Volkswagen rahlo zvišal prodajo, a pod črto mu je ostalo precej manj

Nemški avtomobilski velikan Volkswagen je lani ob naraščajočih stroških in okrepljeni kitajski konkurenci ustvaril 12,4 milijarde evrov čistega dobička, kar je 30,6 odstotka manj kot predlani.
Prihodki nemške skupine Volkswagen so se lani rahlo zvišali na 324,7 milijarde evrov. Dobiček iz poslovanja se je znižal za 15 odstotkov na 19,1 milijarde evrov, čisti dobiček pa je bil z 12,4 milijarde evrov za 30,6 odstotka nižji kot predlani, piše STA.
Na ravni skupine, ki med drugim vključuje znamke Audi, Seat in Škoda, je Volkswagen lani prodal 9,03 milijona avtomobilov, kar je 2,3 odstotka manj kot predlani. Kot smo pisali, v Sloveniji in EU ohranja vodilni tržni delež. Daleč najslabši so bili prodajni rezultati proizvajalca na Kitajskem, kjer so prodali skoraj deset odstotkov manj avtomobilov kot leto prej.
Krčenje števila zaposlenih, a brez zapiranja tovarn
O tem, zakaj je vodstvo Volkswagna v skrbeh glede prihodnosti, čeprav družba beleži rekordne prihodke in dobiček, smo pisali v članku na tej povezavi.
Finančni direktor skupine Arno Antlitz je danes ponovno poudaril, da bosta za uspeh v prihodnjih letih bistvenega pomena dosledno zniževanje stroškov in rast dobičkonosnosti. Za letos pričakuje do petodstotno rast prihodkov.
Volkswagen je že lani napovedal občutno znižanje stroškov, ki naj bi po prvotnem načrtu vključevalo tudi zaprtje nekaterih tovarn v Nemčiji. Sledil je oster odziv zaposlenih, nato pa tudi maratonska pogajanja s sindikatom. Dogovorili so se, da tovarn v Nemčiji ne bodo zapirali, bodo pa v koncernu na nemških tleh število zaposlenih do leta 2030 zmanjšali za 35 tisoč. Bodo pa denimo proizvodnjo modelov Golf in Golf Variant z motorjem z notranjim zgorevanjem v prihodnjih letih preselili v tovarno v mehiški Puebli.
Trenutno Volkswagen zaposluje okoli 130 tisoč ljudi. Del dogovora je tudi postopno znižanje plač vodilnih uslužbencev.
Izziv: električni avti po dostopni ceni
Volkswagen pestijo tudi izzivi, povezani s prehodom na bolj trajnostne oblike mobilnosti. Del tega je namreč tudi elektrifikacija avtomobilov, ki je povezana z visokimi stroški, a tudi dokaj skromnim zanimanjem kupcev za električne modele. Najverjetnejša rešitev je po mnenju strokovnjakov povečanje ponudbe majhnih avtomobilov z dostopnejšo ceno (proizvajalci so ocenili, da je to 25 tisoč evrov), a so prav na tem področju kitajski tekmeci v največji prednosti.
Volkswagen je tudi med avtomobilskimi proizvajalci, ki bi jih najbolj 'udarile' carine na uvoz blaga iz Mehike v ZDA, ki jih je ameriški predsednik Donald Trump odložil do aprila. Po prepričanju Volkswagna, bodo imele te carine “uničujoč” vpliv na ameriško avtomobilsko industrijo.