Je za vaš avto bolje, če točite dražje gorivo? Strokovnjak pojasnjuje
Se je tudi vam kdaj pojavilo vprašanje, kakšna je razlika dražjega goriva, ki ga ponudniki označujejo kot premium? Kakšna je razlika z "običajnimi" gorivi?
Ko se ustavite na črpalki, so na točilnem stebru običajno štiri ročke za točenje goriva. Največkrat posežemo po 95-oktanskem bencinu oziroma dizlu, medtem ko preostali dve ročki, iz katerih tečeta 100-oktanski bencin in premium dizel, večkrat mirujeta.
Omenjeni gorivi ponudniki tržijo kot premium in imata višjo ceno, med prednostmi pa navajajo nižjo porabo, manj emisij in dodatno zaščito filtrov. Pa je dražje gorivo tudi bolj kakovostno in učinkovito?
“Oktansko število goriva ne pomeni ‘stopnje kakovosti’, ampak označuje odpornost goriva na samovžig oziroma klenkanje. 100-oktansko gorivo v primerjavi s 95-oktanskim torej nima nič boljših lastnosti oziroma ni nič ‘več vredno’, prav tako nima višje energijske vrednosti,” je za Forbes Slovenija razložil odgovorni urednik AMZS Motorevije Blaž Poženel.
Dodaja – če v avto, za katerega je predvideno 95-oktansko gorivo, natočimo 100-oktanskega, ne bo motor deloval nič drugače – in nič bolje.
“Goriva za bencinske motorje pri nas morajo ustrezati veljavnim standardom SIS EN 228. Za nadzor nad ustreznostjo goriv skrbi država prek pooblaščenih kontrolnih hiš,” dodaja.
“Učinek je na dolgi rok nemogoče izmeriti”
Poženel podrobneje razčlenjuje, da v sklopu vsaj dvesto kemičnih spojin, ki sestavljajo vsako gorivo, igrajo aditivi precej pomembno vlogo. Ti zmanjšujejo trenje, omogočajo čiščenje in zaščito napajalnih delov motorja ter prehodnost poti goriva do zgorevalnega prostora.
“S tem aditivi zagotavljajo manjšo obrabo površin, zagotavljajo boljšo zaščito ventilov in boljše delovanje vbrizga ter znižujejo izpuste dušikovih oksidov in trdih delcev. V kakšni meri se to v resnici pozna na daljši rok, je praktično nemogoče izmeriti in dokazati,” zaključuje Poženel.
Pri povprečnem rezervoarju 13 evrov razlike
Trenutna cena 95-oktanskega bencina je 1,495 evra za liter, medtem ko je za premijski 100-oktanski potrebno odšteti 1,755 evra. Za 50-litrski rezervoar je treba plačati 74,75 evra, če se odločite natočiti 100-oktanskega, pa 87,75 evra. To na enkratno polnjenje znaša 13 evrov razlike.
Dolgoletni mehanik Primož Rožnik je za MMC dejal, da bi točenje višjeoktanskega goriva priporočil le v primeru bolj navitih motorjev in pri agresivnejši vožnji ter pri starejših vozilih z bistveno manj sposobno regulacijo delovanja motorja.