Znana kozmetična trgovina po težavah zaprla vrata v Sloveniji
Po tem, ko je britanski kozmetični trgovec The Body Shop začel insolvenčni postopek, je zaprl obe poslovalnici, ki jih je imel pri nas.
Britanska družba The Body Shop je insolvenčni postopek sprožila februarja, po tem, ko je bila prodaja v božičnem času pod pričakovanji. Že pred tem je imel novi kupec družbe, evropski sklad zasebnega kapitala Aurelius, od prevzema naprej različne finančne izzive.
The Body Shop je imel dve poslovalnici tudi v Sloveniji – v ljubljanskem Rudniku v okviru Supernove in pa v mariborskem Europarku. Obe trgovini sta že nekaj časa zaprti.
Kot so nam povedali v Supernovi, je ljubljanska poslovalnica zaprta že vsaj dva tedna, že dober mesec pa so zaprta vrata mariborske poslovalnice. Prav tako ne deluje več spletna stran.
Lastnik franšize v Sloveniji je v Murski Soboti registrirano podjetje Avanzo, njen direktor pa je madžarski državljan Zsolt Banga Sandor. Podjetje je bilo ustanovljeno avgusta leta 2017, od leta 2019 pa so jim prihodki padali.
Lani so imeli 484.000 evrov čistih prihodkov od prodaje in 95.000 evrov izgube. Skupaj s preneseno izgubo iz leta pred tem je znašala 158.000 evrov, podjetje pa ima po podatkih Dun & Bradstreet od 12. marca blokiran račun. Mobilna številka, ki je objavljena na spletu, ni dosegljiva, prav tako pa se v podjetju Avanzo niso odzvali na naša pisna vprašanja.
The Body Shop je začel trgovine zapirati tudi drugod po svetu. Po poročanju Bloomberga so zaprli skoraj polovico od 198 trgovin v Veliki Britaniji, stečajni upravitelj FRP je napovedal, da se bodo usmerili v spletno in veleprodajo. Odpustili naj bi več kot 300 zaposlenih. Prav tako naj bi zaprli 33 od 105 trgovin v Kanadi, v bližnji prihodnosti pa bodo ugasnili spletno prodajo.
Na borzo vstopili leta 1984
The Body Shop je leta 1976 ustanovila Anita Roddick, ki je prodajo kozmetičnih izdelkov začela iz ene trgovine v Brightonu. Trgovina je hitro postala priljubljena zaradi poudarka na naravnih sestavinah, recikliranju embalaže in nasprotovanju testiranju na živalih.
Ob vstopu na borzo leta 1984 je bilo podjetje, ki ga je Roddick začela s štiri tisoč funti, vredno 80 milijonov funtov (93,8 milijona evrov). Podjetje ima danes sedež v Londonu, trgovine pa so stalnica britanskih nakupovalnih avenij.
Vrhunec popularnosti je The Body Shop doživel v 80. in 90. letih prejšnjega stoletja, ko so ga obiskovale predvsem najstnice. A skozi leta in menjave lastnikov je znamka postopno izgubila stik z mlajšo generacijo. Tudi mnoge nekdanje oboževalke, ki so sedaj odrasle, so zaradi cenejših alternativ obupale nad znamko.
Številne menjave lastnikov
Roddick je leta 2006 znamko prodala kozmetičnemu velikanu L’Oreal za 652 milijonov funtov (764 milijonov evrov). S tem je ustanoviteljica skupaj z možem zaslužila okrog 130 milijonov funtov (152 milijonov evrov). Toda le leto dni pozneje je pri 65 letih umrla.
L’Oreal je deset let pozneje podjetje prodal brazilski družbi Natura za 880 milijonov funtov (dobro milijardo evrov). Novembra lani je ta The Body Shop prodala skladu Aurelius za 207 milijonov funtov (243 milijonov evrov), kar je manj kot četrtina prvotne kupnine. Britanski medij The Telegraph je ob tem opozoril, da naj bi Natura prejela le 3,5 milijona evrov, preden je novi lastnik začel insolvenčni postopek, zaradi nezmožnosti refinanciranja posojila.
Medtem ko so si lastniki podajali nekdaj kultno znamko, so tekmeci ujeli priključek. Glavni tekmec je postalo podjetje Lush, ki mlade kupce privablja z barvitimi izložbami dišav, obraznih mask in kroglic za kopeli. Ali Rituals, ki svojo znamko uspešno trži s pomočjo vplivnežev na družbenih omrežjih, kot je TikTok.