Stečaj ajdovskega trgovca: kaj storiti, če ste plačali, izdelka pa niste dobili

Posel Andreja Lončar 6. januarja, 2025 11.09 > 6. januarja, 2025 11.11
featured image

Trgovska družba eMundia iz Ajdovščine je tik pred novim letom pristala v stečaju.

6. januarja, 2025 11.09 > 6. januarja, 2025 11.11

Po tem, ko so kupci decembra na družbenih omrežjih opozorili na težave pri izpolnjevanju naročil, je vodstvo eMundie vložilo predlog za stečaj podjetja.

Lastnika podjetja s sedežem v Ajdovščini sta Lucija Pažek in Jure Grbec, ki je tudi direktor. Podjetje je imelo po javno dostopnih podatkih spletne trgovine pri nas, v Italiji in na Hrvaškem ter fizične poslovalnice v Ajdovščini, Novi Gorici, Celju in Grosupljem. Leto 2023 je podjetje končalo s 7,7 milijona evrov prihodkov in 380 tisoč evrov izgube.

Podatki poslovne baze Gvin kažejo, da so se blokade začele konec novembra. Konec decembra je imelo podjetje blokirane vse račune, 30. decembra pa je okrožno sodišče v Novi Gorici izdalo sklep o začetku stečajnega postopka. Za stečajnega upravitelja je bil imenovan Benjamin Pačnik.

Tri mesece za prijavo morebitnih terjatev

O težavah trgovine se je začelo govoriti v začetku decembra, ko so uporabniki družbenih omrežij opozorili na preklice naročil in zamude pri vračilih kupnine.

Trgovina je v prazničnem mesecu, v katerem je prodaja tradicionalno najmočnejša, kupce, ki so oddali spletno naročilo in plačali blago, obvestila, da zaradi izrednih finančnih težav tega ne bo mogla izpolniti. Navedla je še, da zaradi blokiranih računov ne more zagotoviti niti vračila kupnine, in svetovala, naj si izberejo katerikoli izdelek v spletni trgovini, ki je še na zalogi, v vrednosti naročila.

Ali je kateri od kupcev ostal nepoplačan in koliko je takih primerov, za zdaj ni jasno.

Ste bili oškodovani?

Če ste morda naročili blago, ki ga niste prejeli, morate zdaj svojo terjatev prijaviti stečajnemu upravitelju. Zadnji dan roka za prijavo terjatev ter ločitvenih in izločitvenih pravic je 31. marec letos.

Postopek je podrobneje popisan v spodnjem dokumentu.

Opozorilo tržnega inšpektorata

Na poslovanje ajdovske družbe je decembra opozoril tudi tržni inšpektorat. Navedel je, da so inšpektorji v okviru opravljenih inšpekcijskih nadzorov ugotovili, da “družba pri prodaji prek spletnih trgovin www.emundia.si in www.emundia.hr po prejetju avansnega plačila za dobavo blaga tega ne dobavi v roku in tudi ne kasneje. Potrošniku po odstopu od pogodbe zaradi neizpolnitve obveznosti ne vrne prejetih plačil brez odlašanja”.

“Glede na vse pridobljene informacije obstaja možnost, da potrošniki blaga po plačilu avansa ne bodo prejeli, prav tako pa bi lahko bilo oteženo vračilo avansa,” je navedel inšpektorat in svetoval previdnost pri poslovanju z družbo.

oznake