Polovica delavcev gre zaradi slabega šefa. Trije nasveti, da se vam to ne zgodi
Vodje se ne rodijo, temveč se naredijo. Morda se sliši klišejsko, a je res, saj je vodenje veščina, ki jo je mogoče razviti z izkušnjami, učenjem in prilagodljivostjo.
Vodje imajo veliko vlogo pri uspehu svoje ekipe. Prvi dnevi v vlogi vodje pa so lahko zelo naporni, ne glede na to, ali vodite prvi sestanek ekipe ali sprejemate ključne odločitve. Da bi se lažje znašli na tem novem področju, so tu trije nasveti.
Bodite odkriti z ekipo
Za novega vodjo je zaupanje v ekipi med najpomembnejšimi stvarmi. Zaupanje se gradi s transparentnostjo. Začnite z odprto in pošteno komunikacijo z ekipo. Z njenimi člani delite pomembne informacije o ciljih, novostih v podjetju in spremembah, ki lahko vplivajo nanje. Jasno povejte, kaj veste in česa ne.
Jessica Chen, avtorica knjižne uspešnice o komunikacijah z naslovom Smart, Not Loud, v svoji knjigi opisuje, kako lahko transparentnost in proaktivnost pomagata okrepiti vašo verodostojnost.
Ko je pripovedovala o svojih izkušnjah pri delu z novimi vodji, je z nami delila naslednje spoznanje: “Če se pri delu soočimo s težavnimi pogovori, je pomembno, da se jim ne izogibamo. Namesto tega se najboljši vodje za trenutek ustavijo in razmislijo o tem, kaj je šlo narobe, kdaj je šlo narobe in kako to taktno sporočiti.”
“Pravzaprav vzpostavljanje verodostojnosti ni povezano z vašim nazivom ali tem, koliko let že delate. Gre za nekaj, kar je v ospredju razmišljanja,” pravi Chen.
To tudi pomeni, da novim vodjem ne sme biti neprijetno, če njihova ekipa postavlja vprašanja in daje povratne informacije. Pokažite, da cenite njihove prispevke, tako da jih poslušate in se nanje odzivate, vendar ne pozabite, da vam ni treba uresničiti vseh predlogov.
Nekateri ljudje radi delujejo po načelu “Pretvarjaj se, dokler ti dejansko ne uspe”, vendar raje ne počnite tega. Če se pretvarjate, da ste nekdo, ki to niste, vam to lahko prepreči vzpostavitev trdnih in pristnih odnosov, ki so potrebni za učinkovito sodelovanje.
Vodite z akcijo in zgledom
S tem, ko samozavestno in jasno dajete navodila ter spodbude svoji ekipi, vzpostavljate verodostojnost in spoštovanje do vas kot njenega vodje. Pokazati morate vrednote, vedenje in standarde, ki jih pričakujete od njih. Če se k nečemu zavežete, na primer k določenemu roku, poskrbite, da se ga boste držali. Dosledno izpolnjevanje obljub kaže na zanesljivost in integriteto šefa.
Prevzemanje odgovornosti, zlasti kadar gre kaj narobe, je znak močnega vodje. Napake niso neizogibne, vendar jih morate priznati in se po potrebi opravičiti. Poskrbite tudi za to, da boste imeli načrt za njihovo reševanje. S tem boste svoji ekipi pokazali, da je varno priznati svoje napake in se iz njih tudi učiti.
Imejte v mislih, da 57 odstotkov zaposlenih odide zaradi slabega šefa, zato bodite dosledni pri svojem načinu vodenja. Ne odstopajte od svojih standardov in ne uporabljajte drugačnih pravil od obstoječih glede na svoje razpoloženje. Če vaša dejanja dosledno odražajo vaše vrednote in pričakovanja, vam bodo sodelavci zaupali, da mislite resno.
Člane ekipe najprej obravnavajte kot ljudi
Nihče si ne želi, da bi ga imeli za robota, zato se zavestno potrudite, da boste razumeli tudi osebne cilje in poklicne želje članov svoje ekipe.
Redno jim izražajte priznanje in jim sporočajte, da cenite njihovo trdo delo in prispevke. Iskrena zahvala ali javna zahvala lahko veliko pripomore k temu, da se ljudje počutijo cenjene. Vendar bodite pozorni tudi na njihove težave, bodisi zaradi stresa, povezanega z delom, bodisi zaradi osebnih zadev. Podprite jih tako, da se na samem osebno pogovorite z njimi in jim zagotovite potrebno prilagodljivost ali vire za rešitev težav. Dajte jim vedeti, da se lahko z vami pogovorijo brez strahu ali možnosti obsojanja.
Konec koncev je biti vodja veliko več, kot je le razdeljevanje nalog, ki jih morajo člani ekipe opraviti, ampak jih je treba dejansko voditi k uspehu. To pa je mogoče doseči le, če je za ljudi resnično poskrbljeno in imajo občutek, da so cenjeni. Tako so bolj motivirani, zavzeti in predani.
Uspešen vodja ni tisti, ki ima vse odgovore od samega začetka, temveč tisti, ki se nenehno uči, razvija in prilagaja. Ne pozabite, da so najučinkovitejši vodje tisti, ki vodijo z empatijo, integriteto in iskreno željo po uspehu svoje ekipe.
Avtorica članka je Sho Dewan.