Težave za Citroën zaradi stare napake pri zračnih blazinah

Francoski minister za promet Philippe Tabarot je po nedavni smrti voznice zaradi sprožitve okvarjene zračne blazine zahteval takojšen umik vseh vozil Citroën C3 in DS3, ki imajo to blazino.
Zračna blazina japonske znamke Takata, vgrajena v avtomobil Citroën C3 letnik 2014, naj bi bila pred tednom na avtocesti v francoskem mestu Reims kriva za smrt 37-letne voznice. Blazina, ki bi jo morala v primeru nesreče zaščititi, je eksplodirala in voznici povzročila “zelo hude poškodbe”, zaradi katerih je umrla, je v torek po poročanju Le Monde povedal reimski tožilec François Schneider.
Pri nesreči, v kateri je bil poškodovan tudi najstnik, gre za drugi primer smrti v Franciji zaradi zračne blazine znamke Takata, upoštevajoč še čezmorska ozemlja pa že 17. primer od leta 2016 dalje.
Francoski minister za promet Philippe Tabarot je ukrepal in včeraj zahteval takojšen umik vseh vozil Citroën C3 in DS3, vključenih v odpoklic, s francoskih cest. Po poročanju francoskega portala Le Figaro je nekaj ur kasneje podjetje Citroën sprožilo odpoklic teh avtomobilov po vsej Evropi. Na evropskih cestah naj bi bilo še 441 tisoč takih vozil.
Za zdaj ni znano, ali je kakšno tako vozilo tudi v Sloveniji, vsekakor pa velja to preveriti pri pooblaščenem serviserju. Vprašanja o tem, ali bo odpoklic potekal tudi v Sloveniji in kako, smo naslovili tudi na uvoznika Citroënovih vozil v Slovenijo. Odgovore še čakamo.
Prek sto milijonov vozil
Pri blazinah Takata gre za desetletje star škandal, ki je pretresel avtomobilsko industrijo. Leta 2014 je odjeknilo opozorilo, da lahko zračne blazine te znamke ob trku eksplodirajo in pri tem močno poškodujejo potnike. Od leta 2009 so po vsem svetu povzročile več deset smrti in več sto poškodb.
Omenjene zračne blazine je pred tem v svoja vozila vgradila množica avtomobilskih proizvajalcev po vsem svetu, med njimi na primer Honda, Nissan, BMW, Chrysler, Dodge, Ford in Mazda. Odpoklic in zamenjavo zračnih blazin je od takrat izvedlo več kot 20 avtomobilskih proizvajalcev, ki so jih uporabili v svojih vozilih.
Zaradi številnih tožb je japonsko podjetje leta 2017 končalo v stečaju. Ob razglasitvi stečaja je družba Takata v ZDA sporočila, da je do leta 2019 po vsem svetu odpoklicala ali pričakuje, da bo odpoklicala približno 125 milijonov vozil.
Takojšen umik
Citroen je v preteklosti že opozarjal lastnike in jih pozival, da avtomobile pripeljejo na servis, a le postopoma. Lani je najprej lastnikom vozil C3, izdelanih med letoma 2008 in 2013, v južni Franciji naročil, naj jih ne vozijo, dokler zračne blazine ne bodo zamenjane. Februarja 2025 je bila ta prepoved vožnje razširjena na severno Francijo.
Za poznejše modele, vključno s tistimi, izdelanimi od leta 2014 dalje, je Stellantis maja 2025 uvedel vpoklic, vendar brez poziva voznikom, naj prenehajo uporabljati svoje avtomobile. Družba zdaj navaja, da njena analiza ni pokazala tveganja za incidente pri desetletje ali manj starih vozilih.
Do danes naj bi družba sicer popravila dve tretjini vozil z okvarjeno zračno blazino.
Ruska ruleta
Zdaj je minister sprejel drastičen ukrep, ki preostalim prepoveduje vožnjo, sledil pa je tudi Citroën. “Glede na okoliščine smo se odločili, da vozila umaknemo iz prometa, da bi pospešili njihovo obdelavo in popravilo”, je v torek za AFP dejal glavni izvršni direktor Citroëna Xavier Chardon. To pomeni takojšen umik vseh avtomobilov modelov C3 in DS3 iz prometa in njihovo prevzemanje za popravilo, piše Le Figaro.
S spletne strani izhaja, da so vključeni modeli, izdelani med letoma 2008 in 2019. V Citroënu so lastnike modelov C3 in DS3 pozvali, naj stopijo v kontakt z njimi, da bi lahko nevarne zračne blazine Takata čim prej zamenjali. “Ne izogibamo se odgovornosti,” je dejal Chardon.
Le Figaro kljub temu danes poroča, da lastniki teh avtomobilov iščejo informacije na forumih in družabnih omrežjih, nekateri omenjajo tudi možnost kolektivne odškodninske tožbe. “Za volanom svojega avtomobila igram rusko ruleto,” je dejal eden od lastnikov.