Manj dela, enako plačilo: nemški strojevodje dosegli svoje
Strojevodjem v Deutsche Bahnu bodo do leta 2029 delovni čas postopno zmanjšali na 35 ur, pri čemer se jim plača ne bo zmanjšala. Tisti, ki bodo še vedno delali med 38 in 40 ur, bodo plačani bolje.
Nemški nacionalni železniški prevoznik je privolil v zahtevo sindikata GDL po možnosti krajšega delovnika za strojevodje. Možnost 35-urnega delavnika tedensko bodo postopoma uvedli do leta 2029, plače strojevodij pa bodo ostale enake. Tistim, ki bodo želeli še naprej delati 38 do največ 40 ur tedensko, pa bodo urno postavko zvišali za 2,7 odstotka, poroča STA.
Nemški upravljalec železnic in sindikat sta dogovor po več kot štiri mesece trajajočem sporu dosegla v ponedeljek.
Kot so pojasnili, bodo od leta 2027 lahko strojevodje delali 36 ur tedensko, od leta 2028 po 35,5 ure tedensko, od leta 2029 pa 35 ur, je poročala STA. Tisti, ki bodo želeli delati manj ur na teden, se bodo morali registrirati pri delodajalcu.
“Za nami je zelo zapletena pot, a na koncu smo prišli do pametnega kompromisa,” je ob predstavitvi dogovora dejal vodja kadrovske službe pri Deutsche Bahn Martin Seiler. “Naši kolegi se bodo lahko sami odločili, koliko ur bodo želeli delati,” je dodal.
Dogovor je v času, ko se Nemčija sooča s pomanjkanjem delovne sile, označil za “moderno” rešitev, ki bo poklicu prinesla fleksibilnost, še piše STA.
Zvišanje plače za 420 evrov in dodatek v višini 2.850 evrov
Poleg tega bodo zaposlenim v dveh fazah zvišali plačo za 420 evrov mesečno, zaradi visoke inflacije bodo dobili tudi enkratni dodatek v višini 2.850 evrov.
Strojevodje so od novembra 2023 stavkali šestkrat. Dosežen dogovor bo veljal do leta 2025, obe strani pa sta izključili možnost stavke v naslednjih dveh letih. “Dobra novica je, da novih stavk ne bo vsaj do konca februarja 2026,” je dejal Seiler.
Deutsche Bahn je lani zabeležil 2,35 milijarde evrov čiste izgube, samo lanske stavke pa so jih, kot so ocenili v podjetju, stale 200 milijonov evrov.
Varnostno osebje na nemških letališčih z delodajalci v arbitražo
Nemški sindikat Verdi in zasebni ponudniki varovanja na letališčih bodo rešitev za spor o plačah iskali z arbitražo, poroča nemška tiskovna agencija dpa. Postopek bo stekel 5. aprila in bo trajal dva dni, sindikat Verdi pa do takrat ne sme sklicati nove stavke.
Arbitražna odločitev ne bo zavezujoča za nobeno stran, še navaja dpa. Stavke varnostnega osebja so sicer v preteklih tednih začasno ohromile več nemških letališč.
Varnostno osebje je po poročanju dpa zadolženo za pregled potnikov, osebja in prtljage ob vstopu v varovana območja letališč.