Nepremičninski trg se ohlaja, a posredniški posel še cveti

Nepremičnine Marko Rabuza 6. julija, 2024 05.41
featured image

V lanskem letu so štiri nepremičninske agencije presegle mejo milijon evrov prihodkov. Kako je šlo največjim?

6. julija, 2024 05.41

Zadnji dve leti je nepremičninski trg v znamenju padanja števila prodaj, cene pa še naprej rastejo. To v svojih poročilih ugotavljajo različne ustanove, ki analizirajo nepremičninski trg – geodetska uprava (Gurs), Banka Slovenije in statistični urad (Surs).

Lani se je število prodaj stanovanj v večstanovanjskih stavbah na letni ravni zmanjšalo za od 15 do 20 odstotkov, pri hišah pa od 20 do 25 odstotkov. V primerjavi z letom 2021 je padec še večji – število prodaj se je zmanjšalo za tretjino. Trend se nadaljuje tudi letos.

Kljub padcu prodaj pa so največje nepremičninske agencije, ki glavnino prihodkov ustvarijo s posredovanji pri prodajah, lani dobro poslovale, saj se vrednost sklenjenih pogodb za nepremičnine ni zmanjšala. Čeprav se je lani število kupoprodajnih pogodb zmanjšalo s 35.400 na 28.200, je njihova skupna vrednost ostala enaka – tri milijarde evrov.

Pet največjih agencij je prihodke v primerjavi z letom prej povečalo za približno deset odstotkov.

Med nepremičninskimi agencijami vlada velika konkurenca. Hiter pregled največjega portala za posredovanje pri nepremičninah kaže, da zadnjih 25 oglasov za prodajo stanovanja v Ljubljani trži 12 različnih agencij. Med njimi je le en oglas fizične osebe.

Nepremičninska družba

Na vrhu po prihodkih je Nepremičninska družba, ki deluje v okviru skupine Remax. Ta ima svoje franšize v 100 državah. Nepremičninska družba je lani ustvarila 2,88 milijona evrov prihodkov, kar je malenkost manj kot leto pred tem.

Skupno je pet podjetij v franšiznem sistemu Remax ustvarilo 5,58 milijona evrov prihodkov oziroma za desetino več kot leta 2022. V njihovem imenu se s posredovanjem po besedah regionalnega direktorja Igorja Horvata ukvarja še 130 samostojnih podjetnikov.

“Kljub padcu števila sklenjenih pogodb na trgu se to na našem poslovanju ni bistveno poznalo. Remax ima namreč razvito odlično strategijo trženja nepremičnin, ki je odporna proti različnim spremembam na trgu,” dogajanje v zadnjem letu povzema Horvat.

Med dodatnimi prihodki, ki so nadomestili manjšo prodajo stanovanjskih nepremičnin, našteje posredovanje pri poslovnih nepremičninah, cenitve in pravna svetovanja. Skupni dobiček petih podjetij, ki delujejo v okviru Remaxa, je lani znašal 33.700 evrov.

Na največjem portalu za nepremičnine imajo trenutno objavljenih 352 oglasov.

Stoja Trade

Veliko bolj dobičkonosna je po prihodkih druga največja nepremičninska agencija pri nas – Stoja Trade. Vodi jo znani ljubljanski nepremičninar Zoran Đukić. Lani so ob 2,78 milijona prihodkov ustvarili 848 tisoč evrov dobička, kar je največ med prvimi petimi agencijami.

Družba ima 12 zaposlenih, v zadnjih letih pa so se močno usmerili v trženje novogradenj v prestolnici. Med najbolj znanimi so bile stanovanja na Masarykovi, Devana in soseska v Šiški Belle vie Tivoli in Koseško okno.

Pri novogradnjah največkrat sodelujejo z družbo K.Tivoli, v kateri imata lastništvo Iskra Impuls in Kolektor Koling (vsak pod 49 odstotkov), en odstotek pa tudi podjetje Zorana Đukića Stoja Diplomatic Corporate Services. K.Tivoli vodi širši javnosti neznani Ante Bračič, ki vlaga v velike gradbene projekte in kupuje nepremičnine na elitnih lokacijah po Sloveniji ter tudi na Hrvaškem. Tam je poslovni partner verjetnega lastnika Mercatorja Pavaa Vujnovca.

Stoja na svoji spletni strani napoveduje tudi sodelovanje pri soseski Pod hribom, kjer bo zraslo 115 stanovanj, trži pa tudi novo sosesko v Šmarjah.

Z nepremičninami se ukvarjajo od leta 1996. Na začetku so se specializirali za oddajo nepremičnin diplomatom in tujim poslovnežem, v zadnjem času pa se ukvarjajo tudi z oglaševanjem umetnin. V primerjavi z letom 2019 so se jim prihodki in tudi dobiček skoraj podvojili.

Novi list

Največja rast prihodkov je na tretjem mestu uspelo nepremičninski agenciji Novi list. Nepremičnine trži prek dveh spletnih strani – novi-list.si in sloveniaestates.com. Agencijo vodi Britanec Justin Young, ki se je leta 2006 preselil v Slovenijo.

V lanskem letu so ustvarili 1,42 milijona evrov prihodkov, kar je dvakrat toliko kot v letu pred tem. Ob tem so imeli še 270 tisoč evrov dobička. Na vprašanje, kaj je razlog za ogromen skok prihodkov, nam v podjetju niso odgovorili.

Kot navajajo na spletni strani, so usmerjeni predvsem v prodajo slovenskih nepremičnin tujim kupcem, pokrivajo pa vso Slovenijo.

ABC Nepremičnine

Milijonske prihodke je ustvarila še nepremičninska agencija ABC, ki jo vodi dolgoletni nepremičninar Andrej Kuplenk. Lani so prihodki agencije v primerjavi z letom 2022 poskočili za tretjino, na 1,16 miljona evrov.

Več kot 95 odstotkov prihodkov ustvarijo s posredovanjem pri prodaji nepremičnin. Kot investitorji ne nastopajo, pojasnjuje Kuplenk, saj bi tako lahko prišli v navzkrižje interesov.

Lanska rast prihodkov je po besedah Kuplenka posledica realizacije prodaje 66 stanovanj v Novem mestu, ki so jih tržili za investitorja. Poleg Slovenije pokrivajo tudi hrvaško Istro, v podjetju pa je 12 zaposlenih.

Lani je imela družba s 27-letnimi izkušnjami 178 tisoč evrov dobička, skupno s prejšnjimi leti pa je preneseni dobiček znašal 803 tisoč evrov. Ob nepremičninski dejavnosti so tudi pooblaščeni organizator dražb prek sistema eborza.si.

“Raven prihodkov oziroma posla se primarno naravno vzdržuje iz naslova zadovoljnih strank iz preteklih let poslovanja, ki se nam vračajo oziroma nas priporočajo drugim,” je lansko poslovno leto ocenil Kuplenk.

Ljubljana nepremičnine

Peterico največjih nepremičninskih družb zaključuje Ljubljana nepremičnine, ki jo vodi Predrag Todić. Lani so jim prihodki na letni primerjavi malenkost upadli. Leto so zaključili s 750 tisoč evri prihodkov in 800 evrov izgube, ki so jo pokrili s prenesenim dobičkom preteklih let. Tega je bilo za 317 tisoč evrov.

Po besedah Todića je v podjetju zaposlenih devet ljudi, skupno pa jih sodeluje 18. Področje nepremičninskih agencij opisuje kot zelo konkurenčno, osredotočajo pa se predvsem na nepremičnine v prestolnici. Pod njihovim okriljem deluje tudi blagovna znamka Todić Luxury, ki je namenjena prestižnim nepremičninam.