V pričakovanju evropskih carin: avtomobilski velikan zapušča Kitajsko

Novice Marko Rabuza 10. junija, 2024 15.06
featured image

Volvo bo proizvodnjo električnih vozil s Kitajske preselil v Belgijo, poroča Times.

10. junija, 2024 15.06

Švedski avtomobilski velikan je selitev proizvodnje že začel, po poročanju Timesa pa so se za tak korak odločili zaradi vse glasnejših napovedi Evropske unije, da bo uvedla carine na kitajska električna vozila.

Volvo je v večinski lasti kitajskega podjetja Geely, v zadnjih mesecih pa so razmišljali, kako bi rešili težave, ki bi lahko nastale, če bo Evropa uvedla carine, saj iz Kitajske v Evropo uvažajo svoja vozila.

V Belgijo bodo tako preselili proizvodnji liniji za modela EX30 in EX90, prav tako pa bi lahko izdelovali nekatere modele, ki jih prodajajo v Veliki Britaniji.

Evropska komisija je lani začela preiskavo o morebitnih nedovoljenih subvencijah kitajskih oblasti njihovi avtomobilski industriji, predvsem za področje električnih vozil.

Evropske carine že ta teden?

Po zadnjih poročilih bi lahko podrobnosti ukrepa, s katerim želijo zaščiti evropske avtomobilske proizvajalce, Evropska komisija razkrila še ta teden. Po pričakovanju analitikov bodo carine precej nižje, kot so jih pred slabim mesecem sprejeli v ZDA.

Američani so se osredotočili na strateške sektorje, kot so električna vozila, baterije, jeklo in kritične surovine. Uvozne dajatve za električne avtomobile bodo v ZDA višje za štirikrat, za polprevodnike pa se bodo podvojile. Uvozne dajatve za električne avtomobile bodo 100-odstotne, za polprevodnike pa 50-odstotne.

Odnosi med Kitajsko in Evropsko unijo so se zaostrili predvsem zaradi tesnejših vezi Pekinga z Moskvo po ruski invaziji na Ukrajino. Ob tem pa si Evropa prizadeva tudi zmanjšati odvisnost od drugega največjega gospodarstva na svetu, zlasti pri materialih in izdelkih, ki jih potrebuje za svoj zeleni prehod.