Gradbincem 23-milijonski aneks za drugi tir, turški Yapi Merkezi ostaja

Posel Forbes Slovenija 7. februarja, 2025 10.55 > 7. februarja, 2025 10.56
featured image

Projektno podjetje za drugi tir 2TDK je gradbenemu konzorciju odobrilo dva aneksa, s katerim se dela dražijo za 23 milijonov evrov, rok za dokončanje del pa se zamika na konec marca 2026. V podjetju pa zanikajo informacije, da bi se turški Yapi Merkezi umikal z gradbišča.

7. februarja, 2025 10.55 > 7. februarja, 2025 10.56

“Družba 2TDK zavrača navedbe, da eden izmed partnerjev zapušča projekt drugi tir,” v 2TDK, projektnem podjetju za izvedbo milijardnega projekta gradnje drugega tira železniške proge med Divačo in Koprom, komentirajo poročanje medijev, da se turško gradbeno podjetje Yap Merkezi umika.

Že dlje časa je sicer znano, da ima veliki turški gradbinec finančne težave, ki izvirajo iz projektov v Afriki. A v 2TDK so januarja dejali, da Turki rešujejo finančne težave in da je “sporazum o prestrukturiranju dolga z bankami v Turčiji že podpisan”, kar so ponovili tudi danes.

Aplikacija Erar kaže, da so Turki zadnje, dvomilijonsko nakazilo od 2TDK prejeli oktobra, skupaj pa jim je državno projektno podjetje v treh letih in pol nakazalo 123 milijonov evrov.

Finančne težave

Portal Necenzurirano.si je poročal, da so se predlani dolgovi začeli kopičiti tudi slovenski podružnici Yapi Merkezi. Takrat so po pisanju portala tudi pri nas začeli najemati premostitvena posojila na sivem trgu. Kot navaja portal, so decembra lani najeli pet milijonov evrov visoko posojilo pri družbi B in B Fin, ki ga morajo vrniti julija letos. Od podjetja Grad.In so si izposodili 650 tisoč evrov. Ta denar morajo vrniti že čez nekaj dni, obrestna mera pa znaša visokih 1,5 odstotka na mesec.

Septembra lani je portal poročal, da je več podizvajalcev in delavcev, ki jih je najel Yapi Merkezi, zapustilo gradbišče drugega tira, saj jih niso plačali. Svojim podizvajalcem naj bi podjetje zdaj skupno dolgovalo skoraj 20 milijonov evrov.

Tudi današnja izjava 2TDK nakazuje, da se težave Turkov odražajo (ali pa bi se lahko odrazile) na projektu, ni pa jasno, kako. Iz 2TDK so namreč sporočili, da so kot naročnik od vodilnega partnerja konzorcija, torej Kolektorja, zahtevali, da se “urgentno reši situacija, v kateri se je znašel eden od partnerjev konzorcija”. Pri tem so po lastnih navedbah izpostavili nujnost zagotavljanja nemotenega poteka del ter spoštovanja pogodbenih obveznosti.

Kot že večkrat do zdaj so navedli, da bi bila v primeru večjih težav Yapi Merkezija za izvedbo projekta solidarno odgovorna preostala partnerja – Kolektor in Özaltin.

Za dela 23 milijonov evrov več

So pa iz 2TDK danes sporočili tudi, da so z gradbenim konzorcijem sklenili dva aneksa in rok za dokončanje del, ki so bil predvidena do konca leta 2025, premaknili na konec marca 2026.

Z aneksom na prvem odseku so podaljšali pogodbeni rok zaradi poznejšega začetka del v dolini Glinščice (o tem smo že poročali) in zaradi premoščanja večjih kraških pojavov ter zaradi sočasnega dela tretjega sklopa del, ki bo v dogovorjenih terminih začel izvajati dela pred tem, preden bodo v celoti zaključena glavna gradbena dela na prvem odseku. 2TDK in gradbinci so se po navedbah prvega dogovorili tudi za pogodbene kazni za na novo dogovorjene vmesne roke, pri čemer pa državno podjetje ne navaja, kolikšne.

Aneks za drugi odsek pa prinaša podražitev zaradi inflacijskih učinkov. Nova pogodbena vrednost za ta odsek znaša 250.970.313,16 evra brez DDV oziroma za 23,3 milijona evrov več, projekt drugi tir pa kljub podražitvi ostaja v okviru potrjene investicijske vrednosti (1,1 milijarde evrov), pravijo v 2TDK.

Dodajajo, da sami nimajo vpliva na višino podražitev, saj določanje indeksa temelji na podražitvah cen, materiala, storitev, ki jih obračunava za to pristojna institucija.