Zavrnili so ga bančniki, vlagatelji in celo profesor, zdaj prešteva milijarde

Ljudje Forbes 2. maja, 2025 17.48
featured image

Todd Graves je s svojo verigo hitre hrane Raising Cane's lani podovjil premoženje na dobrih 17 milijard. Za idejo, s katero je obogatel, je na kolidžu prejel najnižjo oceno.

2. maja, 2025 17.48

Restavracije Raising Cane’s morda res ne ponujajo veliko jedi – piščančje ocvrte palčke, krompirček, teksaški toast, zeleno solato in eno samo omako – vendar pa tega prodajo zelo veliko. Lani je ta veriga hitre prehrane prodala za 5,1 milijarde dolarjev hrane, kar je bilo po podatkih iz finančnega poročila za leto 2024, ki jih je pridobil Forbes, njeno najboljše leto doslej.

To je dovolj, da je Todd Graves, ustanovitelj in glavni direktor podjetja, še precej bogatejši. Forbes ocenjuje, da je Graves zaradi izjemnih rezultatov Raising Cane’sa skoraj podvojil svoje neto premoženje, in sicer na 17,2 milijarde dolarjev.

Kaj jim zavida konkurenca

Leta 2024 je veriga odprla več kot 100 novih restavracij in tako povečala število svojih lokalov na skoraj 900. Ima jih v 42 ameriških zveznih državah. Vendar pa industrija hitre prehrane Cane’su zavida predvsem to, koliko strank se zgrne v vsako restavracijo. Veriga, ki se je na lanskem letnem seznamu 50 največjih ponudnikov hitre prehrane revije QSR uvrstila na 22. mesto po prihodkih, je v povprečju ustvarila 5,7 milijona dolarjev prihodka na lokacijo. To je več kot dvakrat toliko kot pri tekmecih, kot sta Zaxby’s in Bojangles, kar pomeni drugo mesto med vsemi večjimi verigami s hitro prehrano, takoj za znamko Chick-fil-A.

Glede na novo pridobljene finančne podatke se je prodaja na lokacijo leta 2024 povzpela na 6,6 milijona dolarjev, dobiček pred obdavčitvijo EBITDA pa se približuje milijardi dolarjev.

Vse za promocijo in stranke

Za vse to se Graves lahko zahvali omejenemu jedilniku, ki pomaga zniževati stroške, in navdušeni bazi oboževalcev te blagovne znamke. Podjetje je poimenoval po svojem psu, labradorcu, pri promociji se močno opira na družbene medije in znane osebnosti. Med drugim je svojemu prijatelju, raperju Postu Malonu, dovolil, da je leta 2023 oblikovno zasnoval eno od restavracij.

V prizadevanjih za gradnjo svoje blagovne znamke in poudarjanje svojih prizadevanj za vključevanje skupnosti se je podal tudi na televizijo. Med drugim s serijo Restaurant Recovery, ki jo je ustvaril, da bi neodvisne gostinske obrate vodil skozi pandemijo covida-19. Lani jeseni je kot gostujoči podjetnik nastopil v dveh epizodah priljubljene oddaje ABC Shark Tank in tekmovalcem, ki so iskali investitorja, predstavil svoje marketinške veščine.

“Sem pravi stroj za družbene medije,” je Graves dejal med eno od uspešnih predstavitev tekmovalcem. “Za sabo imam celotno ekipo, ki mi pomaga pri teh stvareh, in to živim vsak dan. Vaš izdelek bom spravil na trg in vam ga pomagal razširiti z nizkimi stroški pridobivanja strank.”

Recept za uspeh: preprost jedilnik

Gravesova pot do Forbesovega seznama milijarderjev pa ni bila preprosta. Njegovo zamisel o restavraciji, v kateri bi ponujali le piščančje ocvrte palčke (fingers), so zavrnili bankirji, vlagatelji in celo profesor na kolidžu, ki je zamisel ocenil z najnižjo oceno v razredu. Zato je začel delati kot kotlar v naftni rafineriji v Los Angelesu in po 20 ur na dan lovil rdečega lososa na Aljaski, da bi zbral denar za odprtje svoje restavracije. S svojimi prihranki in posojilom vladnega urada za podporo majhnim podjetjem SBA je leta 1996 odprl prvo restavracijo Raising Cane’s v bližini kampusa državne univerze Louisiana. Graves, ki ima zdaj 900 lokacij, še vedno vztraja pri tem, da je jedilnik omejen na piščančje palčke, peščico prilog in eno samo omako, na njem ni nobene sladice.

Raising Cane's
V Raising Cane’s je jedilnik omejen na piščančje palčke, peščico prilog in eno samo omako, na njem ni nobene sladice (Foto: PROFIMEDIA)

Ambicija: priti med 10 najboljših

Ta preprosta formula je v njegovo denarnico prinesla veliko denarja. Glede na finančne podatke, ki jih je pridobil Forbes, ima v lasti približno 91 odstotkov podjetja, od leta 2020 pa si je na podlagi Forbesove analize dokumentov podjetja izplačal vsaj 250 milijonov dolarjev dividend. In zdi se, da ima pri tem še veliko prostora.

“Naša naslednja želja je postati blagovna znamka, ki se bo uvrstila med 10 najboljših ponudnikov hitre prehrane v ZDA. Pomislite na velike fante – McDonald’s, Wendy’s, Starbucks, Subway – podjetja, ki delujejo veliko dlje kot mi,” je Graves nedavno izjavil za Nation’s Restaurants News. “Dosegli bomo 10 milijard dolarjev prodaje, povprečni obseg prihodka na enoto osem milijonov dolarjev, imeli bomo 1.600 restavracij v vseh večjih mestih in nove mednarodne lokacije po vsem svetu. Imeli bomo 150.000 članov osebja, vključno s 16.000 tistimi, ki bodo deležni notranjega napredovanja. In lokalnim skupnostim bomo vrnili 100 milijonov dolarjev. Predstavljajte si, kaj vse bomo lahko naredili za naše skupnosti, ko se uvrstimo med deset najboljših blagovnih znamk.”

Avtor članka je Chase Peterson-Withorn.