Ustanovitelj Zooma se obrača na umetno inteligenco v iskanju pandemske slave

Posel Forbes 12. novembra, 2023 15.32 > 13. novembra, 2023 15.32
featured image

Izvršni direktor Eric Yuan uvaja pametne Zoom Dokumente, zmogljivejšega klepetalnega robota in orodja za rezervacijo pisarn za naslednje Zoomovo poglavje v hibridnem svetu, ki ga poganja umetna inteligenca.

12. novembra, 2023 15.32 > 13. novembra, 2023 15.32

Ustanovitelj in izvršni direktor podjetja Zoom Eric Yuan ima sporočilo za podjetja, ki so skeptična o uporabi Zooma za kaj več kot le video sestanke: “Bodite odprti.”

Yuan zagotovo je. Po letih, ko se je s strankami srečeval le virtualno, prek lastnega izdelka, se zdaj z njimi spet srečuje in potuje. “Veliko dogodkov ni več virtualnih,” je Yuan povedal za Forbes. “Tudi sam se moram razvijati.”

Tako se mora razvijati tudi Zoom. Rešilna programska oprema zgodnje pandemije v letu 2020, ko je Yuan postal obraz dela in izobraževanja na daljavo z rastočimi delnicami in spremljajočimi pomisleki o zasebnosti, Zoom zdaj poskuša krmariti skozi nov trenutek. Programska orodja, ki so debitirala v mesecih po velikem navalu uporabnikov in katerih namen je bil, da Zoom postane orodje za spletne dogodke in igre, se niso obnesla po pričakovanjih.

Delnica Zooma se je z najvišje vrednosti 568 dolarjev oktobra tistega leta, ki je pomenila tržno kapitalizacijo v višini približno 160 milijard dolarjev, v zadnjem letu ustalila na približno 70 dolarjih, kar pomeni tržno kapitalizacijo nekaj več kot 20 milijard dolarjev.

Yuan zdaj želi preusmeriti prihodnost podjetja Zoom, ki si ga zamišlja kot platformo za “komunikacijo in sodelovanje”.

Konferenčni klic
Konferenčni klic (Foto: PROFIMEDIA)

Dnevna rutina na Zoomu

Vsako jutro, ko se Zoomov izvršni direktor zbudi, se prijavi v Zoomovo orodje Chat, ki konkurira Slacku ali Microsoftovim Teamsom. V Zoomovi programski opremi pošilja elektronsko pošto in se pripravlja na sestanke. Z novim Zoomovim orodjem za sodelovanje, Zoom Docs oziroma Dokumenti, pa pripravi nove zbirne dokumente ali akcijske načrte.

“Cilj je, da stranka, ko zjutraj začne uporabljati Zoom, lahko ostane v Zoomovem sistemu,” je dejal. “Preklapljanje nazaj na druge aplikacije je pogosto neprijetno.”

Če se vam takšni argumenti zdijo znani, za to obstaja dober razlog. Zdi se, da želi vsako podjetje s programsko opremo za podjetja določene starosti in obsega – od Boxa in Dropboxa do Slacka in številnih drugih – sčasoma postati težišče delovnega procesa svojih strank. Bolje je biti središče, na katero se priključijo druga orodja, ne pa usmerjena rešitev, ki jo je lažje izločiti.

Novi glavni izdelek Zooma v tem prizadevanju je Zoom Docs, ki bo po navedbah podjetja širše dostopen leta 2024. Uporabniki lahko ustvarijo nov Zoom dokument iz video sestanka ali klepeta ter ga napolnijo z ustrezno vsebino in akcijskimi elementi z uporabo Zoomovega kopilota z umetno inteligenco, Zoom AI Companion. Dokumente je mogoče označiti in dodeliti sodelavcem ter jih povezati med seboj in prikazati kot drevo strani v slogu Wikipedie, so v torek sporočili iz Zooma.

Konferenčni klic Zoom
Sprejem videoklica na mobilni tablici (Foto: PROFIMEDIA)

“Morali smo pojesti lastno pasjo hrano”

Druga nova funkcija, ki jo poganja umetna inteligenca, je generativna tabla, ki ekipam omogoča samodejno dopolnjevanje in vizualno organizacijo projekta s takšnega sestanka. Prejšnji mesec je Zoom napovedal različne funkcije umetne inteligence, vključno z možnostjo ustvarjanja poudarkov in povzetkov sestankov, spremljanja tekočih sestankov ter osnutkov e-poštnih sporočil in povzetkov klepetalnih niti.

V prihodnosti namerava svojemu spremljevalcu z umetno inteligenco dodati kontekstne zmožnosti, da si bo zapomnil uporabnikove pretekle poizvedbe in prikazal ustrezne informacije iz kateregakoli njegovega preteklega sestanka, dnevnika klepeta ali dela v drugih povezanih aplikacijah.

Družba Zoom je ugotovila tudi, da imajo stranke vse raje hibridno delo, je dejal Yuan. Sam Zoom je bil tarča lahkih zbadljivk, ko je avgusta napovedal vrnitev zaposlenih v pisarno dvakrat na teden. “Morali smo pojesti lastno pasjo hrano,” je dejal Yuan. To je bil le del zgodbe. Novi zaposleni, ki so se zaposlili med pandemijo, tudi niso dobili osebnega občutka skupnosti in poklicnega razvoja, ki so ga potrebovali, je priznal.

Zoom bo s ponudbo novih orodij za upravljanje pisarn za vse od prijave obiskovalcev do rezervacije miz in pisarn konkuriral številnim programskim rešitvam. Med njimi je Envoy, ki je januarja 2022 zbral 111 milijonov dolarjev. Zdi se, da se Zoom Docs prekriva s primeri uporabe drugih programskih orodij za delo, kot so Coda, Notion, Googlova ponudba G Suite in Microsoftova ponudba 365, ter celo akterji na področju vodenja projektov, kot sta Asana in Monday.com.

Vsi dodajajo tudi spremljevalce ali kopilote z umetno inteligenco. Pri tem ima Microsoft največjo prednost, drugi, kot je Salesforce, pa zaostajajo.

Večja konkurenca

Analitik RBC Capital Markets Rishi Jaluria meni, da je takšna širitev izdelkov za Zoom smiselna tudi zaradi večje konkurence. “Zoomov cilj je, da bi ljudje Zoom uporabljali v večjem obsegu, da to ne bi bilo orodje, ki ga kliknete kot povezavo, nato pa ga uporabite in zapustite,” je dejal.

Jaluria je napovedal, da uporabniki konkurenčnih orodij verjetno ne bodo prešli na to orodje, vendar pa se bo drugim morda zdelo priročno, da imajo več orodij za produktivnost na enem mestu. “Vsekakor je tu prostor za Zoom. Konec koncev je to nekaj, kar lahko pripomore k njihovi obstojnosti med obstoječimi strankami.”

Yuan, ki je Zoom ustanovil pred 12 leti, potem ko je bil vodja inženirjev v konkurenčnem Ciscovem podjetju WebEx, se zaveda, da ne izumlja kolesa na novo. Yuan je trdil, da bo Zoom s svojimi orodji umetne inteligence izstopal zaradi “zveznega” pristopa, kar pomeni, da izmenično sodeluje s številnimi modeli tretjih oseb in lastnimi modeli, odvisno od tega, kateri je za nalogo najcenejši.

Yuan je dejal, da verjame, da si stranke želijo izbire. “Nikogar ne moremo prisiliti, da bi se standardiziral za eno platformo,” je dejal. “Na to gledam tako, da stranki omogočimo prilagodljivost. To je najpomembnejše.”

Dodaten bonus tega pristopa je, da Zoom za svoje funkcije umetne inteligence ne zaračunava dodatnih stroškov. (Microsoftov kopilot z umetno inteligenco je bil napovedan za 30 dolarjev na uporabnika na mesec, Salesforceov pa za 50 dolarjev na uporabnika na mesec). “Razlika bo v ceni in kakovosti,” je dejal Yuan.

Konferenčni klic Zoom
Sodelavca med konferenčnim klicem (Foto: PROFIMEDIA)

Politika zasebnosti

Da bi Zoom zmagal na področju kakovosti, se bo moral izogniti neizsiljenim napakam, kot je nedavni preplah glede zasebnosti umetne inteligence. Leta po tem, ko se je Zoom na vrhuncu pandemije spopadal s škandali glede zasebnosti, je podjetje z nedavno posodobitvijo politike zasebnosti nakazalo, da bo uporabilo podatke strank za usposabljanje lastnih modelov umetne inteligence.

Kasneje so politiko po pritožbah znova posodobili. (Yuan je dejal, da politika ni nikoli vključevala zbiranja takšnih podatkov, saj je Zoom modele usposabljal na podlagi mešanice javnih podatkov, lastnih podatkov in podatkov tretjih oseb, ki so jih kupili.)

Glede tega, kako ustanovitelj Zooma ohranja motivacijo in zbira čete, čeprav je leto dni zaostajal za indeksom S&P 500 in primerljivimi tehnološkimi podjetji, katerih delnice so se približale najvišjim vrednostim iz časa covida-19, je Yuan dejal, da se Zoom podaja v novo sezono podobno kot njegova najljubša košarkarska ekipa Golden State Warriors.

“V času covida je bil za nas odprt ves svet, zdaj pa začenjamo znova, da bi izboljšali Zoom. Ko se bomo v prihodnosti upokojili, želimo biti ponosni,” je dodal.

Avtor članka je Alex Conrad/Forbes.