Največji proizvajalec luksuznih ur z novim letom dvignil cene

featured image

Zaradi lanskoletne rasti cene zlata so se podražili predvsem modeli Rolexovih ur, ki vsebujejo to žlahtno kovino.

4. januarja, 2025 18.41

Švicarski Rolex, največji proizvajalec luksuznih ur na svetu, je z novim letom zvišal cene nekaterih najbolj priljubljenih modelov ur za do osem odstotkov. Razlog je lanska rast cene zlata, poroča Bloomberg.

Ura Day-Date iz rumenega zlata s 40-milimetrsko črno številčnico se je s prvim januarjem podražila z 41 tisoč evrov na 44.200 evrov, je razvidno z Rolexove francoske spletne strani. Ura GMT-Master II, prav tako iz rumenega zlata, po novem stane 44.600 evrov namesto 41.300 evrov. V obeh primerih gre za osemodstotno podražitev, še trije modeli pa so se podražili za dva do pet odstotkov.

Ženevsko podjetje, ki je v lasti zasebnega družinskega sklada soustanovitelja znamke Hansa Wilsdorfa, običajno dviguje cene ob začetku leta. Letošnji dvig je večji od lanskega, ko je Rolex dvignil cene za nekatere ure iz dragocenih kovin za štiri odstotke v Združenem kraljestvu.

Ura Rolex Day-Date
Ura Rolex Day-Date, ki jo je nekoč nosil egiptovski predsednik Gamal Abdel Nasser, na dražbi hiše Sotheby’s v New Yorku (Foto: PROFIMEDIA)

Dražje zlato

Dražje ure so lahko kazalnik povpraševanja po luksuznih izdelkih, stroškov materiala in dela ali inflacije. Tokrat gre za dražji material, saj je cena zlata v 2024 beležila največjo rast v zadnjih 14 letih, in sicer 27-odstotno. Najvišjo vrednost je žlahtna kovina dosegla oktobra pri 2.790 dolarjih za 28,35 grama (unčo) zlata, Goldman Sachs pa napoveduje, da bo letos še naprej rasla in presegla tri tisočake.

Dvigi cen Rolexovih ur so bili manj izraziti, ko gre za modele iz jekla. Jeklena ura Cosmograph Daytona sedaj stane 16 tisoč evrov namesto 15.500 evrov. Cena potapljaške ure Submariner brez datumskega števca se je dvignila za okrog 1,6 odstotka in znaša 9.500 evrov.

Medtem ko so letošnje podražitve posledica višjih cen zlata, so bile v preteklosti ure dražje tudi zaradi valutnih nihanj, še piše Bloomberg. Rolex je leta 2022 dvakrat dvignil cene ur v Evropi in Združenem kraljestvu, ko je švicarski frank pridobil vrednost v primerjavi z evrom in funtom.

Največji proizvajalec luksuznih ur na svetu vsako leto proda več kot milijon ur. Prihodki od prodaje presegajo 10 milijard švicarskih frankov (10,65 milijard evrov), ocenjujejo analitiki.