Kriminalisti na železnicah, je moral zato oditi prvi finančnik?

Slovenske železnice so se znašle pod lupo kriminalistov zaradi sumov milijonskega oškodovanja podjetij iz skupine prek fiktivnih poslov, poroča spletni portal Necenzurirano.
Kriminalisti po informacijah portala Necenzurirano.si, ki jih povzema STA, preiskujejo sume fiktivnih poslov, prek katerih bi morala podjetja iz skupine Slovenske železnice (SŽ) lastnikom terjatev, ki so jih odkupili od pogodbenih partnerjev SŽ, plačati več milijonov evrov, in to za storitve, ki niso bile nikoli opravljene.
V teh dogovorih naj bi imel ključno vlogo Anton Grandovec, avtoprevoznik iz občine Videm-Dobrepolje, ki je bil vrsto let eden ključnih dobaviteljev SŽ, piše portal Necenzurirano. Portal Preiskovalno.si danes piše, da je za SŽ-ŽGO opravljal prevoze materialov na deponije.
V SŽ so za Necenzurirano povedali, da so sume naznanili sami, in potrdili, da preiskava poteka. “V skupini SŽ smo pravočasno zaznali poskus oškodovanja SŽ in sum storitve kaznivih dejanj. Zadevo smo v celoti takoj predali pristojnim organom, s katerimi nenehno sodelujemo in že opravljajo svoje delo. O vseh ugotovitvah in okoliščinah sproti obveščamo tudi nadzorne organe,” so povedali v skupini, ki jo vodi Dušan Mes.
Pojavljali so se upniki, za katere niso vedeli
Podrobnosti niso razkrili, po neuradnih informacijah portala pa naj bi bili posli sklenjeni po istem vzorcu. V prvem koraku naj bi podjetja iz skupine SŽ sklepala pogodbe z Grandovcem in drugimi dobavitelji, ki naj bi bile fiktivne. V drugem koraku naj Grandovec terjatve do teh podjetij prodal več družbam, ki posojajo denar na sivem trgu. V tretjem koraku pa naj bi podjetja iz skupine SŽ ugotovila, da se je naenkrat pojavil upnik, ki mu iz neznanih razlogov dolgujejo zajetne vsote denarja.
Po eni od pogodb, ki jo je pridobil portal, je podjetje Grantran, ki je bilo do leta 2016 v lasti Grandovca, od takrat pa je uradno v rokah njegove partnerice, eni od družb, ki na domačem sivem trgu posoja denar po zelo visokih obrestnih merah, odstopilo terjatve, ki naj bi jih imelo do Ferspeda. A posli, za katere bi moral plačati Fersped, naj nikoli ne bi bili opravljeni, pisanje povzema STA.
Kako visoko so vedeli za te posle?
Kdo vse je sklepal te pogodbe, ni znano, je navedel Necenzurirano. Portal pa je spomnil, da so novembra lani morali SŽ zapustiti trije vodilni kadri, med njimi član poslovodstva, odgovoren za finance, Tomaž Kraškovic in direktor logistične družbe Fersped Dean Peršić.
Takrat smo v Forbesu Slovenija pisali, da je odhod Kraškovica presenečenje, saj je malo pred tem dobil nov mandat, in da naj bi po nekaterih neuradnih informacijah iz virov blizu družbi odstopu botrovala Mesova nezaupnica. Podrobnosti niso bile znane, Mes je za Forbes Slovenija dejal le, da je Kraškovic odstopil in da razlogov ne more komentirati.
Preiskovalno.si na drugi strani piše, da naj bi Kraškovic odšel, ker “se ni strinjal z rabotami v državni družbi”. Portal navaja, da je Grandovec “dober znanec” Dušana Mesa in da ima dobre povezave v levi in desni politiki. Spomni pa tudi, da je “netransparentno prelivanje denarja med železnicami in podizvajalci” pred leti zaznalo že računsko sodišče. Mes zanika kakršno koli vpletenost v posle, “če je bil pa vpleten kdo drug, bo pa pokazala preiskava”, je dejal za Preiskovalno.si.