Nova odpuščanja v graški Magni, tokrat brez dela ostaja 200 ljudi
Avstrijsko-kanadska multinacionalka je spomladi odpustila 500 ljudi, zdaj jih bo še 200, razlog pa so težave v panogi električnih vozil.
Kanadsko-avstrijska multinacionalka Magna Magna Steyr bo zaradi težav v panogi odpustila 200 zaposlenih v obratu na avstrijskem Štajerskem, kjer izdeluje pogone za električna vozila. Če se položaj ne bo izboljšal, utegne biti ogroženih do 2.500 delovnih mest, poročanje avstrijskih medijev povzema STA.
Spomnimo, da so se težave graške multinacionalke začele spomladi, ko je avstrijska hčerinska družba ameriškega proizvajalca električnih avtomobilov Fisker zaradi ustavitve proizvodnje svojega električnega vozila ocean vložila zahtevo za stečaj. Magna, ki naj bi sestavljala vozila, je zato ukinila 500 delovnih mest v graškem obratu.
Zdaj pa je napovedala še zmanjšanje v obratu Magna Powertrain s sedežem v kraju Lannach na avstrijskem Štajerskem. Tu izdelujejo menjalnike in štirikolesne pogone, med drugim naj bi izdelovali tudi motorje za propadli posel s Fiskerjem. Magna bo posledično še tu odpustila 200 ljudi.
Med odpuščenimi tudi Slovenci
Multinacionalka je v letu dni število zaposlenih v Gradcu zmanjšala za tisoč, z osem na sedem tisoč. Vendar se jih je od tistih, ki so iz podjetja odšli, le okoli 200 prijavilo na uradu za zaposlovanje. Nekateri so se preusmerili v druge poklice, poročanje časnika Kleine Zeitung povzema STA.
Karl-Heinz Snobe, direktor štajerskega zavoda za zaposlovanje, je za Kleine Zeitung dejal, da se ob zmanjševanju števila zaposlenih zmanjšuje tudi število delovnih migrantov iz Slovenije in da to število odpuščenih Slovencev ni zanemarljivo. Koliko Slovencev je zaposlenih v graškem podjetju in koliko je bilo odpuščenih, ni znano.
Menedžerjem svetovali, naj si iščejo delo
Kriza v obratu Magna Powertrain, ki je po informacijah avstrijske televizije ORF še pred dvema letoma zaposloval 2.950 delavcev, se je po poročanju avstrijskih medijev napovedovala že nekaj časa. Menedžerjem in inženirjem so tako že lani svetovali, naj si poiščejo službo kje drugje.
Trenutno v Magni Powertrain izdelujejo zgolj elektromotorje za električne avtomobile razreda G znamke Mercedes-Benz, ki jih izdeluje sestrsko podjetje Magna Steyr v Gradcu. Vendar novih naročil ni na vidiku, zato je vodstvo pred nekaj dnevi sporočilo, da so prisiljeni zmanjšati število delovnih mest za 200, piše STA.
Zaprli tudi tovarno v Nemčiji
Magna pa nima težav le s svojim obratom v Lannachu. Že spomladi so namreč sporočili, da bodo zaprli tovarno v Roitzschu pri Bitterfeldu v nemški zvezni deželi Saška-Anhalt, kjer izdelujejo menjalnike s štirikolesnim pogonom za luksuzne avtomobile z notranjim zgorevanjem. Tam je brez dela ostalo 250 zaposlenih.
Magna ima v Evropi še več težav. Britanski Jaguar bo denimo letos v tovarni Magna Steyr v Gradcu opustil proizvodnjo dveh svojih modelov, in sicer kompaktnega športnega terenca E-Pace z motorjem z notranjim zgorevanjem in njegovega električnega dvojnika I-Pace. Vnovič naj bi jo zagnal ne prej kot leta 2027. Poleg tega je britanski proizvajalec Ineos za nedoločen čas odložil začetek proizvodnje svojega električnega terenskega vozila fusilier, ki naj bi bila zaupana Magni Steyr.