Po uvedbi evropskih carin BYD načrtuje tovarno v Turčiji

Posel Forbes Slovenija 8. julija, 2024 16.57
featured image

Kitajski BYD bi moral po novem plačevati 27,4-odstotno carino za uvoz električnih vozil v EU. Zdaj razmišlja o gradnji tovarni v bližnji Turčiji.

8. julija, 2024 16.57

Največji kitajski proizvajalec električnih avtomobilov BYD bo odprl tovarno v Turčiji, je za francosko tiskovno agencijo AFP povedal neimenovani vir iz turške vlade. Podrobnosti naj bi sporočil turški predsednik Recep Tayyip Erdogan. Novica je prišla le nekaj dni po uvedbi dodatnih carin za kitajska električna vozila v EU, poroča Slovenska tiskovna agencija (STA).

Naložba v tovarno bo po navedbah turških medijev vredna milijardo evrov. BYD bi se z odprtjem tovarne v Turčiji izognil višjim carinam v EU, saj za avtomobile, izdelane v Turčiji, glede na carinsko unijo iz leta 1995 veljajo ugodnejši pogoji uvoza v EU, navaja AFP.

Evropska komisija je začasne dodatne carine za uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske uvedla pretekli teden, potem ko je preiskava pokazala, da kitajski izdelovalci uživajo koristi nepoštenih subvencij v okviru dobavne verige in s tem ogrožajo interese podjetij, ki vozila izdelujejo v EU.

Pogled na logotip na avtomobilu BYD Seal, ki je bil razstavljen na avtomobilskem sejmu IAA Mobility v Münchnu.
BYD je v zadnjem četrtletju lanskega leta uspel po prodaji prehiteti tudi vodilno Teslo (Foto: Leonhard Simon/REUTERS)

BYD se širi izven Kitajske

Za avtomobile največjega kitajskega izdelovalca električnih avtomobilov BYD so tako uvedli dodatno carino v višini 17,4 odstotka. Pred tem je bila carina na uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske v EU pri desetih odstotkih.

Kitajska je vodilna država pri svetovnem prehodu na električna vozila. Do leta 2030 naj bi bil skoraj vsak tretji avtomobil na njenih cestah električen, kaže ocena Mednarodne agencije za energijo (IEA).

BYD se na domačem trgu, kjer je prisotnih kar 129 blagovnih znamk električnih vozil, sooča s hudo konkurenco, na ameriškem in evropskem trgu pa s številnimi regulatornimi ovirami, zaradi česar svojo proizvodnjo širi tudi v tujino. Pred kratkim je tako odprl tovarno na Tajskem, za svojo prvo evropsko lokacijo tovarne pa si je izbral Madžarsko, še piše STA.