Volkswagen toži Indijo zaradi milijardne uvozne dajatve

Posel Forbes Slovenija 2. februarja, 2025 20.39
featured image

Po navedbah indijskih oblasti naj bi se Volkswagen izognil višjim uvoznim davkom, ko je "skoraj celotne" avtomobile prijavil kot uvoz posameznih delov.

2. februarja, 2025 20.39

Nemški Volkswagen toži indijske oblasti in zahteva razveljavitev “nemogoče visoke” dajatve v višini 1,4 milijarde dolarjev (1,35 milijarde evrov). Proizvajalec avtomobilov vztraja, da je davek v nasprotju s pravili New Delhija o obdavčitvi uvoza avtomobilskih delov in da bo oviral poslovne načrte podjetja, poroča Reuters.

Volkswagnova podružnica Škoda Auto Volkswagen India je višjemu sodišču v Mumbaju prav tako povedala, da davčni spor ogroža njene naložbe v višini 1,5 milijarde dolarjev (1,4 milijarde evrov) v Indiji in škoduje tujim naložbam v državi na splošno, piše v sodni vlogi, ki ni javno dostopna, vendar jo je pregledal Reuters.

Indija je septembra Volkswagen obvestila o davku v višini 1,4 milijarde dolarjev zaradi proizvajalčeve uporabe strategije uvoza avtomobilov znamk VW, Škoda in Audi v obliki posameznih delov, s čimer je dosegel nižjo obdavčitev.

Indijske oblasti so takrat trdile, da je Volkswagen uvozil “skoraj celoten” avtomobil v nesestavljenem stanju, kar bi terjalo 30- do 35-odstotni davek. A se je dajatvam izognil tako, da je avtomobile napačno razvrstil kot “posamezne dele”, ki prihajajo kot ločene pošiljke, kar zahteva plačilo davka v višini 5-15 odstotkov.

Volkswagnovo mesto avtomobilov v Wolfsburgu
Volkswagen v Indiji ustvari dobri dve milijardi dolarjev prihodkov (Foto: PROFIMEDIA)

O modelu uvoza obveščali vlado

Volkswagen India je indijsko vlado vseskozi obveščal o svojem modelu “uvoza po delih”, leta 2011 naj bi od oblasti prejeli tudi uradna pojasnila v podporo modelu, pravi Volkswagnova indijska podružnica v vloženi tožbi.

Obvestilo o plačilu davka je zato po njihovem mnenju “v popolnem nasprotju s stališčem vlade in ogroža temelj vere in zaupanja, ki bi ga tuji vlagatelji želeli imeti v ukrepe in zagotovila” administracije.

Volkswagnova indijska enota je v izjavi zapisala, da uporablja vsa pravna sredstva, sodeluje z oblastmi in ostaja zavezana zagotavljanju “popolne skladnosti” z vsemi svetovnimi in lokalnimi zakoni.

Indijsko finančno ministrstvo in carinska uprava, ki je izdala nalog za zahtevo, nista odgovorila na prošnje za komentar izven rednega delovnega časa. Tiskovni predstavnik Volkswagna v Nemčiji se ni odzval na prošnjo za komentar.

Kazen morda večja od prihodkov v Indiji

Nemški proizvajalec avtomobilov je majhen igralec na indijskem avtomobilskem trgu, ki je s štirimi milijoni prodanih vozil tretji največji na svetu. Volkswagnova znamka Audi prav tako zaostaja za tekmeci v luksuznem segmentu, kot sta Mercedes in BMW.

Vladni vir je pred tem za Reuters povedal, da bo moral Volkswagen India v primeru sodnega poraza s kaznimi vred plačati približno 2,8 milijarde dolarjev (2,7 milijarde evrov). V letih 2023–24 je VW India poročal o prodaji v višini 2,19 milijarde dolarjev (2,1 milijarde evrov) in čistem dobičku v višini 11 milijonov dolarjev (10,6 milijona evrov).

Davčni spor prihaja v času, ko Volkswagen skuša znižati stroške poslovanja, da bi bolje konkuriral kitajskim tekmecem in se spopadel s šibkim povpraševanjem v Evropi. Decembra je napovedal ukinitev 35 tisoč delovnih mest v Nemčiji. Na Kitajskem, ki je največji tuji trg za skupino, bo proizvajalec avtomobilov prodal nekaj svojih dejavnosti.

Volkswagen
Volkswagen dele svojih avtomobilov dobavlja iz več držav (Foto: PROFIMEDIA)

Pojasnilo Volkswagna

Volkswagen trdi, da ni dolžan plačati višjih davkov v Indiji, saj avtomobilskih delov ni uvažal skupaj kot en “komplet”, temveč jih je pošiljal ločeno in jih kombiniral z nekaterimi lokalnimi komponentami, nato pa sestavil celoten avtomobil.

Za pojasnilo o tem, kaj je “komplet”, se je družba v sodni vlogi sklicevala na analogijo nakupa stola v spletni trgovini Amazon. Ta je po naročilu nato dostavljen v eni pošiljki z vsemi deli in orodji, potrebnimi za sestavljanje kosa pohištva.

V primeru so indijske oblasti trdile, da je Volkswagnova lokalna enota redno naročala avtomobile v velikem obsegu prek interne programske opreme, ki jo je povezovala z dobavitelji na Češkem, v Nemčiji, Mehiki in drugih državah. In potem ko je bilo naročilo oddano, ga je programska oprema razdelila na “glavne komponente”, približno 700–1.500 komponent za vsako vozilo, ki so bile nato poslane ločeno.

Indijske oblasti so dejale, da je to “zvijača za carinjenje blaga brez plačila veljavne dajatve.”