Kako ljudje postanejo športni navijači in katera starost je ključna meja
Športna moštva imajo svoje navijače po vsem svetu. Kaj lahko naredijo klubi, da jih pritegnejo in ali se navijači umikajo s stadionov? Odgovarja Jonathan Potts, ki dnevno analizira navade milijonov navijačev po svetu.
Ključna starost, pri kateri ljudje postanemo navijači posameznega moštva, je po oceni Jonathana Pottsa pri 14 letih. Če jih “ujamemo” pri tej starosti, je zelo velika verjetnost, da bodo postali zvesti navijači posameznega moštva in ga bodo spremljali daljše obdobje, kažejo podatki, ki jih analizirajo pri Two Circles. Takšni navijači so tudi pozneje bolj strastni.
“Navijači so zelo različni. Prihajajo iz različnih okolij, imajo različna zanimanja in se različno obnašajo. Zelo dobrodošlo je, da se šport približa že zelo mladim. Primer dobre prakse je, da se otrokom določen šport ali ekipa pokaže prek risank. Takšen primer je bila risanka o enem največjih teniških turnirjev na svetu Wimbledon, kjer so s pomočjo risanke razložili pravila teniške igre,” je na konferenci Sporto za Forbes Slovenija pojasnil Potts.
Zelo pomembno je izpostavljanje tudi posameznih obrazov športnikov v klubih, ko dosežejo izjemen zadetek ali koš. “Sam sem na primer postal navijač Chelsea, ko sem videl gol Gianfranca Zole s sredine igrišča, ki se je vrtel po televiziji. Pred tem se nisem posebno zanimal za omenjeno ekipo, po tem posnetku pred več kot 20 leti pa sem še danes njihov navijač,” je Potts predstavil primer.
So navijači bolj zahtevni?
Vseeno je mogoče ljudi za šport navdušiti tudi pozneje, ko so starejši. Primer je formula 1, ki je pred leti izdala dokumentarno serijo na platformi za pretočne vsebine Netflix Vožnja za preživetje. Omenjena serija in dodatne spremembe ter prilagoditve dirk so v zadnjih letih poskrbele za ponovno veliko priljubljenost formule 1, predvsem v starostni skupini nad 20 let.
Navijače je treba nagovarjati s preprostimi sporočili, osredotočiti pa se je treba predvsem na tiste, ki pridejo na tekmo enkrat ali dvakrat na leto. “Dostaviti pravo informacijo v pravem trenutku, to je najpomembnejša sestavina, ki bo privabila novega navijača vašega moštva,” pojasnjuje Potts.
Na vprašanje, ali so navijači danes bolj zahtevni kot v preteklosti, Potts odgovarja, da ne. “Različne generacije imajo različne želje. Vsako starostno skupino moraš drugače nagovarjati, vendar imamo na voljo veliko več orodij kot v preteklosti, s katerimi se lahko povežeš s svojimi navijači,” meni.
Stadioni ne bodo prazni
Čeprav vse več časa preživimo na družbenih omrežjih in pametnih napravah, kjer tudi gledamo športne dogodke, pa po oceni Pottsa, ki zadnja štiri leta živi v švicarskem Bernu, ni bojazni, da bi se zmanjšal obisk tekem na stadionih.
“Ljudje preživijo več časa na spletu in pametnih napravah. Mlajšim je tak način bližje, kar je povsem naravno in mogoče svoja moštva gledajo prek prenosov. Vseeno se okus spreminja skozi življenje, zato me ni strah, da ne bi več hodili na stadione. Starejši še vedno bodo, tudi če kot mladi niso in so spremljali prenose. To je povezano tudi z denarjem in časom, ki ju imaš v določeni starosti na voljo. Klubi morajo biti pozorni, kako na stadionu ustvariti zelo dobro atmosfero, zaradi katere se bodo navijači vračali,” še pove Potts.