako odgovarja vodja Volkswagna Slovenije?

Vodja znamke Volkswagen pri podjetju Porsche Slovenija Marko Šrkiba odgovarja, da so se čakalne dobe po težavah s polprevodniki pred dvema letoma popravile, nekoliko pa se lahko podaljšajo pri najbolj prodajanih modelih, kot je ravno tiguan ali pa golf.

“Na golfa je treba trenutno čakati od šest do osem mesecev, enako velja za tiguana. Zdaj smo glede dobavnih rokov pri večini modelov v normalnih okvirih,” dodaja Škriba

Lani so sicer zaradi uvedbe večjega števila prenovljenih in novih modelov in prehoda na nove tehnične standarde za kibernetsko varnost, proti koncu leta močno zmanjšali zaloge, kar se je poznalo v prvih mesecih letos.

“V preteklem in letošnjem letu je izziv predstavljal prehod na nove normative kibernetske varnosti, ki je pomenil veliko razvoja, veliko novih delov in programske opreme. Ob takšnih prehodih s starega na prenovljeni model običajno nastanejo zamude, kar sproti rešujemo,” razloge za večmesečno čakanje na tiguana, ki so ga lani prenovili, pojasnjuje Škriba, ki znamko Volkswagen v Sloveniji vodi že 16 let.

Fifolt: Prehod na nove proizvodnje procese za nove modele

Podobno ugotavlja tudi sekretar sekcije za osebna motorna vozila pri trgovinski zbornici Mirko Fifolt.

“Dolge čakalne dobe pri nekaterih blagovnih znamkah povzroča predvsem prehod proizvodnih procesov pri pripravi proizvodnje novih modelov,” meni Fifolt.

Drugi razlogi za podaljševanje čakalnih dob pri nekaterih znamkah pa so še prehod z motorjev z notranjim zgorevanjem na elektriko ter težave pri dobavnih verigah polprevodnikov pa tudi težave s proizvodnjo baterij za EU, ki se predvsem proizvajajo na Kitajskem.

Volkswagen
Eden največjih proizvajalcev avtomobilov na svetu, nemški Volkswagen, je nedavno napovedal zaprtje nekaterih domačih tovarn (Foto: PROFIMEDIA)

Kako je pri drugih?

Čakalne dobe na nove avtomobile smo preverili še pri nekaterih drugih uvoznikih pri nas. Pri BMW se na avtomobile, ki niso na zalogi, čaka en do dva meseca, če so narejeni v Evropi, sicer pa okoli pol leta, če pridejo iz Kitajske.

“Govorimo o običajni čakalni dobi za naročilo individualno specificiranega vozila, kjer je treba upoštevati tudi običajno logistično pot, da vozilo prispe iz proizvodne tovarne do lokalnega trgovca, kjer ga stranka prevzame. Seveda pa so vedno na voljo določena vozila tudi na zalogi, ki so dobavljiva praktično takoj,” odgovarja generalni direktor BMW Slovenija Aleš Suhorepec.

Pri Emil Freyu, ki v Sloveniji skrbi za 12 avtomobilskih znamk in imajo skupno skoraj 18-odstotni tržni delež, v zadnjih mesecih ne opažajo podaljševanja čakalnih vrst.

Na novega Peugeota 2008 je treba čakati od enega do treh mesecev, medtem ko sta Citroenov C3 Aircross in Fiat Panda na voljo takoj.

Večjih posebnosti ne opažajo niti pri Toyoti Slovenija, kjer je na najbolj prodajane modele z osnovno opremo treba čakati med dvema in tremi meseci. “Čakalne dobe so se pri nas v letošnjem letu stabilizirale in ne prihaja do večjih odmikov,” odgovarjajo v slovenskem delu japonskega avtomobilista.

Kakšen je utrip na slovenskem avtomobilskem trgu?

Slovenski avtomobilski trg je v zadnjih letih beležil zelo nizke številke. Leta 2022 so bili rezultati celo najslabši v zadnjih 23 letih. Po podatkih Fifolta so se prodajne številke v prvih šestih mesecih letos na letni ravni dvignile za slabe štiri odstotke – prodanih je bilo skupno 28.337 osebnih vozil, kar je za tisoč več kot v istem obdobju lani.