Ideja o luksuznem sadju je dozorela: tudi 400 dolarjev za sadež
Recimo, da imate na voljo 400 dolarjev. S tem si lahko privoščite vrhunski kaviar, steklenico ali dve zelo dobrega vina, večhodni meni v vrhunski restavraciji. Lahko pa vse zapravite za en sam ananas.
Podjetje Melissa’s Produce iz Kalifornije je specializirano za prodajo posebnega sadja in zelenjave. Na trgovske police med drugim dajejo ananas rubyglow, za katerega pravijo, da ima “rdečo zunanjost in sladko notranjost”. Cena enega takšnega ananasa je kar 395,99 dolarja.
Rdeče obarvano sadje je razvila družba Del Monte. Po poročanju CNN je razvoj trajal desetletje in pol. Ananas so v začetku letošnjega leta najprej ponudili na Kitajskem. Nato so preizkusili, ali se bo izdelek, ki ga vzgajajo v Kostariki, obnesel tudi v ZDA.
Kupci pripravljeni plačati za nekaj, kar je posebno
Številni Američani so sicer nervozni zaradi visokih cen hrane, a zanimanja za luksuzno sadje je dovolj in ga lahko prodajajo tudi po astronomski ceni.
V mesecu dni so prodali približno polovico od petdeset pridelanih ananasov. Med kupci so restavracije v Las Vegasu in južni Kaliforniji.
“Potrošniki so pripravljeni plačati za nekaj, kar je posebno,” razlaga Cindy van Rijswick, strateginja za sveže pridelke v globalni raziskovalni skupini Rabobank. Ko gre za posebne pridelke, “vedno obstaja majhen trg za restavracije višjega cenovnega razreda, gurmane ali določene spletne kanale”, pojasni za CNN.
Po svetu zadnja leta narašča zanimanje za nove vrste sadja. Američani tako plačujejo višje cene za jabolka honeycrisp, grozdje cotton candy, citruse sumo in vertikalno gojene japonske jagode. Lačni so različnih vrst sadja in pripravljeni plačati za novosti.
Ljudje čakajo na novosti že desetletja
Ko so trgovine pred več kot 30 leti predstavile jabolko honeycrisp, ni bilo veliko izbire.
Običajni ponudbi sort sta bili rdeči in zlati delišes, na nekaterih območjih tudi mcIntosh, se spominja Jim Luby, profesor na oddelku za vrtnarstvo na univerzi v Minnesoti. “Če niste šli v lokalni sadovnjak, niste imeli veliko izbire.”
Ljudje so si želeli novosti že pred desetletji in sorta honeycrisp je kupcem ustregla.
“Med našimi pridelovalci v Minnesoti je postala priljubljena,” pravi Luby, sicer član ekipe, ki je sorto razvila. “Proizvodnja ni bila tako velika. Zato je bila njena cena visoka. A kljub temu se je prodajala.”
Trženje novih pridelkov je drago, dodaja CNN. Raziskovalci morajo vzgajati in križati sorte, počakati na rastni cikel in začeti znova, če sadje ne izpolni pričakovanj. Iskanje nečesa, kar je hkrati dovolj okusno in odporno, da je tržno uspešno, zahteva čas in veliko mukotrpnega dela. Znanstveniki morajo nato prepričati še pridelovalce, da vlagajo v nepreverjeno sadje sredstva, ki bi jih lahko uporabili za stare favorite.
Vendar je primer sorte honeycrisp pokazal, da je tveganje lahko upravičeno.
Vse več dražjega sadja
V ZDA se je v zadnjem desetletju razpoložljivost dražjega sadja, na primer jagodičevja, manga in avokada, na prebivalca povečala. Hkrati je količina cenejšega sadja, kot so jabolka in banane, skoraj nespremenjena.
Nekatere posebne vrste sadja so dobile tudi zagrete privržence. Grozdje cotton candy, ki je dobilo ime zaradi svoje sladkosti, se je pojavilo leta 2011 in takoj postalo priljubljeno. Citrus sumo, hibrid med pomarančami, pomelom in mandarinami, je sledilce nabiral počasneje, a v zadnjih letih doživel pravo eksplozijo.
Cene lahko tudi hitro padejo
Potrošniki so za zgornje izdelke pripravljeni odšteti nekoliko več. Vendar pa je takšno sadje poceni v primerjavi z Oishijevimi posebnimi jagodami, ki se gojijo v zaprtih prostorih na vertikalni kmetiji z nadzorovano klimo. Ko so bile jagode leta 2018 prvič na prodaj, je podjetje Oishii za paket osmih jagod zaračunalo 50 dolarjev.
Podjetje sicer prodaja več kot le jagode: prodaja luksuzni izdelek. Jagode so pakirane v ravnih škatlah, ki osvetljujejo vsak posamezen sadež, kar bolj spominja na embalažo za ročno izdelane čokoladne tartufe kot na plastične posode, v katerih se skriva plesen, ki jih vidite v supermarketih. Vsak sadež naj bi bil popoln.
“Tudi pri ceni 50 dolarjev je bilo na čakalni listi nenehno na tisoče ljudi,” je medijem povedal direktor podjetja Hiroki Koga.
A cena ni zdržala dolgo. Za paket njihovih jagod bi danes v trgovinah z živili odšteli med 10 in 14 dolarji.
Cena je padla tudi ananasu z rožnato sredico. Tudi tega je razvila družba Del Monte, ki je omenjena na začetku članka. Ananas z imenom Pinkglow je na prodaj v posebni škatli, pri čemer Melissa Mackay, podpredsednica marketinga za Severno Ameriko, pove, da njihov izdelek ni na seznamu osnovnih živil prebivalcev. “To je lahko darilo za gostitelje ali darilo za materinski dan,” pravi. Kot nalašč naj bi bil za ustvarjanje vsebin na Instagramu in TikToku, kjer so vplivneži z velikim številom sledilcev že razrezali sadež, se čudili njegovi barvi in delili svoje ocene, je še poročal CNN.
Sprva je bil Pinkglow na prodaj za približno 50 dolarjev. Danes se cene na spletu gibljejo med 8 in 29 dolarji.