Agent Tadeja Pogačarja: Sam prispevam morda pet odstotkov k njegovemu uspehu

Posel Marko Rabuza 21. novembra, 2024 14.09
featured image

Italijan Alex Carera slovenskega kolesarskega zvezdnika Tadeja Pogačarja zastopa že, odkar je ta vstopil med profesionalne kolesarje. Kako izbira sponzorje in koliko časa so potekala pogajanja za novo pogodbo?

21. novembra, 2024 14.09

Alex Carera že od profesionalnih začetkov bdi nad kariero slovenskega kolesarskega zvezdnika Tadeja Pogačarja. Zanj se je pogajal tudi za novo pogodbo z ekipo UAE, ki naj bi bila po neuradnih podatkih vredna 50 milijonov evrov za šest sezon.

Carera je na konferenci Sporto v pogovoru za Forbes Slovenija dejal, da so pogajanja trajala tri mesece in so se začela med letošnjim Girom, ki ga je Pogačar osvojil.

“Ni trajalo dolgo. Če zastopaš najboljšega kolesarja na svetu, se ni težko pogajati,” je dejal Carera, ki je bdel tudi nad karierama štirikratnega zmagovalca dirke po Franciji Chrisa Frooma in zmagovalca vseh treh največjih kolesarskih dirk Vicenza Nibalija.

“Šestletna pogodba je res zelo dolga, ampak povezanost med UAE in Pogačarjem traja že zelo dolgo. Pridružil se ji je že kot zelo mlad, ko še niso bili najboljši na svetu. Zdaj je Pogačar številka ena na svetu, prav tako je tudi ekipa UAE. Če imaš vso podporo, tehnologijo na visoki ravni in če imaš dobro ekipo, veš, kaj boš izgubil, če jih zapustiš. Na drugi strani pa ne veš, kaj ti bo prinesla morebitna menjava ekipe. Včasih je bolje manj tvegati,” je dejal Carera, sicer soustanovitelj podjetja A&J AllSports.

Ob tem je poudaril, da v kolesarstvu športnik največji del zasluži s pogodbo z ekipo in morebitnimi zasebnimi pogodbami, medtem ko od nagrad na dirkah ne dobi nič.

“Denarne nagrade z dirk v kolesarstvu so zelo majhne. Te tekmovalci tako ali tako podarijo, 15 odstotkov dobi podporno osebje, 85 odstotkov pa ostali kolesarji v ekipi.”

“Moj prispevek h končnemu uspehu je pet odstotkov”

Za Pogačarja je dejal, da ni le velik talent, ampak je tudi zelo delaven. “Veliko športnikov ima potencial, vendar je potrebnih veliko komponent, da uspeš. Sam sem mogoče pet odstotkov njegovega uspeha,” je ocenil.

Podjetje, ki ga vodi skupaj z bratom, zastopa okoli 100 športnikov iz 27 držav. Na leto dobijo med 10 in 15 sponzorskih ponudb za Pogačarja, vendar zelo previdno izbirajo, s kom bi sodelovali. Mogoče le na eno odgovorijo pritrdilno, je poudaril Carera.

Bolj kot vsota sta jim pomembna ideja in to, kako želijo predstaviti športnika. “Biti moramo previdni, saj zelo hitro lahko pokvariš podobo športnika, ki jo gradiš več let. Prioriteta je vseeno na športnem področju. Sezona traja 11 mesecev in okno za sponzorske stvari je zelo majhno. Glavni cilj je še vseeno zmagovati na dirkah,” je o izbiranju novih sponzorskih pogodb pojasnjeval Carera.

Kateri del dresa je najvrednejši?

Najvrednejši prostor na kolesarskem dresu Pogačarja je po besedah njegovega agenta leva in desna stran. “Pogačar običajno napade 20, 30, 50 ali celo 100 kilometrov pred ciljem in kamera ga običajno spremlja ob strani, zato je ta del dresa najbolj viden. Na tem mestu je logo banke iz UAE Fab1,” je najvrednejši del majice Pogačarja razkril Carera.

Italijan je poslovno s kolesarstvom povezan od leta 1997, ko je ustanovil svojo agencijo za iskanje in zastopanje talentov v različnih športih. V preteklosti je zastopal tudi teniške igralce, plavalce in smučarje. Carera meni, da je v kolesarstvu lažje najti talente, “saj je kolesarstvo zelo merljiv šport, lahko izmeriš vate, ki jih dosežejo kolesarji, in druge parametre”.

“Najbolj ključna stvar pri uspehu v poslu je strast. Najraje rešujem težave svojih športnikov,” je dejal o svoji poslovni poti. Za primer je opisal lanski padec Pogačarja na dirki Liege–Bastogne–Liege.

“Po padcu in operaciji se ni mogel takoj vrniti na kolo in me je poklical, kako bi to rešili. Peljal sem se iz Milana v Monaco in nato v Bologno, kjer je eden najslavnejših rehabilitacijskih centrov. Tam so mu naredili karbonsko opornico, da se je hitro vrnil na kolo in začel trenirati,” je navedel enega od primerov.

Kolesarstvo je v zadnjih letih vse bolj priljubljeno, kar se po oceni Carere vidi tudi v zanimanju drugih velikih trgov, za katere prej ta šport ni bil tako zanimiv. “Kitajska in Indija sta ustanovili kolesarski ekipi, ker se lahko sponzorji bolje izpostavijo, saj etapa traja več ur. Tudi če ne zmaga tvoj športnik, je tvoje podjetje zelo vidno, saj je lahko tvoj kolesar v begu in ga v prenosu kaže tudi več ur,” je še povedal Carera.