Letalska družba priznala krivdo: prodajala vozovnice za že odpovedane lete
Največja avstralska letalska družba Qantas je prodajala vozovnice za že odpovedane lete. Tako imenovani leti duhov jo bodo drago stali.
Največja avstralska letalska prevozniška družba Qantas se vse od konca pandemije sooča z ostrimi kritikami potnikov. Med njimi so večurne zamude letov, drage vozovnice in slabi delovni pogoji za zaposlene. Ena izmed bolj glasnih obtožb v zadnjih letih pa, da je Qantas prodajala tudi vozovnice za lete, ki so bili že odpovedani. Nekateri izmed letov naj bi bili odpovedani tudi že več tednov, ko je bil nakup vozovnice še vedno mogoč, poroča BBC.
Avstralska komisija za varstvo konkurence je zato proti letalskemu prevozniku lanskega avgusta sprožila sodni postopek. V njem prevozniku poleg prodaje vstopnic za neobstoječe lete očita tudi neustrezno obveščanje strank o odpovedi letov. Tako imenovani primer letov duhov se počasi razpleta, saj se je danes letalski prevoznik strinjal s sodno poravnavo. S tem je privolil v plačilo kazni v višini 100 milijonov avstralskih dolarjev (približno 61,5 milijona evrov).
V skladu z doseženim sporazumom bo podjetje uvedlo tudi načrt za plačilo odškodnine, v skupni višini približno 20 milijonov avstralskih dolarjev (12,3 milijona evrov).
Potniki, ki so kupili vozovnico za odpovedani let znotraj države, naj bi dobili 225 ameriških dolarjev (140 evrov) odškodnine, kupci, ki bi morali leteti izven države, pa bodo v skladu z načrtom prejeli odškodnino v višini 450 avstralskih dolarjev (277 evrov).
Po poročanju CNN je letalska družba med majem in junijem leta 2022 skupaj oškodovala okoli 86.000 potnikov.
Letalska družba: Potnike smo pustili na cedilu
Izvršna direktorica družbe Qantas Vanessa Hudson si nadeja, da bo poteza pripomogla k povrnitvi zaupanja v avstralskega nacionalnega prevoznika. “Ko se je letalski promet po pandemiji znova sprostil, smo priznali, da je Qantas potnike pustil na cedilu,” je dodala ob dosegu dogovora.
Še oktobra leta 2023 so sicer v podjetju navedbe o prodaji vozovnic za odpovedane lete zavračali, opominjajo avstralski mediji. Prav tako ni popolnoma jasno, kakšen je bil razlog za sporno prakso podjetja. Je pa izvršna direktorica Hudson ob dosegu dogovora z regulatorjem poudarila, da bo podjetje posodobilo svoje postopke in tehnologijo.
Komisija za varstvo konkurence je zadovoljna, da so pri Qantas priznali svoje napake. “Veseli nas, da smo dosegli priznanje o zavajanju strank in da se Qantas strinja z nujnostjo visoke kazni,” je dejala predsednica komisije Gina Cass-Gottlieb.
Sporazum med regulatorjem in letalsko družbo bo zdaj moralo odobriti še avstralsko zvezno sodišče, tudi piše BBC.
Vanessa Hudson je mesto izvršne direktorice prevzela lani in s tem postala prva ženska na čelu avstralske letalske družbe. S položajem je prevzela tudi slab ugled, očitke in vrsto tekočih pravnih postopkov.