Nekdanji direktor marketinga pri Adidasu: Napake se odpustijo, goljufanje ne

Strateg znamčenja in nekdanji globalni direktor marketinga pri Adidasu Thomas van Schaik pri uspešnih športnikih pogreša, da nimajo načrta, kako uspešno graditi lastno znamko.
“Predvsem, da nimajo načrta in da ne razmišljajo, kako bi svoj digitalni vpliv na različnih omrežjih izkoristili za povečanje prihodkov. Športniki gradijo svoj profil na različnih ravneh in včasih zanemarjajo pomen svojega digitalnega vpliva,” Thomas van Schaik odgovarja, ko smo ga na konferenci Sporto vprašali, kaj pri športnikih pogreša.
Nekdanji globalni direktor marketinga Adidasa in avtor knjige The Athlete Brand Book dodaja, da bi morali športniki več časa nameniti gradnji lastne znamke.
Med najpogostejšimi napakami je po oceni van Schaika dejstvo, da ne objavljajo dovolj pogosto oziroma niso dosledni.
“Ne sme jih biti strah, da izstopajo. Morajo se pogledati in se vprašati, kaj je pri meni drugačnega kot pa pri mojih tekmecih. Na različnost se morajo osredotočiti. Javnost zanimajo stvari, ki so drugačne, edinstvene in izstopajoče,” našteva sestavine za uspeh.
“Poklic športnika je zelo ranljiv poklic”
Pri nemški znamki športnih oblačil Adidasu je van Schaik delal kar 14 let, v tem času pa je sodeloval z mnogimi športniki. Pravi, da vsi delajo napake tako kot tudi ostali ljudje in podjetja, povsod po svetu.
“Biti športnik je zelo ranljiv poklic. Si samo eno poškodbo oddaljen od konca svoje športne poti. Rezultati so zelo nepredvidljivi. Več športnikov izgubi kot pa zmaga. Športniki niso superljudje, ampak so super športniki. Vsi delajo napake, tudi športniki. Bistvo športa ni le v tem, kdo je najhitrejši. Zelo pomemben del sta tudi morala in etika,” meni van Schaik.
Napake se odpustijo, goljufanje ne
Dodaja, da je šport zanimiv, ker se različni športniki iz različnih kulturnih področij in različnih držav pomerijo po enakih pravilih.
“Etika in morala sta na nek način že vdelani v bistvo športnega tekmovanja. Določene stvari se tolerirajo, kot so naprimer igranje poškodbe ali pa da si počasen. Ni pa opravičila za goljufanje,” poudarja.
“Letvica za napake je pri vseh blagovnih znamkah postavljena zelo visoko. Povsem drugače pa je pri goljufanju. Tukaj je toleranca postavljena pri nič oziroma je sploh ni,” in nadaljuje, da napake delajo vsi ljudje, tudi podjetja. Če jih priznajo, imajo možnost, da jih bodo navijači znova vzljubili.