Rimac razkril težko pričakovane robotaksije. A se je na predstavitvi zapletlo

Tehnologija Forbes Slovenija 26. junija, 2024 16.10 > 26. junija, 2024 16.18
featured image

Hrvaški poslovnež Mate Rimac je na svojem kampusu v naselju Kerestinec blizu Zagreba predstavil podrobnosti projekta robotaksijev. Poimenoval jih je Verne.

26. junija, 2024 16.10 > 26. junija, 2024 16.18

Južni sosedi so se seznanili s futurističnim projektom samovozečih taksijev, ki ga razvija podjetje, katerega solastnik je hrvaški poslovnež Mate Rimac. Ta vodi tudi odmevnega proizvajalca avtomobilov Rimac Group.

Hrvaški inovator je po pisanju N1 Zagreb izrazil navdušenje nad napredkom njegovih podjetij v zadnjih 15 letih. Kot je povedal, si na začetku ni mogel predstavljati, da bo na Hrvaškem proizveden najmočnejši električni avtomobil in najmočnejši hiperavtomobili. “Privabili smo več kot milijardo evrov naložb in ustvarili 2.000 delovnih mest. Naredili smo veliko in prišli daleč.”

“Zagotoviti želimo boljšo izkušnjo, kot jo ima milijonar z zasebnim voznikom”

Rimac, ki je izpostavil tudi nekatere svoje napake, pa je kot največji korak naprej navedel projekt robotaksijev. “Tehnologija je spremenila naše življenje. Vsi imamo dostop do interneta, ne glede na to, ali ste milijonar ali najstnik. Toda milijonar ima večjo mobilnost. Ima zasebnega voznika, na katerega se lahko zanese. Mnogi drugi take izkušnje nimajo. Mi želimo vsem zagotoviti najvarnejšo izkušnjo, boljšo izkušnjo, kot jo ima milijonar z zasebnim voznikom,” je dodal.

Projekt samovozečih taksijev je do nedavnega potekal pod imenom Project 3 Mobility, a so ga zdaj spremenili v Verne. Hrvaški robotaksiji so tako poimenovani po francoskem pisatelju Julesu Vernu, ki je med svojimi potovanji zamišljal potencial človeštva.

V projektu razvijajo ekosistem, ki bo sestavljen iz treh delov. “Prvi je seveda avtomobil. Drugi je aplikacija, tretji infrastruktura. Tukaj je tudi tovarna, v kateri bomo proizvajali robotaksije in jih pošiljali po vsem svetu,” je povedal Rimac.

V vsakem mestu bo obstajal tako imenovani Mothership (matična ladja) oziroma osrednji kraj, kjer se bodo vozila pregledovala, vzdrževala, čistila in polnila, je poročal zagrebški N1.

Neljub dogodek na odru

Po Rimčevih navedbah bodo vozila Verne popolnoma preoblikovala način prevoza v mestu.

“Verjamemo, da bodo avtonomna vozila rešila številna življenja na cestah. Tu je tudi vprašanje koristi, saj boste med potovanjem lahko razmišljali in delali druge stvari. Resnično gledamo na enostavnost uporabe, podobno kot pri pametnih telefonih.” Kot primer dostopnosti in uporabnosti te rešitve je navedel, da se vozilu nikoli ne bo mudilo na drugo vožnjo in nikoli ne bo mogel odpovedati vaše vožnje.

V kampusu v naselju Kerestinec so predstavili projekt robotskega taksija, ki ga je razvilo eno od podjetij v ekosferi Mata Rimca.
Vozilo se med predstavitvijo zaradi tehničnih težav ni zapeljalo na oder (Foto: Željko Lukunić/PIXSELL/BOBO)

Ob koncu je dejal, da je govorjenja dovolj. V roke je vzel telefon in prek aplikacije naročil vozilo, pri čemer je prišlo do neljubega dogodka. Vozilo se zaradi tehničnih težav ni zapeljalo na oder. “To smo poskusili stokrat in je delovalo. Naši tehniki bodo težavo hitro rešili,” je povedal. Kasneje so odkrili težavo s sprednjim kolesom.

Kako bodo videti robotaksiji

Mate Rimac je na predstavitvi priznal, da celoten razvoj ni potekal po načrtu. A so prototipe robotaksijev vseeno predstavili. “Imeli smo težavico z zavoro, avto se ni hotel premakniti. Gre za popolnoma drugačen avto, dimenzije so podobne Golfu, vendar je notranjost zasnovana tako, da je udobnejša in prostornejša.”

“Za vsako težavo v prometu in za vsako nesrečo smo odgovorni mi. Leta bomo izboljševali sistem, vendar smo že zdaj v fazi, ko je avtonomna vožnja naprednejša od katerega koli voznika,” je dejal Rimac.

Vozila Verne bodo, kot je navedel hrvaški N1, dvosedi. Ustanovitelji so namreč povedali, da v devetih od deset voženj vozilo uporablja ena ali dve osebi. Drsna vrata bodo uporabnikom omogočila lažji vstop. Iz podjetja navajajo tudi, da bodo imeli v njem več prostora kot v Rolls Royceu.

Notranjost bo podobna dnevni sobi s 43-palčnim zaslonom, ki bo namenjen zabavi in informiranju. Rimac je poudaril, da želijo uporabniku zagotoviti storitev, ki je bila doslej rezervirana le za bogate – udobno in prostorno vozilo z varnim voznikom.

Kar zadeva samo vozilo, je to narejeno na popolnoma novi platformi. V njem ni volana ali pedalov za plin in zavoro, saj je namenjeno izključno avtonomni vožnji.

Prva vožnja čez dve leti

Verne svoj prvi proizvodni obrat za avtonomna električna vozila gradi v Zagrebu. Ob tem računajo, da se bodo uporabljala po vsem svetu.

Zagon prve storitve so napovedali za leto 2026 v Zagrebu. Spomnimo, da je podjetje, ki razvija projekt samovozečih taksijev, marca letos začelo mapirati zagrebške ulice. Testiranje projekta v hrvaškem glavnem mestu poteka po fazah.

Zagrebški župan Tomislav Tomašević na predstavitvi projekta robotskega taksija, ki ga je razvilo eno od podjetij v ekosferi Mata Rimca.
Zagrebški župan Tomislav Tomašević je glede storitve Verne dejal, da so ceste v hrvaški prestolnici pripravljene (Foto: Željko Lukunić/PIXSELL/BOBO)

Glavni izvršni direktor podjetja, ki razvija samovozeče taksije, Marko Pejković je dejal, da njihov sistem omogoča prilagodljivost ter delovanje avtonomne vožnje na različnih lokacijah, na različnih vrstah cest in v različnih vremenskih pogojih. Pri tem naj bi upošteval tudi lokalne stile vožnje. Dodal je, da bodo robotaksiji prisotni v trideset drugih mestih.

V drugih mestih naj bi imeli več sto ali celo tisoč samovozečih taksijev. Cena bo po navedbah podjetja nižja od cene prevoza z Uberjem in Boltom. V hrvaškem podjetju trdijo, da že imajo pogodbe z mesti iz Anglije in Avstrije.

Februarja letos so, takrat še iz podjetja Project 3 Mobility, sporočili, da so uspešno zaključili investicijski krog serije A. Zbrali so približno sto milijonov evrov. Med vlagatelji so tudi Public Investment Fund iz Savdske Arabije, ki je dolgoletni partner Rimac Kia, bolgarsko podjetje SiteGround, hrvaško IT podjetje Infinum in drugi. Za projekt so pridobili tudi 180 milijonov evrov nepovratnih sredstev Evropske unije.

“Zagrebške ceste so pripravljene”

Zagrebški župan Tomislav Tomašević je glede storitve Verne dejal, da so ceste v hrvaški prestolnici pripravljene. “To je zelo ambiciozno in inovativno in vesel sem, da bo Zagreb prvi, ki bo imel Verne. Obstajajo tudi druga mesta, ki so zainteresirana. Zame je pomembno, da bo proizvodnja bodisi v Zagrebu bodisi v okolici Zagreba, kar je zelo pomembno za gospodarstvo.”

Dogodka se je udeležil tudi hrvaški premier Andrej Plenković, ki je izrazil zadovoljstvo, da je njegova vlada podprla projekt robotaksijev. “Menim, da je zelo dobro, da bomo v regulatornem delu med pionirji. Ustvarili bomo predpostavke, da lahko ta koncept zaživi. Gre za projekt, pri katerem lahko popolnoma avtonomna vozila opravljajo vse funkcije vožnje v javnem prevozu. Danes bomo priča prvi fazi tega projekta,” je še poudaril.