Novomeški Revoz zaključil proizvodnjo twinga, zdaj čaka na odločitev Pariza

featured image

V novomeški tovarni avtomobilov so ob polletju zaključili s proizvodnjo obeh modelov twinga. So zaradi tega zmanjšali število zaposlenih? In kaj je z napovedmi, da bo Renault tu proizvajal nov model električnega twinga?

6. julija, 2024 09.55

Revoz je do nedavnega sestavljal tri modele francoskega proizvajalca avtomobilov Renault – clio, twingo in električni twingo. Dnevno so izdelali 325 vozil, lani je iz tovarne na Dolenjskem zapeljalo 60.881 vozil.

Prejšnji teden pa so v Novem mestu uresničili napovedi ter zaključili z izdelavo obeh twingov (twingo 3 ICE in twingo 3 electric). Proizvodnjo tako zdaj osredotočajo zgolj na clio 5.

S treh na eno izmeno

Kljub ustavitvi dveh proizvodnih programov ohranjajo 1.400 delovnih mest. Večjih sprememb števila zaposlenih v kratkoročnem obdobju ne načrtujejo, so v Revozu povedali za Forbes Slovenija.

Da zmanjšanja števila delavcev ne bo, nam je dejal tudi sindikalist Revoza Aleš Perše. “Tisti, ki imajo izpolnjene pogoje za upokojitev, se bodo lahko odločili za to, a to je prostovoljno.”

Delo v podjetju, ki je imelo še pred epidemijo tri izmene, zdaj poteka v eni izmeni. Trenutno praktično nimajo agencijskih delavcev, s katerimi sicer uravnavajo obdobja večjega števila naročil.

Več delavcev, ki imajo trenutno 36-urni delovnik, pa naj bi premaknili na program sestavljanja renault clia, kjer je po besedah Peršeta “nekaj več dela”.

Čakajoč na Renault

Novomeško podjetje je, kot smo pisali pred kratkim, lani ustvarilo 822,5 milijona evrov prihodkov od prodaje, medtem ko jih je bilo predlani za 933,3 milijona evrov. Čisti dobiček se je podvojil s 4,7 milijona evrov na 9,4 milijona evrov.

Prihodnje poslovanje tovarne pa bo v veliki odvisno od odločitve Renaulta, lastnika Revoza, ali bo v Novem mestu izdeloval novi model električnega twinga.

Mednarodna tiskovna agencija Reuters je aprila prva poročala, da je novomeška lokacija najresnejši kandidat za ta projekt in da naj bi proizvodnja stekla leta 2026. A v Novem mestu pravijo, da matično podjetje do danes še ni potrdilo informacije o dodelitvi projekta proizvodnje prihodnjega twinga electric.

Propadli pogovori z Volkswagnom

Eden od razlogov, zakaj odločitve še ni, bi lahko bil v tem, da je ogrodje novega proizvodnega programa še v nastajanju. Renault je namreč še do nedavnega razmišljal o morebitnem partnerstvu pri razvoju cenovno dostopnega manjšega električnega avta.

Pogovarjal se je z nemškim Volkswagnom, a so – kot je maja poročal Reuters – pogovori zašli v slepo ulico in naj bi bili končani. Pred dnevi je Renault nato sporočil, da bo električna divizija Ampere kupovala baterijske celice korejskega LG in kitajskega CATL, ki oba proizvajata v Evropi (na Poljskem oziroma Madžarskem).

S povezovanjem z azijskimi podjetji naj bi avtomobilist znižal stroške ključnih komponent, obenem pa se z ohranitvijo dobavne verige in proizvodnje v Evropi izognil protekcionističnim ukrepom Evropske unije (EU) za kitajske avtomobile (ravnokar so v veljavo stopile carine za uvoz električnih avtomobilov s Kitajske).

Vodstvo Renaulta je v junijski predstavitvi za delničarje navedlo, da je predstavitev novega modela twinga predvidena v približno dveh letih.