Pozor: Prevaranti na omrežju X se predstavljajo kot letalske družbe

Novice Forbes Slovenija 10. junija, 2024 17.15
featured image

Dopustniki so deležni vse več opozoril, da se lažni računi na družbenem omrežju X uporabljajo za lažno predstavljanje letalskih družb.

10. junija, 2024 17.15

Vsaka večja letalska družba v Združenem kraljestvu ima odprt lažen račun na omrežju X, nekdaj znanem kot Twitter, poroča BBC. Ti lažni računi se redno uporabljajo za pretentanje strank, da izdajo svoje osebne podatke, ugotavlja britansko potrošniško združenje Which?.

Omrežje X je prepočasno pri odpravi kršiteljev s platforme, še pravijo pri združenju.

Družbeni medij je sporočil, da bodo računi, ki se lažno predstavljajo kot organizacije, trajno suspendirani v skladu z X-ovo “politiko o zavajajočih in goljufivih identitetah”.

Pred tem so pri X za Which? dejali, da so odstranili vse lažne račune, ki so jih identificirali pri potrošniški organizaciji.

WhatsApp
Včasih prevaranti želijo vaš Whatsapp kontakt, da vam lahko nudijo “pomoč” (Foto: PROFIMEDIA)

Kako prevarantom uspe

Do prevare pogosto pride, ko nezadovoljna stranka poskuša vzpostaviti stik z letalsko družbo, da bi poskušala odpraviti neko težavo, pravijo pri Which? Prevaranti brskajo po družbenih omrežjih s tako imenovanimi boti, vrsto avtomatizirane programske opreme, v iskanju prav takšnih interakcij.

Nato odgovorijo na poizvedbo ali pritožbo in upajo, da stranka ne bo opazila, da jih kontaktira lažni račun.

Which? je navedel primer raziskovalca, ki je stopil v stik s pristnim računom madžarskega letalskega prevoznika Wizz Air na omrežju X, @wizzair, in ga vprašal, ali ima let zamudo. Skoraj takoj je prejel odgovore dveh lažnih računov.

“Oba sta uporabila skoraj identičen jezik, se opravičila za nevšečnosti, navedla, da sta to zadevo ‘že posredovala pristojnemu oddelku’ in zahtevala ‘dosegljivo številko na WhatsApp za pomoč’ prek neposrednega sporočila,” je še sporočilo podjetje.

Prizadeta je vsaka večja letalska družba

Prevaranti bodo od strank pogosto zahtevali, da jim pošljejo občutljive osebne podatke, ali jih usmerili na lažna spletna mesta, kjer je mogoče pridobiti podatke o njihovi kreditni kartici. Nekateri goljufi tudi trdijo, da so stranke upravičene do odškodnine ali zahtevajo majhno plačilo za rešitev težave.

Združenje Which? je dejalo, da je našlo lažne račune na X za vsako večjo letalsko družbo, ki deluje v Združenem kraljestvu. To vključuje British Airways, easyJet, Jet2, Ryanair, Tui, Virgin Atlantic in Wizz Air.

Po mnenju združenja ima poročanje lažnih računov X-u “omejen učinek”. Večina lažnih objav in računov, ki jih je označil Which?, je po označbi “še vedno delovala”.

Tiskovni predstavnik X je za BBC dejal: “Na X ne smete zlorabiti identitete posameznikov, skupin ali organizacij ali uporabiti lažne identitete, da bi zavajali druge. Računi, ki se predstavljajo kot druga oseba, skupina ali organizacija na zavajajoč način, so lahko trajno suspendirani v skladu s pravilnikom X o zavajajočih in zavajajočih identitetah.”

Madžarski Wizz Air svoje stranke poziva, naj ne klikajo na povezave neuradnih računov (Foto: PROFIMEDIA)

Nasveti prevoznikov

Letalske družbe pozivajo stranke, naj bodo previdne pri lažnih računih in osebnih podatkov ne delijo na družbenih medijih, še piše BBC.

Tiskovni predstavnik easyJeta je dejal: “Strankam svetujemo, naj sledijo in komunicirajo le z našim edinim uradnim kanalom @easyJet, ki je prepoznaven po zlati verifikacijski znački za uradna podjetja, če iščejo zadnje posodobitve ali podporo. Pozivamo jih, naj bodo pozorni in naj ne klikajo na povezave z drugih računov.”

Tiskovni predstavnik Wizz Aira je dejal: “Še naprej poročamo o lažnih računih na družbenih omrežjih in bi radi opomnili stranke, naj nikoli ne razkrijejo svojih osebnih podatkov na teh kanalih. Potniki naj se obrnejo na službo za pomoč strankam prek naših zahtevkov ali klicnih centrov.”