Prehranski velikan bo uporabnikom Ozempica tržil zamrznjene pice
Nestle bo v ZDA lansiral linijo zamrznjenih izdelkov, namenjenih kupcem, ki jemljejo zdravila za hujšanje Ozempic ali Wegovy. Novost ali marketinški trik?
Največji proizvajalec hrane na svetu, švicarski Nestle, skuša najti novo prodajno nišo v trendu hujšanja s pomočjo zdravil Ozempic in Wegovy, ki uporabniku zmanjšajo apetit. Za takšne stranke v ZDA zdaj pripravljajo posebno linijo zamrznjenih izdelkov, poroča Reuters.
Izdelki linije Vital Pursuit bodo na ameriških policah od oktobra dalje, cena posameznega obroka pa bo 4,99 dolarja ali manj, so sporočili iz Nestleja. Predsednik Nestlejevega ameriškega oddelka za vnaprej pripravljene obroke Tom Moe je dejal, da bodo Vital Pursuit tržili kot “prehranske rešitve” za uporabnike Ozempica, saj bodo obroki vsebovali “veliko beljakovin, vlaknin in prave minerale,” kot sta kalij in vitamin C.
Linija bo vključevala jedi, kot so pice, sendviči in testenine. Porcije Vital Pursuit se bodo gibale od 227 do 284 gramov, je še dejal Moe.
Hiter odgovor Nestleja
Nestle je z razvojem hrane za uporabnike tako imenovanih agonistov receptorja GLP-1, med katere spadata Ozempic in Wegovy, začel lani. Oktobra je podjetje sporočilo, da “pozorno spremlja”, ali vse večja priljubljenost teh zdravil zmanjšuje povpraševanje po njihovih izdelkih. Že takrat so napovedali tudi razvoj “dopolnilnih izdelkov”, ki bi uporabnikom zdravil pomagali ohraniti mišično maso ob hujšanju.
Zdravili Ozempic in Wegovy zavirata tek, kar vodi v izgubo kilogramov, a so obenem tveganje za izgubo mišične mase. Nekateri uporabniki razvijejo odpor do proteinov in maščob, za Reuters pravi zdravnik za debelost iz Kolorada Ethan Lazarus.
“Če se bodo živilska podjetja poskušala usmeriti v proizvodnjo živil preprostega okusa, bogatih z beljakovinami in prijetnih za želodec, bodo ti izdelki morda priljubljeni … Toda ne vem, kako se linija razlikuje od prejšnjih generacij pakirane hrane,” je dejal.
V ZDA je zdravila GLP-1 jemal vsak osmi odrasli. Po oceni Goldman Sachs bi jih lahko v prihodnjih štirih letih jemalo do 70 milijonov potrošnikov v ZDA, še piše Reuters.
Težava ali priložnost?
Nekatere vlagatelje skrbi, da bi trend zdravil za hujšanje lahko negativno vplival na poslovanje prehranskih velikanov. Toda Nestle skupaj s tekmecem Conagra v trendu vidi priložnost za prodajo specifičnih prehranskih izdelkov, kot so sušena govedina, pokovka in zamrznjeni obroki.
Tudi drugi ponudniki prehranskih dopolnil ali pripravljenih obrokov so v porastu teh zdravil že zaslutili priložnost, denimo Herbalife in Daily Harvest.
Nestle je že v osemdesetih letih prejšnjega stoletja predstavil dietno blagovno znamko Lean Cuisine z obroki, osredotočenimi na zmanjšanje kalorij. Trenutno že izdeluje napitke in prehranska dopolnila za tiste, ki hujšajo s pomočjo zdravil. Pri njihovi uporabi se namreč lahko pojavijo neželeni učinki, kot sta slabost in zaprtje.