Bodo poleg twinga v Novem mestu izdelovali še Nissanovega malčka?

Posel Andreja Lončar 4. februarja, 2025 13.24 > 4. februarja, 2025 13.29
featured image

Francoski mediji poročajo, da bi lahko v Novem mestu poleg električnega renault twinga proizvajali še podoben avtomobil znamke nissan; v Revozu novice ne komentirajo.

4. februarja, 2025 13.24 > 4. februarja, 2025 13.29

Konec oktobra so v Renaultu dejali, da so v pogovorih z japonskim Nissanom glede proizvodnje novega električnega malčka japonske blagovne znamke za prodajo na evropskem trgu.

Francoski avtomobilistični portal L’argus pa zdaj poroča, da sta se avtomobilska proizvajalca dogovorila, da bodo v Renaultovi tovarni v Novem mestu od leta 2027 dalje izdelovali nissanov električni mestni avtomobil, ki bi se lahko imenoval pixo.

Za potrditev pisanja francoskih medijev smo prosili Revoz, a so nam odgovorili le, da pogovorov matičnega podjetja Renault s partnerjem Nissanom ne morejo komentirati.

Nissan je avtomobil s tem imenom že izdeloval v indijski partnerski tovarni Suzukija med letoma 2009 in 2013, a ga je poganjal bencinski motor. Novi, električni model naj bi – tako kot električni twingo – stal manj kot 20 tisoč evrov. Imel naj bi kitajski motor z 82 konjskimi močmi in baterijo kitajskega proizvajalca CATL s kapaciteto okoli 30 kilovatnih ur (kWh), kar omogoča med 250 in 300 kilometri dosega. Model bi izdelovali na podvozju twinga, a naj bi se vizualno precej razlikoval od Renaultovega malčka.

Dobra novica za Novo mesto

Projekt sestavljanja nissanovega malčka, ki ga v Renaultu sicer še niso uradno potrdili, bi bil dobra novica za novomeško tovarno, ki trenutno deluje s precej zmanjšano dinamiko. Revoz je imel še pred epidemijo tri izmene in prek tri tisoč zaposlenih, lani poleti – po ustavitvi proizvodnje dveh modelov twinga (twingo 3 ICE in twingo 3 electric) – pa le še 1.400 zaposlenih, ki so delali v eni izmeni in s 36-urnim delovnikom.

Tovarna tako deluje na minimumu; lani so proizvedli okoli 57 tisoč vozil, letos naj bi jih še nekaj manj. V najboljših časih so številke segale tudi prek 200 tisoč vozil letno. Poudarimo pa, da podjetje vsaj po dostopnih podatkih kljub zmanjšanemu obsegu posluje pozitivno: v letu 2023 je imelo 822 milijonov evrov prihodkov in dobrih devet milijonov evrov čistega dobička.

Renault se je v lani podpisanem memorandumu, ki je novomeški tovarni zagotovil pomemben posel proizvodnje nove generacije twinga od leta 2026 dalje, med drugim zavezal, da bo podjetje do takrat zadržalo vse zaposlene. Kot je pred meseci za Forbes Slovenija razkril gospodarski minister Matjaž Han, bi lahko proizvodnja e-twinga v Novo mesto na dolgi rok prinesla tudi do 400 dodatnih delovnih mest, to pa je seveda odvisno od povpraševanja in zapolnjenosti kapacitet.

S proizvodnjo novega twinga naj bi po poročanju francoskih medijev začeli že decembra letos, prvi primerki pa bi na trg prišli spomladi prihodnje leto. Trenutno so v izdelavi prvi prototipi, ki so jih razvili kitajski partnerji.

Renault eTwingo
Renault je koncept novega twinga e-tech, ki naj bi stal manj kot 20 tisoč evrov, prejšnji mesec predstavil na avtomobilskem sejmu v Bruslju (Foto: Profimedia)

Povezovanje s Smartom, Dacio …?

Renault pa po poročanju francoskega portala L’argus ne izključuje možnosti še enega projekta v Novem mestu v sodelovanju s kitajskim Geelyjem. Ta še naprej išče evropsko lokacijo za proizvodnjo vozil modela smart fortwo. Ker Smart želi vozilo proizvajati v Evropi, kjer potem 80 odstotkov vozil tega modela tudi proda, solastnik Smarta Mercedes pa za to nima kapacitet, se pojavljajo ugibanja, ali bi lahko tudi to vozilo proizvajali v Novem mestu. Po poročanju portala naj bi bila odločitev znana do konca tega leta.

V zadnjih mesecih je bilo tako v slovenskih kot v francoskih medijih mogoče brati tudi o možnostih, da bi v Novem mestu proizvajali vozila Dacia. Romunski proizvajalec je v lasti Renaulta. 

Ohladitev, zdaj spet več sodelovanja

Sodelovanje med Renaultom in Nissanom je med drugim zanimivo v luči odnosov med dvema velikima proizvajalcema, ki sta dve desetletji gojila tesno strateško partnerstvo, predvsem na področju razvoja, to pa se je zamajalo leta 2018. Povod je bila aretacija takratnega direktorja obeh podjetij Carlosa Ghosna, ki naj bi sredstva podjetja uporabljal za osebne namene.

Sledilo je ohlajanje odnosov in napoved Renaulta, da bo svoj delež v Nissanu znižal s 43 na 15 odstotkov. Prvi paket delnic je Renault prodal konec leta 2023, a je danes s 36-odstotnim lastništvom še vedno največji delničar japonske družbe. Prav zdaj pa se pogaja s Hondo, ki bi lahko Francoze še letos zamenjala v lastniški strukturi Nissana.

Medtem pa Renault in Nissan še naprej sodelujeta pri skupnih projektih na področju vozil v Indiji, Latinski Ameriki in tudi Evropi. Septembra bodo v Renaultovi tovarni v Douaiju začeli proizvajati električno nissan micro, še enega japonskega malčka. Izdelana bo na podvozju renault pet. Zdaj pa podjetji očitno sodelovanje nadgrajujeta še s skupnim projektom v Novem mestu.