Razplet: Imamo pravo uredbo o določanju cen naftnih derivatov

Novice Forbes Slovenija 13. junija, 2024 14.26 > 13. junija, 2024 11.21
featured image

Po zapletu s predlogom nove uredbe o oblikovanju cen naftnih derivatov objavljamo, kaj točno je danes sprejela vlada.

13. junija, 2024 14.26 > 13. junija, 2024 11.21

Med vladnimi gradivi v obravnavi je bil dopoldan objavljen predlog nove uredbe o oblikovanju cen določenih naftnih derivatov. Ta med drugim predvideva dva centa višje marže za liter bencina in dizelskega goriva, ter hkrati opušča namero za podaljšanje intervala za določanje cen goriv s 14 na 28 dni. Podrobnosti so razvidne iz gradiva, ki ga je pripravilo ministrstvu za okolje, podnebje in energijo, a je bilo na seji vlade sprejeto drugačno besedilo. Po naših informacijah so namreč predlogu ministra Bojana Kumra drugi člane vlade nasprotovali.

Z ministrstva so naknadno sporočili čistopis uredbe, v katerem vlada ohranja marže na enaki ravni. Prav tako ostaja enak interval za določanje cen goriv – k temu so vlado večkrat pozvali naftni trgovci.

Spreminja se tudi kotacija za biodizel. Obenem višina dodatka za biokomponento v ceni bencina, ki so jo sprva želeli dvigniti na deset odstotkov, ostaja na petih odstotkih.

Kaj kaže predlog, ki ne bi smel biti v javnosti

Po predlogu, ki je objavljen na spletnih straneh vlade, a umaknjen s seje vlade, bi bila sicer najvišja dovoljena marža trgovcev 0,0994 evra za liter bencina in 0,0983 evra za liter dizelskega goriva. V obeh primerih bi to pomenilo dva centa več kot doslej. Najvišja dovoljena marža za liter kurilnega olja je predvidena pri nespremenjenih 0,08 evra.

Če bo predlog potrjen, se bosta marži za bencin in dizel vrnili na raven pred decembrskim posegom vlade vanje.

Po poročanju STA bo nova uredba predvidoma začela veljati 18. junija.

Prvotni predlog uredbe močno razburil trgovce

V Trgovinski zbornici Slovenije so prejšnji teden opozorili, da bi takšna uredba močno otežila naložbe naftnih družb ter s tem zavrla njihov razvoj in zeleni prehod. Dolgoročno bi lahko prišlo tudi do stečajev, posledično pa težav pri oskrbi z energenti.

Vlado so k premisleku pozvali tudi v Petrolu in slovenski podružnici madžarskega MOL. Kot so med drugim opozorili, trenutne višine marž ne zadoščajo za pokrivanje operativnih stroškov, ki zaradi inflacije in naraščajočih stroškov dela rastejo.