Novi lastnik slovenskega dostavljalca hrane: Začenjam z lastnimi prihranki

Posel Jan Artiček 14. junija, 2024 05.30
featured image

Matic Šubic je bil pri dostavljalcu Glovo vodja prodaje. Po odhodu španske družbe iz Slovenije pa je odkupil in na trg vrnil znamko Ehrana. K temu so ga pozivali tako gostinci kot uporabniki in nekdanji zaposleni, pravi.

14. junija, 2024 05.30

Na slovenski trg se je vrnil domači dostavljalec Ehrana, ki ga je leta 2021 prevzel španski Glovo. Novi lastnik znamke Matic Šubic, ki je bil prej zaposlen kot vodja prodaje pri obeh podjetjih, je za Forbes Slovenija dejal, da v posel vstopa z lastnimi sredstvi in da Ehrana vsaj sprva ne bo imela lastne flote dostavljalcev.

“V posel z Ehrano vstopam z lastnimi prihranki in vložki, brez drugih investitorjev in brez tujega kapitala. Naše jedro poslovanja na začetku bo posredovanje naročil restavracijam z lastno dostavo. Operativni stroški so v tem primeru nižji in jih je lažje nadzirati,” pravi.

Ob zaprtju Glova so Šubica k obuditvi Ehrane pozivali gostinci, uporabniki, nekdanji zaposleni in prijatelji, pravi. Poleg tega je k njegovi odločitvi prispevalo dejstvo, da je dobro poznal panogo in imel v njej dobre povezave.

Glovo je 10. maja prenehal poslovati v Sloveniji, kjer je vsako leto beležil večmilijonske izgube. Še isti dan je Šubic registriral podjetje Ehrana, ki je bilo pri nas aktivno od ustanovitve leta 2010 do prevzema pred tremi leti.

Dostava hrane ehrana
Ehrana je bila v Sloveniji že prisotna med letoma 2010 in 2021 (Foto: Žiga Živulović jr./BOBO)

Odkup znamke

Šubic se je za odkup blagovne znamke Ehrana dogovoril z Glovom, s katerim je bil kot del vodstva v dobrih odnosih. Na njegovo idejo o vrnitvi Ehrane so se pri podjetju pozitivno odzvali, pravi novi lastnik.

Če je od prejšnjega lastnika odkupil tudi kakšno patentirano tehnologijo, na primer izvorno kodo, ni želel komentirati. Je pa dejal, da “grafično podobo in uporabniško izkušnjo gradimo v podobni smeri, kot je bila v letih delovanja Ehrane”.

Tudi višine zneska za odkup znamke Šubic ni želel razkriti.

Ehrana bo strankam dostopna prek spletne strani in aplikacije. Spletna stran je že na voljo, tudi v mobilni različici, medtem ko je aplikacija za zdaj na voljo le uporabnikom telefonov z operacijskim sistemom android. Za uporabnike Applovih telefonov, ki imajo operacijski sistem iOS, bo aplikacija na voljo v prihodnjih dneh, je povedal Šubic.

Sprva brez dostavljalcev

Ehrana bo vsaj na začetku poslovanja delovala tako, da bo restavracijam, ki imajo lastno dostavo, posredovala naročila uporabnikov. Podjetje za zdaj ne bo imelo flote dostavljalcev, kot jo ima edini tekmec na območju Slovenije, finski Wolt.

Prav delovna razmerja z dostavljalci so največji kamen spotike v več evropskih državah. Wolt in druge dostavne platforme namreč dostavljalce vidijo kot zunanje sodelavce, kritiki pa opozarjajo, da ima delo pogosto elemente rednega delovnega razmerja.

Poleg tega je v veljavo stopila evropska uredba DAC-7, ki od konca januarja letos od digitalnih platform zahteva poročanje podatkov o zaslužkih podizvajalcev.

Nadaljnji koraki “bodo odvisni od uspešnosti poslovanja in se bodo prilagajali situaciji”, je dejal Šubic. Ob razvoju platforme bodo vedno upoštevali zakone in direktive, dodaja.

Podjetje ima za zdaj le enega zaposlenega. Preostalim sodelavcem nudijo druge pogodbene oblike sodelovanja, vključno s študentskim delom, še pove direktor.

Dostava Ehrana
Ehrana za zdaj ne bo imela lastnih dostavljalcev (Foto: Žiga Živulović jr./BOBO)

Novi stari poslovni model

Glovo je leta 2021 posloval z izgubo v višini 2,4 milijona evrov. Leta 2022 je ta znašala 3,2 milijona evrov, lani pa 2,2 milijona evrov. To je precej drugače od glavnega tekmeca, finskega Wolta, ki je v Slovenijo prišel leta 2019. Wolt je namreč vsako leto posloval z dobičkom, prihodke pa je povečal s slabih treh milijonov evrov v letu 2020 na več kot 15 milijonov evrov lani.

Poslovanja Glova Šubic ni želel komentirati, je pa dejal, da Ehrana ne bo ubrala enake poti kot bivši lastnik. Kot pravi, ekipa gradi “poslovni model Ehrane v smeri finančne vzdržnosti že od samega začetka. Nadaljnji vložki bodo postopni, v skladu z rastjo podjetja in našimi finančnimi zmožnostmi”.

To je bil tudi poslovni model Ehrane od leta 2011. Podjetje je leta 2020 kljub prihodu mnogo večjega tekmeca iz Finske poslovalo pozitivno, k čemur je sicer prispevala tudi pandemija covida-19.

Šubic za zdaj ne želi napovedovati poslovnih rezultatov. “Pričakujemo rast naročil do približno tisoč dnevno do konca leta. Prihodnje leto pričakujemo nadaljnjo rast. Želimo poslovati pozitivno in zaslužek vlagati v trženje in nadaljnji razvoj aplikacije ter same uporabniške izkušnje tako za gostince kot uporabnike aplikacije.”

Dostava Glovo
Glovo je vsako leto poslovanja v Sloveniji ustvaril več kot dva milijona evrov izgube (Foto: Borut Živulović/BOBO)

Koliko bo na platformi restavracij

Po Šubičevih besedah ima Ehrana trenutno potrjenih sto partnerskih restavracij. Do konca meseca pričakujejo, da bo na strani aktivnih 70 restavracij, do konca leta pa okrog 120. Kot sporoča ime, bo Ehrana dostavljala le hrano iz partnerskih restavracij, medtem ko je Glovo dostavljal tudi druge izdelke.

“S tem bomo pridobili tudi največjo pokritost dostave hrane v Sloveniji. Prav tako bomo ostali zvesti študentom, ki nas podpirajo od samega začetka, zato bomo omogočili tudi največjo ponudbo dostave hrane na študentski bon,” je dejal Šubic.