Nekoč so bili oboževani, danes se borijo za preživetje

Posel Forbes Slovenija 18. januarja, 2025 13.22
featured image

Drugačne potrošniške navade mladih so nekatere nekoč cvetoče blagovne znamke pahnile v skrb vzbujajoč položaj. Se lahko še rešijo?

18. januarja, 2025 13.22

Priznane blagovne znamke se zaradi novih potrošniških navad mlajših generacij soočajo z velikimi težavami. Z odločitvami o tem, kaj kupujejo, milenijci in pripadniki generacije Z dokazujejo, da nekdaj oboževane blagovne znamke niso več tako priljubljene. Zdi se, da drsijo v propad, piše hrvaški Poslovni dnevnik.

Victoria’s Secret

Modna blagovna znamka ženskega spodnjega perila Victoria’s Secret, prepoznavna po svojih ekstravagantnih modnih revijah, na katerih so njene kose nosili legendarni obrazi modne industrije, kot so Heidi Klum, Adriana Lima, Miranda Kerr in Gisele Bündchen, je v finančnih težavah.

Mladi se ne navdušujejo več nad pretirano seksualiziranimi oglasi in fotografijami suhih manekenk, glamuroznimi podobami in zatemnjenimi trgovinami. Victoria’s Secret je leta 2020 zaprla 250 trgovin, navaja Poslovni dnevnik.

V lanskem tretjem četrtletju je ustvarila 1,27 milijarde dolarjev prihodkov od prodaje, kar je v primerjavi z enakim obdobjem leto prej za štiri odstotke manj. Spletna prodaja je zrasla, medtem ko se je prodaja v poslovalnicah zmanjšala.

Victoria’s Secret je sicer v zadnjih letih sprejela več odločitev, da bi se oddaljila od dolgoletne strategije pretirano seksualiziranega oglaševanja. K temu jo je napeljalo tudi gibanje #MeToo, ki se med drugim zavzema za drugačen pristop do oglaševanja. Prodaja v njenih fizičnih prodajalnah se kljub temu ni izboljšala.

Kodak

Kodak, znan po fotoaparatih in filmih zanje, po prisilni poravnavi po ameriškem 11. členu leta 2012 ni uspel spet postati dobičkonosen. Na svojem vrhuncu je nekdanji ameriški fotografski velikan zaposloval okrog 145.000 ljudi. Z razvojem nove tehnologije in vzponom družbenih omrežij so se fotografije preselile na pametne telefone.

V iskanju svojega mesta v modernem svetu je Kodak eksperimentiral tudi s kriptovalutami in predstavil KodakCoin. Ta naj bi fotografom olajšal licenciranje in prodajo svojih del. Čeprav je šlo za inovativno idejo, ki bi lahko revolucionirala fotografsko industrijo, je projekt kmalu zastal in utonil v pozabo.

kodak, film, fotoaparat
Kodak je bil nekoč vodilni proizvajalec filmov za analogne fotoaparate (Foto: PROFIMEDIA)

Tiffany & Co.

Za obstanek se bori tudi eden najprepoznavnejših draguljarjev na svetu Tiffany & Co. Mladi izgubljajo zanimanje za nakit blagovne znamke s skoraj 200-letno tradicijo, dodatno pa njeno situacijo otežuje dejstvo, da se vse manj parov odloča za nakup zaročnih in poročnih prstanov, piše hrvaški medij.

Da bi pritegnili mlade, so pri Tiffanyju na mesto glavnega kreativnega direktorja postavili Reeda Krakoffa, modnega oblikovalca, ki stoji za med mladimi zelo priljubljeno znamko Coach. Kljub poskusom modernizacije je vrednost delnic nedavno upadla za kar petino.

Tiffany & Co., nakit, škatlica
Tiffany & Co. deluje že od leta 1837 (Foto: PROFIMEDIA)

Harley Davidson

Med blagovnimi znamkami, ki vse bolj postajajo luksuz preteklosti, je tudi legendarna znamka motociklov Harley Davidson. Vse več mladih se namreč raje kot za lastno prevozno sredstvo odloča za druge oblike prevoza, v vzponu je predvsem uporaba storitev deljenega prevoza in javni prevoz.

Po podatkih podjetja za upravljanje s premoženjem Alliance Bernstein naj bi se padec voznikov motociklov nadaljeval tudi v naslednjih petih letih, poroča Poslovni dnevnik. Harley Davidson, simbol svobode, avanture in uporništva, mora zato najti način, kako ostati relevanten v hitro spreminjajočem se svetu.

Harley Davidson, motor
Harley Davidson velja za simbol svobode, avanture in uporništva (Foto: PROFIMEDIA)

Fiat

Fiat sicer ostaja priljubljen med evropskimi potrošniki, v Združenih državah Amerike pa izginja s trga. Fiatovih malih avtomobilov se je prijel sloves neudobnih, kar se odraža v kontinuiranem padcu prodaje iz meseca v mesec. Ameriški potrošniki raje posegajo po prostornejših SUV vozilih, čemur sledijo tudi avtomobilski proizvajalci, ki se tako vse bolj usmerjajo v proizvodnjo crossoverjev in lahkih kamionov. Fiat tako izgublja tekmo z bolj praktičnimi vozili.

Lastnik Fiata, Stellantis, se je lani znašel v težavah, ko se je njegov dobiček v prvem lanskem polletju prepolovil. Temu je sledilo več valov odpuščanj, predvsem v ZDA, novembra pa so v Italiji v treh tovarnah začasno zaustavili proizvodnjo.

Za letos sicer v Italiji načrtujejo nove naložbe. V italijansko proizvodnjo namerava Stellantis vložiti skoraj dve milijardi evrov, v oskrbovalno verigo pa dodatnih šest milijard evrov. Po napovedih proizvajalca bo šest njegovih tovarn v Italiji do leta 2032 povečalo proizvodnjo z več kot desetimi novimi modeli, med katerimi bodo tudi modeli znamke Fiat.

Čeprav Fiatovi mali avtomobili ostajajo pribljubljeni med Evropejci, Američani raje posegajo po prostornejših in udobnejšeh vozilih (Foto: Guglielmo Mangiapane/REUTERS)

Hitra moda ni več “kul”

Prav tako so na udaru nekatere blagovne znamke oblačil hitre mode, ki med mladimi generacijami niso več “kul”. Znamka H&M je na primer že pred pandemijo začela zapirati svoje trgovine, zaprtje na stotine trgovin grozi tudi Gapu. Modni velikan Forever21, ki je leta 2019 v ZDA zaprosil za zaščito pred upniki oziroma nekakšno prisilno poravnavo v skladu z 11. členom, je v upanju na vrnitev na vrh spremenil svojo strategijo, a ta ni obrodila sadov.

Ciljni potrošniki teh trgovskih verig so postali okoljsko bolj zavedni. Mladi vse večji pomen pripisujejo trajnostnim poslovnim praksam in tako vse pogosteje nakupujejo v trgovinah z rabljenimi oblačili. Modni trgovci morajo najti način, kako postati konkurenčni v industriji, v kateri so vse glasnejši pozivi k trajnosti in transparentnosti, še piše Poslovni dnevnik.