Bo evropski avtomobilski sektor prihodnje leto plačal večmilijardno kazen?
Direktor Renaulta ocenjuje, da bi celoten evropski avtomobilski sektor v primeru nedoseganja novih ciljnih emisij, ki stopijo v veljavo prihodnje leto, lahko plačal globo v skupni višini 15 milijard evrov.
Leta 2025 bodo v veljavo stopili strožji cilji EU glede emisij CO2. Glede na svetovno usklajeni preskusni postopek za lahka vozila (WLTP) se bo zgornja meja povprečnih emisij pri prodaji novih vozil z zdajšnjih 116 gramov na kilometer prihodnje leto znižala na 94 gramov na kilometer. V primeru, da evropski avtomobilski proizvajalci ne bodo znižali emisij, bi lahko plačali kazni v višini več sto milijonov evrov, poroča Reuters.
Globa za preseganje emisij namreč znaša 95 evrov za vsak gram na kilometer nad ciljno vrednostjo, pomnoženo s številom vseh prodanih avtomobilov. V povprečni vrednosti emisij je tako zajet celoten vozni park proizvajalca, v katerega so vključena tudi električna vozila, ki najbolj prispevajo k njihovemu zmanjševanju.
Zaradi upočasnjenega povpraševanja po električnih vozilih pa je direktor Renaulta Luca de Meo opozoril, da bi kazni za emisije evropskih proizvajalcev skupno dosegle večmilijardni znesek. “Če bodo električna vozila ostala na današnji ravni, bo evropska industrija morda morala plačati 15 milijard evrov kazni ali opustiti proizvodnjo več kot 2,5 milijona vozil,” je dejal za radio France Inter.
“Hitrost uvajanja električnih vozil je za polovico manjša od tiste, ki bi jo potrebovali za doseganje ciljev, ki bi nam omogočili, da ne bi plačevali kazni,” je povedal de Meo, ki je tudi predsednik Evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev (ACEA).
Avtomobilski sektor se že zdaj spopada s težavami glede doseganja ciljnih emisij, zato bi mu koristilo “malce prilagodljivosti”, opaža de Meo. Določanje rokov in glob brez ustreznih prilagoditev je po njegovem mnenju nevarno, še piše Reuters.