Toaletni papir želijo nadomestiti s svojim produktom in postati milijardno podjetje
Trije prijatelji iz ZDA so pred 13 leti prišli na idejo, da bi lahko z "mokrim" toaletnim papirjem izzvali maloprodajne velikane, ki obvladujejo ta trg. Uspeh na oddaji Shark Tank jim je dal priložnost.
Leta 2011 so prijatelji Sean Riley, Ryan Meegan in Jeff Klimkowski v domačem Chicagu ustanovili podjetje Dude Products, ki skuša kupce prepričati, da jim bo zadnja plat hvaležna, če suh toaletni papir zamenjajo z vlažilnimi robčki znamke Dude Wipes. Danes zavzemajo en odstotek trga toaletnega papirja, s podporo milijarderja Marca Cubana pa ciljajo na 10-odstotni tržni delež.
Dude Wipes želijo prehiteti maloprodajne velikane na trgu toaletnega papirja, kot sta korporaciji Procter & Gamble in Kimberly Clark, pri tem pa sledijo prav nasprotni strategiji trženja kot tekmeca, piše Forbes. Namesto prijaznih medvedkov ali nasmejanih otrok se podjetje zateka k nagajivim emotikonom in opolzkim besednim igram. Toaletni papir je bele barve, Dude Wipes pa pridejo v popolnoma črni embalaži.
“Ti ljudje še dve leti nazaj niso upali uporabiti besede rit,” o svojih tekmecih pravi Riley, ki je v podjetju danes glavni izvršni direktor ali – kot si pravi sam – “Chief Dude Officer”.
Začelo se je s 30 tisočaki
Gre za preprost in poceni izdelek, ki temelji na radikalnem konceptu. “Toaletni papir dela ne opravi v celoti,” trdi Meegan, ki je pred Dude Wipes delal v prodaji in trženju za očetovo podjetje.
Ustanovitelji so na idejo prišli, ko so se po fakulteti preselili skupaj v stanovanje v Chicago. Kopalnico tega stanovanja je Riley opremil z vlažilnimi robčki namesto toaletnega papirja, praksa pa se je prijela med sostanovalci in njihovimi prijatelji.
Ko so ugotovili, da imajo dobro idejo, so zbrali 30 tisoč dolarjev skupnih prihrankov. Od tega so jih 25 tisoč porabili za nakup vlažilnih robčkov. Ker za trženje ni ostalo veliko denarja, so robčke pričeli razdeljevati na univerzitetnih kampusih in glasbenih festivalih. Do leta 2013 so s prodajo ustvarili okrog 20 tisoč dolarjev.
Z naslavljanjem trgovinskih verig, ki bi svoje police zalagale z njihovim izdelkom, niso imeli sreče. To se je spremenilo leta 2014, ko jim je priložnost dala trgovina Kroger.
Hitra rast in visoki cilji
Velik preboj je podjetju uspel leta 2015, ko so na resničnosti oddaji Shark Tank prepričali Marca Cubana, do nedavnega večinskega lastnika NBA ekipe Dallas Mavericks, kjer igra Luka Dončić, da jim napiše ček za 300 tisoč dolarjev za četrtinski delež v podjetju. Do danes je to edina investicija, ki so jo prejeli, podjetje pa posluje z dobičkom od leta 2016 dalje.
Prihodki so leta 2016 poskočili na tri milijone dolarjev. Leta 2018 so Dude Wipes uspeli skleniti še sodelovanje z Walmartom.
V letu 2022 je podjetje ustvarilo 70 milijonov dolarjev prihodkov, lani pa že 110 milijonov dolarjev. Njihov produkt je dostopen na policah največjih maloprodajnih verig v ZDA, od Walmarta do Targeta in trgovin Kroger.
Ti prihodki pomenijo enoodstotni delež na 11 milijard dolarjev vrednem trgu toaletnega papirja. Ustanovitelji menijo, da lahko v roku petih let prihodke dvignejo na pol milijarde dolarjev, na neki točki pa z znamko dosežejo tudi milijardo dolarjev prodaje.
Pospešek med pandemijo
V času pandemije se je svet čudil, da je najprej s polic supermarketov izginil toaletni papir. Za Dude Wipes je bila to priložnost, saj so kupci posegali po različnih alternativah. Z analizo potrošniških podatkov so pri podjetju ugotovili, da je 75 odstotkov ljudi, ki so robčke kupili prvič, te ponovno kupilo.
Od pandemije dalje je kategorija “mokrega” toaletnega papirja beležila 35-odstotno rast prodaje, medtem ko je prodaja suhega toaletnega papirja zrasla le za pet odstotkov, po podatkih analitične družbe Nielsen. Toda trg suhega toaletnega papirja znaša skoraj 10 milijard dolarjev, moker toaletni papir pa le dobre pol milijarde.
Neobičajen marketing
Ustanovitelji so zaslutili priložnost za disrupcijo trga toaletnega papirja. Pri tem Dude Wipes stavi na oglaševanje, saj so leta 2022 najeli marketinškega veterana iz tekmeca Proctor & Gamble, Peta Carterja.
Po več letih oglaševanja le na družbenih omrežjih in od ust do ust, podjetje prvič vlaga v medijsko kampanjo. Ta vključuje prvo televizijsko reklamo, radijske oglase in reklamne panoje. Aprila so sponzorirali tudi avtomobilsko dirko NASCAR, ki se je imenovala “The Dude Wipes 250”. V času letošnjega Superbowla v Las Vegasu so zakupili plakatno površino ob glavni ulici (Las Vegas Strip) in jo pokrili z opolzkimi dovtipi o Taylor Swift in njenem fantu Travisu Kelceju, ki je osvojil naslov prvaka lige NFL s Kansas City Chiefs.
“Tudi mi imamo radi čisto in čvrsto zadnjo plat (We love a clean tight end, too),” so na plakat zapisali pri Dude Wipes. (Tight end je pozicija v ameriškem nogometu, ki jo igra Kelce, lahko pa pomeni tudi ‘čvrsta zadnjica’.)