Propadla združitev s Hondo dotolkla šefa Nissana, vajeti prevzema Mehičan

Makoto Učida, ki bo položaj glavnega izvršnega direktorja Nissana zapustil konec meseca, se je že dalj časa soočal s pritiski znotraj podjetja.
Nissan je končal večtedenska ugibanja o tem, kdo bo na čelu japonskega avtomobilskega proizvajalca nasledil Makota Učido. S 1. aprilom ga bo na mestu glavnega izvršnega direktorja zamenjal trenutni glavni direktor načrtovanja, 46-letni Mehičan Ivan Espinosa, poroča Reuters.
Učida se je znotraj podjetja že dalj časa soočal s pritiski, da izboljša poslovanje Nissana, potem ko so večletna slaba prodaja in pretresi v vodstvu oslabili podjetje. Propad združitve s Hondo je le še prilil olja na ogenj, k njegovemu odstopu pa je takrat pozval tudi prvi mož Honde Tošihiro Mibe. Nissanu je namreč postavil ultimat, da bodo pogovore o združitvi nadaljevali v primeru, da Učida odstopi.
Ali bo imenovanje Espinose na čelo Nissana ponovno spodbudilo pogovore s Hondo ali odprlo možnosti za sodelovanje z drugim partnerjem, še ni jasno, piše Reuters. Kot smo pisali, Nissan v okviru svojih prizadevanj za širitev proizvodnje električnih vozil razmišlja o povezovanju s tehnološkimi podjetji.
Zanimiva izbira
Espinosa je na sedanji funkciji glavnega direktorja načrtovanja od aprila lani, delo pa je prevzel prav v okviru preoblikovanja, katerega cilj je pospešiti prehod avtomobilskega proizvajalca na električna vozila. Nadzoroval je pobude za načrtovanje in razvoj izdelkov ter upravljal globalno strategijo in portfelj izdelkov avtomobilskega proizvajalca. Podjetju se je pridružil leta 2003.
Japonski avtomobilski analitik pri borznoposredniški hiši CLSA Christopher Richter je menjavo za Reuters komentiral: “Mislim, da je to dober signal, da želi Nissan izdelkom pripisati višjo prioriteto, saj blagovna znamka že dolgo časa izgublja tržni položaj. To, da na čelo postavi močnega strokovnjaka za izdelke, bi lahko bilo zanimivo.”
Program reorganizacije predvideva tudi zmanjšanje števila zaposlenih za 9.000 in svetovnih proizvodnih zmogljivosti za 20 odstotkov.
Grozeče ameriške carine
Avtomobilskega proizvajalca pestijo še močna kitajska konkurenca in grozeče ameriške carine, saj je Nissan med proizvajalci, ki svoja vozila v ZDA izvaža iz Mehike, kjer ima glavno proizvodno središče. Lani je Nissan v Mehiki proizvedel skoraj 670.000 vozil. V ZDA je prodal skoraj milijon avtomobilov.
Prav tako si Nissan nikoli ni povsem opomogel od škode, ki jo je avtomobilska znamka utrpela po odstavitvi nekdanjega predsednika Carlosa Ghosna leta 2018, ki ga je tokijsko tožilstvo obtožilo finančnih nepravilnosti.
V ožjem izboru za Učidovega naslednika so bili po navedbah Reutersovih virov še glavni finančni direktor Jeremie Papin in glavni direktor za učinkovitost Guillaume Cartier.