Hidrio prevzema španski strateški partner

Posel Jan Artiček 5. junija, 2024 12.18
featured image

Trenutni delničarji idrijske Hidrie bodo prodali svoje deleže strateškemu partnerju in največjemu delničarju Gonvarri Industries, ki bo tako postal edini lastnik podjetja.

5. junija, 2024 12.18

Družbe Ladis, Inovatis in Rafis, ki imajo skupaj v lasti slabo polovico idrijskega dobavitelja avtomobilski industriji Hidrio, bodo skupaj z 11 manjšimi delničarji prodali svoje deleže španski industrijski skupini Gonvarri Industries, so danes sporočili iz podjetij.

Družbe zastopajo vodilni kadri pri Hidrii, med njimi direktorji Dušan Lapajne, Iztok Seljak in Andrej Rejc ter predsednica uprave krovne družbe H&R Andra Krapš Rejc in Alex Luckmann. Prodani bodo deleži v družbi H&R, ki je lastnica Hidrie, d. o .o., podrobne informacije o transakciji pa naj bi bile znane po njenem formalnopravnem zaključku.

“Dosedanji večinski lastniki smo odgovorno zagotovili Hidrijin izjemni razvoj. V letu 2023 smo prvič presegli mejo 400 milijonov evrov letne prodaje. Na podlagi Hidrijine jasne vizije in strategije smo trenutno v Hidrijinem največjem investicijskem ciklu. V visokotehnološki center e-mobilnosti v Spodnji Idriji vlagamo več kot 100 milijonov evrov, investicij so in bodo deležne tudi vse druge lokacije,” so v izjavi za javnost zapisali Lapajne, Seljak, Andra Krapš Rejc in Andrej Rejc.

Sedež Hidrie ostaja v Sloveniji. Po zaključku transakcije bo tričlanski poslovodni odbor še naprej vodil glavni direktor Bojan Gantar, člana odbora pa še naprej ostajata Simon Velikonja in Emilio Ros Torres. Seljak in Lapajne ostajata člana uprave H&R, so še sporočili iz družbe, medtem ko Krapš Rejc zaključuje svojo funkcijo kot predsednica uprave.

Prevzemi v sektorju

"Še naprej si bomo prizadevali za napredek Hidrie, za nove poti rasti in inovacij. Hidria je doslej dosegla izjemen uspeh, v prihodnosti pa si bomo prizadevali za njene še boljše rezultate," je v izjavi za javnost zapisal glavni direktor Gonvarri Industries Josu Calvo.

Ostali delničarji so se za prodajo odločili v luči spreminjajočih se okoliščin na globalnih trgih. Področje električne mobilnosti, v katerem deluje Hidria, zaznava rast. Velika globalna podjetja v tem okolju pogosto prevzemajo manjša in srednjevelika podjetja v iskanju konkurenčnih prednosti. "To mora Hidria najmanj izenačiti oziroma po možnosti preseči," so zapisali delničarji Hidrie.

O prednostih sodelovanja z globalnim igralcem je Seljak za Forbes Slovenija govoril že v intervjuju novembra lani, med njimi je omenjal lažjo dobavo jekla.

Verjamejo tudi, da bo Hidria pod lastništvom Gonvarri Industries, ki je pred prevzemom obvladovalo okrog 39 odstotkov delnic prek družbe GM&S, še naprej rasla. "Svoje delo in poslanstvo v Hidrii bomo kot njeni solastniki zaključili z odgovornim prepričanjem, da smo za prihodnost Hidrie, njenih zaposlenih in vseh deležnikov poskrbeli na najboljši način," so dejali.

Španski Gonvarri deluje v avtomobilski industriji in ustvari okrog šest milijard evrov prihodkov na leto. Hidrio opredeljujejo kot osrednji del svojega poslovnega portfelja, ki je med drugim namenjen električni mobilnosti.