Stellantisu grozi večmilijardna globa: Ena od rešitev je zapiranje tovarn

Posel Forbes Slovenija 2. julija, 2025 10.48
featured image

Brez novih sprememb pri ciljih izpustih ogljikovega dioksida, ki jih morajo v Evropi v naslednjih letih doseči avtomobilski proizvajalci, bo Stellantis prisiljen v "težke odločitve", so napovedali v koncernu.

2. julija, 2025 10.48

Stellantis bo morda moral zapreti nekatere tovarne, saj mu zaradi neizpolnjevanja ciljev Evropske komisije glede emisij ogljikovega dioksida grozijo visoke kazni, je po poročanju Reutersa dejal vodja francosko-italijanskega avtomobilskega proizvajalca za Evropo Jean-Philippe Imparato.

Čeprav je EU po mesecih lobiranja maja odločila, da bo zrahljala cilje emisij, ki jih morajo avtomobilski proizvajalci dosegati od letos dalje, Imparato meni, da ti za avtomobilske proizvajalce še vedno niso dosegljivi. Dejal je, da zato Stellantisu v naslednjih letih grozi globa v višini do 2,5 milijarde evrov.

Dve rešitvi

Imparato je na torkovi konferenci v spodnjem domu parlamenta v Rimu povedal, da bodo brez bistvenih sprememb do konca tega leta “morali sprejeti težke odločitve”. Stellantis bi moral za dosego cilja po njegovih besedah bodisi podvojiti prodajo električnih vozil, kar je nemogoče, bodisi zmanjšati proizvodnjo bencinskih in dizelskih vozil, da bi povečal delež električnih vozil v svojem voznem parku.

“Imam dve rešitvi: ali bomo na polno začeli z električnimi vozili ali pa bomo zmanjšali vozila z motorji z notranjim zgorevanjem. In posledično zaprli tovarne,” je dejal Imparato. Omenjal je na primer italijansko tovarno za proizvodnjo kombijev Atessa, navaja Reuters.

Kakšni so cilji, ki jih morajo doseči proizvajalci

Evropski parlament je v začetku maja podprl dopolnitev uredbe, ki z 2035 v EU prepoveduje prodajo novih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem. Dopolnitev avtomobilski industriji prinaša več prožnosti pri izpolnjevanju ciljev za zmanjšanje izpustov v obdobju med leti 2025 in 2027. Ti se nanašajo na celotni vozni park proizvajalca, kar pomeni, da emisije lahko zmanjša s povečanjem prodaje električnih vozil.

Namesto na letni ravni bo upoštevanje ciljev mogoče ocenjevati za celotno triletno obdobje. Če avtomobilski proizvajalci na primer v letu 2025 ne bodo dosegli ciljev, bodo lahko to kompenzirali v letih 2026 in 2027 z večjim zmanjšanjem izpustov. Če bodo v letu 2025 presegli cilje, pa bodo nato v naslednjih dveh letih pod manjšim pritiskom.

Avtomobilski proizvajalci se bodo tako lahko izognili visokim globam, ki bi jih sicer lahko doletele že ob nedoseganju letošnjih ciljev. Ciljna vrednost emisij ogljikovega dioksida za obdobje 2025-2029 za avtomobile znaša 93,6 grama ogljikovega dioksida na kilometer, za kombije pa 153,9 grama ogljikovega dioksida na kilometer.

Kot je že lani septembra, pred začetkom veljave višjih ciljev, ocenil takratni glavni izvršni direktor Renaulta Luca de Meo, bi evropski avtomobilski sektor ob nedoseganju teh ciljev lahko doletela kazen v skupni višini 15 milijard evrov.