Kaj vemo o kitajskem podjetju, ki prihaja na pogovore v Slovenijo

V Sloveniji so za zdaj uradno prisotni trije kitajski avtomobilski proizvajalci.
Gospodarski minister Matjaž Han je v obširnem intervjuju za Forbes Slovenija med drugim poudaril, da je Kitajska, v kateri se je nedavno mudil z močno gospodarsko delegacijo, pri električnih vozilih pred Evropo in da si lahko naša avtoindustrija obeta nove posle. “Ne delam si utvar kot nekateri drugi politiki, da lahko en obisk prinese nove posle, to traja kar nekaj časa. A ker je Kitajska v segmentu električnih vozil resnično prehitela Evropo, se mogoče lahko naši dobavitelji in industrija, ki proizvaja dele za avtomobile, nadejajo novih poslov,” je dejal.
Dodal je, da pridejo prihodnje leto v Slovenijo predstavniki Geelyja, ki je tudi lastnik švedskega Volva in solastnik Mercedesa. Izpostavil je tudi kitajskega proizvajalca Dongfeng, njegovi predstavniki prihodnji teden prihajajo v Slovenijo. Iz gospodarskega ministrstva so sporočili, da vodstvo podjetja Dongfeng v Slovenijo prihaja v okviru odločitve, da je naš trg za podjetje strateškega pomena.
“V okviru obiska je dogovorjen sestanek z ministrstvom, kjer bomo pregledali možnosti za sodelovanje na področju neposrednih naložb v Sloveniji in možnosti za sodelovanje slovenskih avtomobilskih proizvajalcev v njihovih dobavnih verigah,” so pojasnili za Fobres Slovenija. Z informacijo, ali bodo obiskali tudi slovenske avtodobavitelje, na ministrstvu ne razpolagajo.
Uradno že v Sloveniji, a pod drugim imenom
Čeprav gre za eno največjih avtomobilskih znamk na Kitajskem z več kot 50-letno tradicijo, Dongfeng v Sloveniji ni zelo znan. V zadnjih mesecih ste njegove avtomobile lahko opazili na slovenskih cestah – do konca septembra so jih prodali nekaj več kot sto, vendar pod drugim imenom, kar je za Dongfeng značilno.
V začetku leta so v Slovenijo pripeljali znamko Forthing, ob pa tem še luksuzno linijo Voyah. Skupno je na voljo sedem različnih modelov, v povsem električnih izvedbah in z motorji na notranje zgorevanje. Cene se gibljejo od 17.000 evrov (električni model box z upoštevano subvencijo) pa do 26.900 za model Forthing T5, medtem ko je Voyah z bolj premijskim modelom free stane 80.000 evrov.
Konec oktobra je slovenski uvoznik Dongfenga Plan-net Avto, ki je tudi zastopnik za Bosno in Hercegovino, Črno goro in Kosovo, predstavil nov prodajno-tehnični center za omenjeno podjetje, njegove avtomobile pri nas prodajajo pri desetih trgovcih.
Dongfeng je po Geelyju in MG (spada pod okrilje SAIC) tretji kitajski avtomobilski proizvajalec, ki je uradno navzoč na naših tleh. Forthing, ki je posebno podjetje, je v večinski lasti Dongfenga, manjši delež pa ima mesto Liudžov, v katerem ima sedež.
V državni lasti
Dongfeng je izključno v državni lasti. Na začetku se je osredotočal predvsem na proizvodnjo vojaških vozil, tovornjakov in avtobusov, pozneje se je usmeril na osebne avtomobile. V preteklosti je svoj poslovni model širil s številnimi partnerskimi sodelovanji z nekaterimi največjimi svetovnimi avtomobilskimi podjetji, kot so Honda, Nissan, Peugeot in Renault. Tako so bili njegovi partnerji za izdelavo vozil na kitajskem trgu.
Že pred 20 leti se je začel ukvarjati z razvojem vodikovih gorivnih celic, veliko vlaga tudi v razvoj baterijske tehnologije. Razvija tudi baterije “solid state” s trdnim elektrolitom. Njegovo ime v kitajskem jeziku pomeni veter z vzhoda.
Lani je Dongfeng ustvaril 65 milijard evrov čistih prihodkov od prodaje. Prodal je 2,4 milijona vozil, skoraj vse na domačem trgu, v Evropi so prodajne številke dosegle 10.000 vozil. Na slovenski predstavitvi oktobra letos je bil tudi predsednik družbe za Evropo Šje Čjan, ki je napovedal, da prihodnje leto v Evropi načrtujejo prodajo 20.000 vozil, pri čemer se bodo bolj kot na rast osredotočali na širitev prodajne mreže.
V prihodnjih treh letih nameravajo razviti 18 novih osebnih vozil in 22 gospodarskih, za razvoj pa bodo namenili 14 milijard dolarjev, je na predstavitvi v Torinu v Italiji razlagal vodja mednarodnega poslovnega oddelka Dongfenga Ma Lej.

Ideja o evropski tovarni trenutno na hladnem
Evropsko centralno skladišče je Dongfeng odprl v Venluju na Nizozemskem, skupno bo letos imel v Evropi 114 trgovcev, v prihodnjem letu pa želi število dvigniti še za 160.
Vse avtomobile uvažajo iz Kitajske, v marcu pa so italijanski mediji pisali, da naj bi se Dongfeng zanimal za odprtje tovarne v Italiji, kjer bi lahko letno naredili več kot 100.000 vozil. Šje je takrat dejal, da čakajo na ponudbo italijanske vlade, medtem ko je Lej na septembrskem dogodku v Torinu odvrnil, da morajo najprej oceniti prodajne možnosti Dongfenga v Evropi, preden bi lahko razmišljali o odprtju tovarne, je poročal Reuters.
Bloomberg je ob tem poročal, da je kitajska oblast domačim avtomobilskim podjetjem svetovala ustavitev širitev v Evropski uniji, dokler traja carinska vojna med Brusljem in Pekingom. Poleg carin naj bi Peking skrbele tudi morebitne presežne zmogljivosti zaradi upočasnitve prodaje baterijskih električnih avtomobilov v Evropi in šibkega povpraševanja po kitajskih avtomobilih.
Spomnimo, Evropska komisija je nedavno potrdila dodatne carine za kitajske avtomobile, ki se gibljejo med od 7,8 do 35,3 odstotka za prihodnjih pet let.
Italijanska vlada se že nekaj časa pogaja z različnimi kitajskimi avtomobilskimi proizvajalci in jih poskuša zvabiti v državo, da bi znova zagnali upočasnjeno domačo avtomobilsko industrijo. Šje je na dogodku v Kamniku konec oktobra na vprašanje o tovarni v Evropski uniji odvrnil, da o tem trenutno ne razmišljajo.