Hrvaški trgovec, ki je prevzel slovensko Keo, vendarle ne gre na borzo
Hrvaška trgovska skupina Studenac je prvo ponudbo delnic odpovedala zaradi "težkih tržnih razmer".
Hrvaški trgovec Studenac, ki je julija vstopil na slovenski trg s prevzemom šentjurske Kee, je v začetku novembra napovedal prvo javno ponudbo delnic (IPO) na zagrebški in varšavski borzi. Sedaj je vstop na borzo odpovedal, poroča časnik Finance.
“Med številnimi sestanki in pogovori s poljskimi, hrvaškimi in mednarodnimi vlagatelji smo zaznali resnično zanimanje za poslovni model Studenca ter priznanje za naš dinamičen razvoj in načrte za nadaljnjo širitev. Vendar pa smo se zaradi težkih razmer na kapitalskih trgih skupaj z našim večinskim delničarjem odločili, da ne nadaljujemo z javno ponudbo delnic podjetja,” je po poročanju Financ za njihov poljski sestrski dnevnik Puls Biznesu sporočil izvršni direktor skupine Michał Seńczuk.
Kot poroča Forbes Hrvaška, je bil razpon cene za institucionalne vlagatelje od 3,14 do 3,32 za delnico. Cena za male vlagatelje, za katere je bilo zagotovljenih do 10 odstotkov delnic, je znašala 3,32 evra za delnico. Ob dobrih 157 milijonov delnicah bi tako tržna vrednost podjetja znašala okrog 523 milijona evrov, kar je bila za vlagatelje po navedbah Forbes Hrvaška očitno previsoka cena glede na razmerje med ceno in prometom.
Hitra širitev
Prihodki Studenca so lani znašali 668,1 milijona evrov, v prvih osmih mesecih letos pa je Studenac dosegel 556,5 milijona evrov konsolidiranih prihodkov, kar je 19,7-odstotna rast na letni ravni. Lanski čisti dobiček je – tudi zaradi hitre širitve – znašal le okrog 1,3 milijona evra.
Studenac je leta 2018, ko je verigo sestavljalo 385 trgovin, prevzela poljska skupina Enterprise Investors, ki ima 90-odstotni lastniški delež v podjetju. Od takrat je skupina več kot potrojila število trgovin v svoji mreži in tako zdaj po podatkih s konca septembra 2024 maloprodajno mrežo Studenca sestavlja več kot 1.400 trgovin. Do konca leta 2028 ciljajo na 3.400 trgovin.
Julijski prevzem v Sloveniji, s katerim so svoji mreži 1.372 hrvaških trgovin dodali 32 trgovin, je Seńczuk opisal kot “prvi korak k mednarodni širitvi.”
S kotacijo na borzi, ki naj bi po takratnih načrtih vključevala tako izdajo novih delnic kot prodajo obstoječih, so želeli zbrati 80 milijonov evrov, je še poročal hrvaški Forbes. Sredstva so želeli uporabiti za nadaljnjo rast in krepitev finančnega profila skupine.