Manj denarja za luksuz: francoski magnati skušajo čim prej pozabiti letošnje izgube

Posel Forbes Slovenija 29. decembra, 2024 18.29 > 29. decembra, 2024 18.31
featured image

Trije najbogatejši Francozi so letos čutili ohlajanje v luksuznem sektorju, saj so delnice njihovih imperijev strmo upadle.

29. decembra, 2024 18.29 > 29. decembra, 2024 18.31

Premoženje francoskih luksuznih magnatov se je v letu 2024 skrčilo za največ doslej ob šibkem globalnem povpraševanju po luksuznih izdelkih, poroča Bloomberg.

Po podatkih Bloombergovega indeksa milijarderjev so večinski lastnik koncerna LVMH Bernard Arnault, dedinja L’Oreala Françoise Bettencourt Meyers in največji delničar koncerna Kering François Pinault letos skupaj izgubili 70 milijard dolarjev (67 milijard evrov) premoženja.

Kljub izgubam še vedno zelo premožni

Delnice vseh treh podjetij so letos na pariški borzi beležile globoke padce. Najgloblje je padel Kering, lastnik modne znamke Gucci, ki je izgubil 41 odstotkov vrednosti. Ob tem padcu je trpelo premoženje 88-letnega Pinaulta, ki je od najvišje točke avgusta 2021 izgubil 64 odstotkov vrednosti, a se še vseeno nahaja na udobnih 22 milijardah dolarjev (21,1 milijarde evrov).

Ustanovitelj luksuznega velikana Kering Francois Pinault
Ustanovitelj luksuznega velikana Kering Francois Pinault je vajeti v zadnjih letih prepustil sinu (Foto: PROFIMEDIA)

Pinault, ki ima v koncernu 42-odstotni delež in 59 odstotkov glasovalnih pravic, je v tem času vajeti podjetja prepustil sinu Francois-Henriju Pinaultu. Ta je skušal svoj nabor znamk bolj usmeriti v luksuzni segment, a je v veliki meri ostal odvisen od znamke Gucci, ki še naprej ustvarja levji delež prihodkov.

LVMH, ki je poimenovan z začetnicami njegovih paradnih znamk Louis Vuitton, Möet in Hennessy, je v letošnjem letu izgubil 12 odstotkov vrednosti. Njegov večinski lastnik Arnault, ki je nedolgo nazaj prehitel Elona Muska in postal najpremožnejši Zemljan, je letos izgubil kar 31 milijard dolarjev (29,7 milijarde evrov) premoženja, največ med 500 najbogatejšimi v Bloombergovem indeksu. Še vedno se sicer nahaja na petem mestu z 178 milijardami dolarjev (170 milijard evrov).

Delnica L’Oreala je letos izgubila 22 odstotkov vrednosti, kar je premoženje vnukinje ustanoviteljice in največje posamezne delničarke podjetja oklestilo za dobrih 24 milijard dolarjev. Dedinja, ki je s padcem izgubila naziv najbogatejše ženske, ima pod palcem še vedno 75,5 milijarde dolarjev (72 milijard evrov).

Louis Vuitton
Louis Vuitton je iz proizvajalca usnjenih potovalnih kovčkov postal največje luksuzno podjetje na svetu (Foto: PROFIMEDIA)

Ohlajanje luksuznega trga

Izgube so posledica ohlajanja trga luksuznih dobrin, prestrukturiranja v nekaterih večjih znamkah, kot je Gucci, in politična nestabilnost v Franciji, kjer je ob koncu leta prišlo do padca vlade.

“Kitajski potrošnik naj bi bil motor rasti leta 2024, vendar se to ni uresničilo,” je za Bloomberg dejala Ariane Hayate, upraviteljica sklada pri Edmond de Rothschild Asset Management. “Prišlo je tudi do utrujenosti luksuznega trga po treh letih izjemne rasti, saj je zapravljanje iz kljubovalnosti upadlo.”

Francoise Bettencourt-Meyers in Bernard Arnault
Dedinja L’Oreala Francoise Bettencourt-Meyers po premoženju še ni ujela Bernarda Arnaulta, lastnika LVMH (Foto: PROFIMEDIA)

Prodaja luksuznih izdelkov je cvetela v času pandemije covida-19, ko so potrošniki prihranke, ustvarjene v času zaprtij, namenili za znamke višjega cenovnega razreda. Takrat so mnogi videli evropske luksuzne delnice kot odgovor ameriškim tehnološkim velikanom, tako imenovanim “veličastnim sedmim” (Alphabet, Microsoft, Apple, Meta, Nvidia, Amazon in Tesla).

Nekatere znamke so sicer uspele kljubovati trendu padcev v 2024. Izstopa luksuzna hiša Hermes, ki s svojim pozicioniranjem kot zelo ekskluzivna znamka naslavlja res najbogatejši sloj, ki zapravlja ne glede na stanje v gospodarstvu. Delnica Hermesa je letos pridobila 22 odstotkov.

Torbica Hermès Birkin 35 Rose Scheherazade Porosus Crocodile
Hermès s svojo torbico Birkin kljubuje trendu ohlajanja na luksuznem trgu (Foto: PROFIMEDIA)

Na bolje v 2025?

Po poročanju Bloomberga se za luksuzni trg kažejo znaki izboljšanja. Prodaja na Kitajskem se ne slabša več, pobira se tudi v ZDA. Francoski upravljalec premoženja Amundi je lansiral indeksni sklad (ETF), ki se osredotoča na luksuzne delnice, saj pričakuje dolgoročno rast zaradi rasti srednjega razreda v državah v razvoju.

Možnost, da je najhujše za sektor mimo, je od začetka decembra spodbudila rast delnic nekaterih luksuznih in kozmetičnih podjetij. Indeks Stoxx 600 Europe Consumer Products and Services se je ta mesec okrepil za približno pet odstotkov, kar je najboljši rezultat od februarja, še piše Bloomberg.