Več avtomobilskih velikanov se sooča z očitki o prisilnem delu

Novice Forbes Slovenija 20. maja, 2024 19.28
featured image

Avtomobilska podjetja, kot so BMW, Jaguar Land Rover in Volkswagen, naj bi uporabljala sestavne dele, ki so jih na Kitajskem proizvedli s prisilnim delom.

20. maja, 2024 19.28

BMW naj bi izdeloval in uvažal vozila z deli, za katere se domneva, da so bili izdelani s prisilnim delom, medtem ko naj bi Jaguar Land Rover uvažal dele izdelane na podoben način, kaže poročilo preiskave odbora za finance ameriškega senata, ki ga povzema francoska tiskovna agencija AFP.

Volkswagen je vozila s takšnimi sestavnimi deli prodajal tudi na ameriškem trgu in ima poslovne vezi s proizvodnjo v severozahodni kitajski regiji Šindžjang, odbor še navaja v poročilu. Peking obtožujejo, da je v mreži zaporov v Šindžjang zaprl več kot milijon Ujgurov in drugih muslimanskih manjšin, čeprav uradniki to odločno zanikajo, poroča STA.

V ZDA zakon o preprečevanju prisilnega dela Ujgurov (UFLPA) prepoveduje uvoz vsega blaga iz Šindžjang, razen če podjetja predložijo preverljiv dokaz, da pri proizvodnji ni bilo prisilnega dela.

Demokratski senator iz Oregona Ron Wyden je ameriške carinske uradnike pozval, naj okrepijo nadzor in preprečijo uvoz, ki spodbuja sramotno uporabo prisilnega dela na Kitajskem.

Priznali uporabo delov dobaviteljev s črnega seznama

Poročilo obravnava avtomobilske dele podjetja Sichuan Jingweida Technology Group Co, ki je bilo leta 2023 dodano na seznam sankcij zaradi sodelovanja v poslovnih praksah preganjanja Ujgurov.

Volkswagen je v začetku leta razkril, da so bili v pošiljki njegovih vozil za ZDA tudi deli, ki jih je izdelal dobavitelj s črnega seznama. Senatni odbor je ugotovil, da je tudi BMW v ZDA izvozil več tisoč vozil z deli za katere velja prepoved uvoza.

Iz podjetja Jaguar Land Rover so sprva sporočili, da se niso zavedali svojih povezav s prepovedanim dobaviteljem, BMW pa je dejal, da Jingweida ni na njegovem seznamu dobaviteljev.